Szukaj

Informacje o Seat Ibiza III 1.9 SDi 68KM 50kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2001-2008 (na rynku polskim oferowana od roku 2002), trzecia generacja Seata Ibizy (symbol 6L) powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 Platform, podobnie jak m.in. Skoda Fabia pierwszej generacji, Volkswagen Polo czwartej generacji czy Audi A2. Model został zaprojektowany przez Waltera de’Silvę. Ibizę trzeciej generacji poddano faceliftingowi w roku 2005. Ibiza III oferowana była także w wersjach usportowionych, o nazwach FR oraz Cupra. Auto otrzymywało trzy razy z rzędu nagrodę dla najlepszego samochodu w swojej klasie według magazynu „What Car?”. Zdobyło także tytuł Samochodu Roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria
Średnie spalanie dla Seat Ibiza III 1.9 SDi 68KM 50kW 2001-2008
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 SDi 68KM 50kW
Kupiłem ibize 6l rok 2005 silnik 47 KW/64 KM, bo taki jest w tym modelu. Auto miało regenerowaną pompe paliwa, wtryski u wstawiony nowy nastawnik rok przed moim zakupem. Ja qymieniłem rozrząd kpl. INA, wieloklin, zregenerowałem.alternator, wyczyściłem bębny tył oraz wstawiłem nowe szczęki, zmieniłem tarcze, klocki przód. Stan liczony od zatankowania max do zapalenia się komornika 1. -1075 km co daje 4.18l/100km bardzo ekonomiczna jazda, chamowanie silnikiem, delikatne wciskanie gazu i rozpędzanie zakres obrotów od 1800 do 2200. 2. -1070 km co daje 4.21l/100km jazda w zakresie obrotow 1500-2700 i chamowanie silnikiem bez gwałtownego przyśpieszania 3. - 1050 km co daje 4.28l/100km, jazda bez eko-drivingu, normalna przyśpieszanie, chamowanie 4. Sprawdziłem także po samym mieście, znow ten sam dystrybutor i przejazd 102 km weszło aż 5.5l ON, wiec w mieście przy stawaniu, ruszaniu, chamowaniu wychodzi tyle. Zbiornik zalanydo strzału pistoletu 3x z tego samego dystrybutora oraz jak sprawdzałem po samym mieście więc obliczenia w miare zgodne są. Nie jest to demon prędkości, z wyprzedzaniem trzeba się zastanowić bo to nie TDI, ale na spokojne dojazdy do pracy ( ja.mam ponad 70 km w jedną stronę ) w zupełności wystarczy. A co się w nim psuje.... NIC!!! Jednostka napędowa rodem z traktora, stara dobra szkoła Diesla z lat 90. Dla mnie rewelacja, V-max który osiągnołem to 165 km/h na drodze szybkiego ruchu S3. Na normalnych drogach jest to jednak predkość bardzo trudna do uzyskania gdyż auto potrzebuje dość spory kawałek aby się rozpędzić
7,8
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 SDi 68KM 50kW
no i niestety, ale tu mojej ibizki nie mogę pochwalić. pali mi w miescie 10litrów bez włączania klimatyzacji. nie wyjezdzam po za maisto 10 litrów na 100km w mieście które ma 80tys mieszkańców popoludniami są małe korki rano i wieczorkiem sie przejeżdza przez miasto bez kłopotów. Nie wiem czy mam coś źle ustawione, czy po prostu tyle te auta palą. kupiłem ibizke, bo z tego co tu wyczytałem bardzo mało pali a tu sie zdziwilem bo jezdze delikatnie ok 2000 / 2200 obrotow na minute zmieniam bieg takze go nie grzeje i niestety pali ile pali jeśli mam coś do wymiany to proszę napisać na e maila co by to mogło być piotrek1558@wp.pl jestem wdzieczny za kazda wiadomość:)
5,3
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 SDi 68KM 50kW
Przez 3 lata nigdy nie spalił więcej niż 6l / 100 km i to w warunkach włączonej klimatyzacji na ok. 20-21 stopni w lecie. Średnio zawsze 5 l / 100 km. Głównie pokonuję trasę centrum Krakowa - zakopianka.

Usterki Seat Ibiza III

Liczba wpisów: 29
Jak pozbyć się uciążliwych stuków?
  • Seat Ibiza III
chciałbym przedstawić Wam mój sposób na rozwiązanie stukania w okolicach lewego ucha. W mojej ibizie to pomogło. A teraz przejdźmy do rzeczy....jak ją używam od maja tak od jakiegoś miesiąca zaczęło dochodzić mnie dziwne "pukanie" w okolicach lewego ucha, które występowało przy wjechaniu w dołek lub np. przy energicznym ruszaniu lub hamowaniu. Zacząłem szukać gdzie to może występować i stwierdziłem że w czasie jazdy (wolnej radzę) otwierając delikatnie drzwi stuk ustępował. Zacząłem oglądać drzwi i nie mając po ręką nic innego (a jest to największe g...o jakiego mogłem użyć i nikomu nie radzę tego brać ale to były testy) użyłem PLAKA i wypsikałem całą uszczelką drzwi oraz zamek w drzwiach i rygiel na słupku i co.....i pomogło na jeden dzień. Rano było to samo i po podjechaniu do zaprzyjaźnionego serwisu do nasmarowania zamka w drzwiach oraz rygla użyłem smaru Wurth HHS2000 i od tej pory stuk ustał do dziś i nadal jest cicho. Ponoć podobna sytuacja była na początku w Skodach Octaviach gdzie użyto zamków od Passata, które będąc zamocowane po złym kątem stukały. Jest to mój przypadek ale podejrzewam że części osób może pomóc....jeżeli ktoś sprawdzi to nasmaruje te dwa elementy i przestanie stukać to proszę o info. W razie pytań służę pomocą.
Problem rozwiązany
kapiąca woda na dywanik pasażera (przód)
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008
  • wnętrze
  • 160 tys. km
Podczas jazdy kapie woda na dywanik pasażera (przód). Woda spływa po obudowie filtra kabinowego skądś z góry i kapie na dywanik. Sam filtr kabinowy jest suchy. Woda jest przeźroczysta, nie śmierdzi i nie pachnie, wykluczam w tym momencie że jest to płyn chłodniczy albo płyn do spryskiwaczy. Samochód kiedy stoi i pada deszcz nie przecieka - woda w tedy nie kapie na dywanik. Coś ewidentnie przecieka jeśli samochód jest w trakcie jazdy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Auto samo gaśnie
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2006
  • silnik
  • 180 tys. km
Auto samo gaśnie przy zimnym silniku póki się nie zagrzeje do około 80©. Czasami wystarczy dać mu w gaz i tylko się zadławi i jedzie dalej ale jak będzie mieć niskie obroty to już zgaśnie. Przy gaśnięciu świeci się kontrolka checka i EGRa.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Ibiza III