Szukaj

Informacje o Seat Ibiza III 1.9 TDI FR 160KM 118kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2001-2008 (na rynku polskim oferowana od roku 2002), trzecia generacja Seata Ibizy (symbol 6L) powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 Platform, podobnie jak m.in. Skoda Fabia pierwszej generacji, Volkswagen Polo czwartej generacji czy Audi A2. Model został zaprojektowany przez Waltera de’Silvę. Ibizę trzeciej generacji poddano faceliftingowi w roku 2005. Ibiza III oferowana była także w wersjach usportowionych, o nazwach FR oraz Cupra. Auto otrzymywało trzy razy z rzędu nagrodę dla najlepszego samochodu w swojej klasie według magazynu „What Car?”. Zdobyło także tytuł Samochodu Roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria
Średnie spalanie dla Seat Ibiza III 1.9 TDI FR 160KM 118kW 2004-2008
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDI FR 160KM 118kW
Moje wartości to w większości jazda poza miastem z prędkościami do 120-130km/h, chociaż auto swoją mocą wyjątkowo kusi:) Max. średnie spalanie podałem 6.5 czysto teoretycznie bo byc może bym takie osiągnął jeżdżąc tylko po mieście( na szczęście nie muszę w takich warunkach męczyć auta..). Wartość 3.8 jaki się udało osiągnąć to 6 bieg, warunki letnie, bez klimy, prędkość 90-100km/h. Nie sprawdzałem jeszcze o ile oszukuje komp.(nie chce mi się wierzyć w to 3.8), ale pewnie ok. 0.5l trzeba dodać do tego co pokazuje. Mimo wszystko realne, średnie spalanie u mnie to max 5-5.5l/100km:) Czegóż chcieć więcej od tak gorącej Ibizki?;) Dla mnie ideał!
5,5
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDI FR 160KM 118kW
Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 4.4L przy 90-100km/h. Natomiast na autostradzie przy prędkości 160-200km/h to gdzieś koło 6.7, takie wartości pokazywał mi komputer. Ogólnie większość aut nie ma szans, a mina typowego seby w golfie 3 który coś tam próbuje popędzać jest bezcenna.
6,3
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDI FR 160KM 118kW
Samochód po prostu idealny...jedzie jak nie jeden sportowy samochód benzynowy...wczoraj ścigałem się z bmw e36 2.5 benzyna i ją wyprzedziłem:-) a spala przy tych osiągach prawie nic i można powiedzieć, że na diesla ładnie brzmi. Wczoraj najniżej zszedłem 4.8:-) Pozdrawiam i polecam ten samochód

Usterki Seat Ibiza III

Liczba wpisów: 29
Jak pozbyć się uciążliwych stuków?
  • Seat Ibiza III
chciałbym przedstawić Wam mój sposób na rozwiązanie stukania w okolicach lewego ucha. W mojej ibizie to pomogło. A teraz przejdźmy do rzeczy....jak ją używam od maja tak od jakiegoś miesiąca zaczęło dochodzić mnie dziwne "pukanie" w okolicach lewego ucha, które występowało przy wjechaniu w dołek lub np. przy energicznym ruszaniu lub hamowaniu. Zacząłem szukać gdzie to może występować i stwierdziłem że w czasie jazdy (wolnej radzę) otwierając delikatnie drzwi stuk ustępował. Zacząłem oglądać drzwi i nie mając po ręką nic innego (a jest to największe g...o jakiego mogłem użyć i nikomu nie radzę tego brać ale to były testy) użyłem PLAKA i wypsikałem całą uszczelką drzwi oraz zamek w drzwiach i rygiel na słupku i co.....i pomogło na jeden dzień. Rano było to samo i po podjechaniu do zaprzyjaźnionego serwisu do nasmarowania zamka w drzwiach oraz rygla użyłem smaru Wurth HHS2000 i od tej pory stuk ustał do dziś i nadal jest cicho. Ponoć podobna sytuacja była na początku w Skodach Octaviach gdzie użyto zamków od Passata, które będąc zamocowane po złym kątem stukały. Jest to mój przypadek ale podejrzewam że części osób może pomóc....jeżeli ktoś sprawdzi to nasmaruje te dwa elementy i przestanie stukać to proszę o info. W razie pytań służę pomocą.
Problem rozwiązany
kapiąca woda na dywanik pasażera (przód)
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008
  • wnętrze
  • 160 tys. km
Podczas jazdy kapie woda na dywanik pasażera (przód). Woda spływa po obudowie filtra kabinowego skądś z góry i kapie na dywanik. Sam filtr kabinowy jest suchy. Woda jest przeźroczysta, nie śmierdzi i nie pachnie, wykluczam w tym momencie że jest to płyn chłodniczy albo płyn do spryskiwaczy. Samochód kiedy stoi i pada deszcz nie przecieka - woda w tedy nie kapie na dywanik. Coś ewidentnie przecieka jeśli samochód jest w trakcie jazdy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Auto samo gaśnie
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2006
  • silnik
  • 180 tys. km
Auto samo gaśnie przy zimnym silniku póki się nie zagrzeje do około 80©. Czasami wystarczy dać mu w gaz i tylko się zadławi i jedzie dalej ale jak będzie mieć niskie obroty to już zgaśnie. Przy gaśnięciu świeci się kontrolka checka i EGRa.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Ibiza III