Szukaj

Informacje o Seat Ibiza III 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2001-2008 (na rynku polskim oferowana od roku 2002), trzecia generacja Seata Ibizy (symbol 6L) powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 Platform, podobnie jak m.in. Skoda Fabia pierwszej generacji, Volkswagen Polo czwartej generacji czy Audi A2. Model został zaprojektowany przez Waltera de’Silvę. Ibizę trzeciej generacji poddano faceliftingowi w roku 2005. Ibiza III oferowana była także w wersjach usportowionych, o nazwach FR oraz Cupra. Auto otrzymywało trzy razy z rzędu nagrodę dla najlepszego samochodu w swojej klasie według magazynu „What Car?”. Zdobyło także tytuł Samochodu Roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~Jerry
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Samochód przeciętny. Na plus to że jest niezawodny, mało awaryjny i tani w eksploatacji, to trzeba mu przyznać, ale niestety dużo pali. Jeździłem mocnymi benzynami z nieporównywalnie większa mocą i paliły tyle samo. Średnie spalanie w cyklu mieszanym 8-9l na 100km. Trochę twarde zawieszenie i mało zwrotny, słabo trzyma się drogi, ani jest ciężki, ani lekki, słabe przeniesienie napędu, słaby promień skrętu. W środku jest głośno, słabo wyciszony. Jazda nim trochę przypomina jazdę taczką i udrękę, ale jest tanim z zakupie i utrzymaniu wołem roboczym. Mi służy jako auto rezerwowe i w tym się sprawdza, dlatego je trzymam. Mało jeździ, ok 5 tys rocznie, i tylko leje paliwo, małe ubezpieczenie, napraw praktycznie niema (jeżdżę 10 lat w Polsce), reszta eksploatacji też tania . Zakup tego auta (cena około 4 tys) niejednokrotnie jest tańszy niż same części do pozostałych aut :)
3,3
~jarek
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Samochód mały ale jednak nie taki zwrotny z powodu długiego przodu.Zawieszenie twarde także o komforcie trzeba zapomnieć.Jeśli chodzi o silnik to klekocze jak diesel.Podobno wada konstrukcyjna jednak trochę to przeszkadza bo przez to głośno również w środku a wyciszenie bardzo marne czasami wydaje się że nie ma go w ogóle.Zdarza się że centralny zamek żyje własnym życiem.Samoczynnie potrafi włączyć się wewnętrzny obieg powietrza.Elektryka nie lubi w tym aucie kiedy jest duża wilgotność powietrza bo wtedy się wszystko nasila.Jazda tym autem na dłuższe trasy to męczarnia.Zwłaszcza w 4 osoby.O wyprzedzaniu nie ma co marzyć.Spalanie średnio 8 l.W ciągu 5 lat eksploatacji wymienić musiałem egr ,hamulce i wydech.Jak na razie nie widać korozji czyli są i plusy.Z czasem tylne lampy robią się nieszczelne parują i zbiera się w nich woda.Skrzyni biegów brakuje precyzji i trochę krótkie przełożenia.Jak do tej pory auto paliło bez problemu nawet przy -20 stopniach.Olej leje 5w30 i wycieków nie ma.Porównując do opla astry g to astra jest lepsza chyba pod każdym względem za wyjątkiem blacharki.
4,1
~happy
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Auto oczywiście nie bez wad, zawieszenie jest twarde i kiepsko tłumi nierówności, dodatkowo wnętrze jest słabo wyciszone. Aczkolwiek dla takiego młodziaka jak ja ma wiele zalet: bardzo ładny wygląd w porównaniu do konkurentów, zero usterek od momentu zakupu, silnik chętnie wchodzi na obroty, da się nim dynamicznie jeździć i swobodnie wyprzedzać, dobrze wyposażony, jego małe gabaryty mieszczą się tam gdzie inne samochody nie wejdą ( bardzo ułatwia to parkowanie ). Daje wiele przyjemności z jazdy, a przy tym zużywa nie wiele paliwa.
Średnie spalanie dla Seat Ibiza III 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2006
7,0
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Wózek mało stabilny ale wariat przy tej masie. Silnik zwawy, przełozenia zbyt krótkie, brakuje 6-tki lub wydłuzenia przełozen do min. total: 15km/h Spalanie jak wszędzie przy tej pojemnosci śr. w okolicach 5,5L dla kogos co ogarnia moment i nie lata powyzej 2,5k i ustawia cisnienie w gumach na instrybutorze adekwatne do stylu jazdy lub kompromisu co do spalania z pominięciem dynamicznej jazdy, lewarek skrzyni krótki, sama skrzynia dobrze sie wpina. Pomiędzy 3-5k rpm mamy otwarte okno do wyprzedzania zawalidróg, pomaga niska masa. Pozdro
6,1
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Auto posiadam ponad 4 lata i czysto dla siebie zapisuję w małym notesiku każde tankowanie i przebieg. Stąd moje obliczenia są dosyć dobre bo mierzone od dystrybutora i w 99% zawsze tankowane do pełna. Ibiza na trasie 27 km, w tym 22km krajówka (90km/h), 2km teren zabudowany i 3km szybkiego ruchu (120km/h), pali dokładnie 5,7 L na 100km. Jeżdżę przepisowo, czasem jak jest gdzie to coś wyprzedzę (bo demon prędkości to to nie jest). Dodam że to spalanie z lata, z klimatyzacją dorzucić trzeba około 0.4L. W zimę ze względu na dłuższy czas nagrzewania i również mam w zwyczaju odpalanie auta i czekanie aż "rozmarzną" szyby od srodka zeby ich nie skrobać. To spalanie jest ciutek wyższe ok. 6.2L na 100km. Z klimatyzacją analogicznie ok 6.6-6,7L na 100km.
6,3
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Ogólnie do samochodu ciężko jest się przyczepić. Spalanie jest akceptowalne. Po przebyciu 8500 km średnie spalanie na tym odcinku wyniosło 6,33 l/100 km. Czyli niemal katalogowo. Najniższe spalanie udało się uzyskać latem w czasie upałów (jazda 80 km/h przy wyłączonej klimatyzacji w trakcie dojazdów do pracy i intensywnym hamowaniem silnikiem). Samochód przejechał na jednym tankowaniu 814 km. Dodatkowo w samochodzie są lampy LED, po przełączeniu lamp na światła jazdy dziennej LED spalanie (na postoju) spada z 0,8 na 0,7 l/h. Przy jeździe autostradowej samochód staje się już mniej oszczędny i spalanie wzrasta do 6,5 l/100km. Największe spalanie wychodzi zimą. Zanim silnik się rozgrzeje pobiera większą ilość paliwa. Jednak więcej niż 7,45 l/100km jak dotąd nie udało się osiągnąć. Ten silnik ma swoje mankamenty, głośna praca, klekot (wada konstrukcyjna), problemy z układem elektrycznym - wymiana cewki i przewodów wysokiego napięcia. Trzeba także kontrolować stan oleju, przy jeździe na wyższych obrotach silnik zaczyna go pobierać w przyspieszonym tempie.

Usterki Seat Ibiza III

Liczba wpisów: 29
Jak pozbyć się uciążliwych stuków?
  • Seat Ibiza III
chciałbym przedstawić Wam mój sposób na rozwiązanie stukania w okolicach lewego ucha. W mojej ibizie to pomogło. A teraz przejdźmy do rzeczy....jak ją używam od maja tak od jakiegoś miesiąca zaczęło dochodzić mnie dziwne "pukanie" w okolicach lewego ucha, które występowało przy wjechaniu w dołek lub np. przy energicznym ruszaniu lub hamowaniu. Zacząłem szukać gdzie to może występować i stwierdziłem że w czasie jazdy (wolnej radzę) otwierając delikatnie drzwi stuk ustępował. Zacząłem oglądać drzwi i nie mając po ręką nic innego (a jest to największe g...o jakiego mogłem użyć i nikomu nie radzę tego brać ale to były testy) użyłem PLAKA i wypsikałem całą uszczelką drzwi oraz zamek w drzwiach i rygiel na słupku i co.....i pomogło na jeden dzień. Rano było to samo i po podjechaniu do zaprzyjaźnionego serwisu do nasmarowania zamka w drzwiach oraz rygla użyłem smaru Wurth HHS2000 i od tej pory stuk ustał do dziś i nadal jest cicho. Ponoć podobna sytuacja była na początku w Skodach Octaviach gdzie użyto zamków od Passata, które będąc zamocowane po złym kątem stukały. Jest to mój przypadek ale podejrzewam że części osób może pomóc....jeżeli ktoś sprawdzi to nasmaruje te dwa elementy i przestanie stukać to proszę o info. W razie pytań służę pomocą.
Problem rozwiązany
kapiąca woda na dywanik pasażera (przód)
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008
  • wnętrze
  • 160 tys. km
Podczas jazdy kapie woda na dywanik pasażera (przód). Woda spływa po obudowie filtra kabinowego skądś z góry i kapie na dywanik. Sam filtr kabinowy jest suchy. Woda jest przeźroczysta, nie śmierdzi i nie pachnie, wykluczam w tym momencie że jest to płyn chłodniczy albo płyn do spryskiwaczy. Samochód kiedy stoi i pada deszcz nie przecieka - woda w tedy nie kapie na dywanik. Coś ewidentnie przecieka jeśli samochód jest w trakcie jazdy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Auto samo gaśnie
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2006
  • silnik
  • 180 tys. km
Auto samo gaśnie przy zimnym silniku póki się nie zagrzeje do około 80©. Czasami wystarczy dać mu w gaz i tylko się zadławi i jedzie dalej ale jak będzie mieć niskie obroty to już zgaśnie. Przy gaśnięciu świeci się kontrolka checka i EGRa.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 11
5,0
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Silnik dobrze dogaduje się z instalacją. Pod maską mam instalkę Zavoli od jakiś 2 lat, w ciągu 2 lat zrobiłem jakieś 55 tys. km. U gazownika tylko na przeglądy. Filtry wymieniam co 10 tys tak dla pewności. Jak na razie wszystko działa idealnie.
4,3
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Założyłem LPG ponieważ nie byłem zadowolony z spalania benzyny. Nawet na trasie spokojna jazda nie schodził poniżej 6l. A LPG na trasie 8l a w mieście 10l. Tylko 2 razy zszedłem poniżej 8l ale było to zimą i jazda w złych warunkach była bardzo wolna. Tak po za spalaniem żadnych problemów wszystko działa bez problemu. Myślę że te silniki nadają się jak najbrdziej do...
4,8
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 160 tys. km
Samochód na gazie pracuje poprawnie. Jedynie w okresie zimowym po przejściu na gaz - na wolnych obrotach odczuwalne są drgania (za niskie obroty). Co 30 tys. wymieniam filtry (fazy lotnej i ciekłej oryginalne z hurtowni Czakram). Tankowanie paliwa tylko na sprawdzonych stacjach (Orlen, Shell, BP). Spalanie na poziomie 7-8l /100 km przy jeździe poza miastem z prędkością do...
Seat Ibiza III