Szukaj

Informacje o Seat Ibiza III 1.2 12V 70KM 51kW 2006-2008

Lata produkcji: 2006 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2001-2008 (na rynku polskim oferowana od roku 2002), trzecia generacja Seata Ibizy (symbol 6L) powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 Platform, podobnie jak m.in. Skoda Fabia pierwszej generacji, Volkswagen Polo czwartej generacji czy Audi A2. Model został zaprojektowany przez Waltera de’Silvę. Ibizę trzeciej generacji poddano faceliftingowi w roku 2005. Ibiza III oferowana była także w wersjach usportowionych, o nazwach FR oraz Cupra. Auto otrzymywało trzy razy z rzędu nagrodę dla najlepszego samochodu w swojej klasie według magazynu „What Car?”. Zdobyło także tytuł Samochodu Roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~KO
Seat Ibiza III
Hatchback 1.2 12V 70KM 51kW
Zaraz będzie rok odkąd mam to auto. Do tej pory to co było robione: - klimatyzacja (Auto powypadkowe, klimatyzacja była właściwie zgnieciona)- 760 zł - elektryka ( dwa wentylatory - bez nich nie można było używać klimy) - 300 zł + 100 zł za wyłączenie autozamykania (aby nie zatrzasnąć kluczyka) - gaz (przegląd + był problem po 10k z przełączaniem na gaz - okazało się, że jeden kabel od wtyczki gazu był już wyrobiony i nie stykał) - rura od tłumika nie była dobrze włożona (wypadła dwa razy podczas jazdy, przykręcone do podwozia i uszczelnione gumą to obecnie nie ma tego problemu). Auto, gdyby nie było wcześniej trafione (a oczywiście 'nie bite' przy sprzedaży, kupowane z mechanikiem...) byłoby super. Auto mało pali (średnia benzyny około 5.2l/100 ; 9l gazu /100 km). Ogólnie z silnikiem nic się nie dzieje. Auto kupione przy przebiegu 149k, obecnie 163k.
4,9
~Radziu kojot
Seat Ibiza III
Hatchback 1.2 12V 70KM 51kW
Nie ma lepszego auta pod względem kosztów i bez awaryjnosci, no i design jest niezły. Pali mało części tanie jak barszcz, radio fabryczne klasa, zestaw głośników daje radę. Lekki warkot 3 cylindrów ale coś A coś... Klima i ogrzewanie dają rade, zestaw aux wbudowany, trochę bajerow, słabe wyciszenie powyzej 100. Bierz jak chcesz tanio jeździć, lubi gaz
4,2
~Poznaniak
Seat Ibiza III
Hatchback 1.2 12V 70KM 51kW
Zakupiłem z przebiegiem ok 200 000 przejeździłem w dwa lata ponad 30 000 i jedynie wymiana wahaczy i tłumika. Autko idealne dla singla. Ciasne kiedy rodzina się powiększa. Nasza "Ibizka" jak to się śmiejemy przetrwała wszystko i dalej nie zawodzi ale niedługo czas na większe autko.

Usterki Seat Ibiza III

Liczba wpisów: 29
Jak pozbyć się uciążliwych stuków?
  • Seat Ibiza III
chciałbym przedstawić Wam mój sposób na rozwiązanie stukania w okolicach lewego ucha. W mojej ibizie to pomogło. A teraz przejdźmy do rzeczy....jak ją używam od maja tak od jakiegoś miesiąca zaczęło dochodzić mnie dziwne "pukanie" w okolicach lewego ucha, które występowało przy wjechaniu w dołek lub np. przy energicznym ruszaniu lub hamowaniu. Zacząłem szukać gdzie to może występować i stwierdziłem że w czasie jazdy (wolnej radzę) otwierając delikatnie drzwi stuk ustępował. Zacząłem oglądać drzwi i nie mając po ręką nic innego (a jest to największe g...o jakiego mogłem użyć i nikomu nie radzę tego brać ale to były testy) użyłem PLAKA i wypsikałem całą uszczelką drzwi oraz zamek w drzwiach i rygiel na słupku i co.....i pomogło na jeden dzień. Rano było to samo i po podjechaniu do zaprzyjaźnionego serwisu do nasmarowania zamka w drzwiach oraz rygla użyłem smaru Wurth HHS2000 i od tej pory stuk ustał do dziś i nadal jest cicho. Ponoć podobna sytuacja była na początku w Skodach Octaviach gdzie użyto zamków od Passata, które będąc zamocowane po złym kątem stukały. Jest to mój przypadek ale podejrzewam że części osób może pomóc....jeżeli ktoś sprawdzi to nasmaruje te dwa elementy i przestanie stukać to proszę o info. W razie pytań służę pomocą.
Problem rozwiązany
kapiąca woda na dywanik pasażera (przód)
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008
  • wnętrze
  • 160 tys. km
Podczas jazdy kapie woda na dywanik pasażera (przód). Woda spływa po obudowie filtra kabinowego skądś z góry i kapie na dywanik. Sam filtr kabinowy jest suchy. Woda jest przeźroczysta, nie śmierdzi i nie pachnie, wykluczam w tym momencie że jest to płyn chłodniczy albo płyn do spryskiwaczy. Samochód kiedy stoi i pada deszcz nie przecieka - woda w tedy nie kapie na dywanik. Coś ewidentnie przecieka jeśli samochód jest w trakcie jazdy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Auto samo gaśnie
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2006
  • silnik
  • 180 tys. km
Auto samo gaśnie przy zimnym silniku póki się nie zagrzeje do około 80©. Czasami wystarczy dać mu w gaz i tylko się zadławi i jedzie dalej ale jak będzie mieć niskie obroty to już zgaśnie. Przy gaśnięciu świeci się kontrolka checka i EGRa.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Ibiza III