Szukaj

Informacje o Seat Ibiza III 1.2 12V 64KM 47kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2001-2008 (na rynku polskim oferowana od roku 2002), trzecia generacja Seata Ibizy (symbol 6L) powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 Platform, podobnie jak m.in. Skoda Fabia pierwszej generacji, Volkswagen Polo czwartej generacji czy Audi A2. Model został zaprojektowany przez Waltera de’Silvę. Ibizę trzeciej generacji poddano faceliftingowi w roku 2005. Ibiza III oferowana była także w wersjach usportowionych, o nazwach FR oraz Cupra. Auto otrzymywało trzy razy z rzędu nagrodę dla najlepszego samochodu w swojej klasie według magazynu „What Car?”. Zdobyło także tytuł Samochodu Roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 64 KM (47 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Kuba2000
Seat Ibiza III
Hatchback 1.2 12V 64KM 47kW
Ogólnie auto idealne do miasta i na krótkie trasy - małe, zwinne i łatwo można wszędzie zaparkować. Ciekawa stylistyka, zwłaszcza w 3-drzwiowej wersji. Dość mało miejsca w środku pojazdu, ale w końcu nie jest to auto na rodzinne wycieczki tylko małe miejskie auto na dojazdy głównie do pracy czy szkoły. Ibiza z tym silnikiem to z pewnością dobry wybór dla młodych kierowców którzy chcą się nauczyć dobrze jeździć i zapoznać z samochodem. Prosta konstrukcja auta nie sprawiająca problemów pozwala cieszyć się jazdą na co dzień.
4,6
~Leif Erikson
Seat Ibiza III
Hatchback 1.2 12V 64KM 47kW
Bardzo dobry wybór do miasta/na krótkie trasy w tym zakresie cenowym (6000-8000 zł). Bardzo tani w utrzymaniu samochód, kompletnie bezawaryjny (odpukać) w moim przypadku silniczek (4 lata eksploatacji, zrobione w tym czasie około 50000 km, głównie miasto i krótkie trasy podmiejskie), moim zdaniem zdecydowanie najładniejszy spośród trojaczków (Fabia i Polo są straszliwie nudne i według mnie brzydziej się zestarzały, zwłaszcza Polo). Średnie spalanie w okolicach 6-6,5 litra, podczas spokojnej jazdy w trasie spokojnie można zejść w okolice 5-5,5. Trzeba tylko mieć na uwadze, że ten silnik przeznaczony jest głównie do miasta i nie nadaje się na długie, autostradowe trasy - jest świetny do około 100-120 km/h, dłuższa jazda przy wyższych prędkościach to kiepski pomysł (hałas, wysokie obroty).
4,4
~hitek
Seat Ibiza III
Hatchback 1.2 12V 64KM 47kW
To moja druga opinia na temat tego samochodu. Tym razem rozpisze sie bardziej. Wczesniej jezdzilem modelem poprzedniej generacji, po face liftingu. Eksploatacja tamtego skonczyla sie crash testem, mam nadzieje ze w tym wypadku bedzie inaczej. Ogolnie rzecz biorac model 6l jest udana konstrukcja, da sie lubic. Wizualnie jest latwo rozpoznawalna i nieszablonowa. Szczegolnie ladny jest tyl ze swiatlami ala Alfa Romeo - widac reke Waltera Da Silva (ktory uprzednio zaprojektowal Alfe 156). Mimo niewielkich wymiarow auto okazuje sie wystarczajaco przestronne. Polecam jako tani i ekonomiczny srodek transportu do miasta i przede wszystkim dla kobiet, ktorym podobac powinna sie latwosc prowadzenia, niezawodnosc, intuicyjnosc i gadzety zastosowane we wnetrzu (schowki, centralny zamek automatycznie zamykajacy auto po ruszeniu, piszczyki o nie spuszczonym recznym, rezerwie paliwa, itp). To wszystko spodobac moze sie zarowno kobietom, jak i motoryzacyjnym laikom.
Średnie spalanie dla Seat Ibiza III 1.2 12V 64KM 47kW 2001-2005
6,6
l/100 km
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Seat Ibiza III
Hatchback 1.2 12V 64KM 47kW
Super oszczędna! Do pracy 35km w jedną stronę, 10km miasto, reszta zakorkowana A4 (obwodnica Kraków), do 3tys obr (100km/h) - 5.5l, ok 5tys obr (140+km/h) - 6.5l, zimą 7l jak się z niej wykręci wszystko co się da. Raport bez klimy, zimą ogrzewanie, nie AC. Po co montować LPG? Paliwo tylko na stacji z muszelką, zwykła 95- przejeżdżam więcej o 150km na jednym baku niż od konkurencji, lepsza dynamika, opłaca się dopłacić 0.10zl/l ;-); bak pod korek 650km - średnia 6.15l/100km przy Kraków:A4 30:70 bez żadnej ekojazdy. Czesci tanie, rozrząd na łańcuchu dojechał do 180tys. przy ciężkiej nodze (w tym silniku 140km/h to dużo a 160 to odlot, tylko Niemcy). Pozdrawiam
5,8
Seat Ibiza III
Hatchback 1.2 12V 64KM 47kW
Ostatnio wybralem się w trase, w sumie 1400 km. Jechałem z dziewczyną no i bagaże moja walizka, no i jak wiadomo kobieta miała "trochę więcej". Samochód w pierwszej części trasy na 100km potrzebował 6,5l/100km (Jazda max do 140). Co ciekawe, wracając miałem auto naprawde doładowane czyli ja, moja dziewczyna, bagaże, w tym wielki zapas wałowki :) oraz w bagażniku silniki :) 1.7 do opla, ważący ok 150 kg. samochód z takim obciążeniem spalił mi 5,5l/100 km! co uważam za idealny wynik. Prędkość i w tym wypadku wynosiła max 130km/h
8,1
Seat Ibiza III
Hatchback 1.2 12V 64KM 47kW
W mieście smok (jak na tą kategorię silnika), 8-8,5 litra benzyny, około 10l gazu. Na trasie przy bardzo oszczędnej jeździe 6,9-7,3 litra gazu. Dużo zależy też od masy samochodu, jadąc bez pasażerów benzyny na trasie (do 100km/h) udało mi się spalić średnio 4,8 litra. Generalnie silnik bardzo oszczędny na długich trasach, w mieście jak na jednostkę 1,2 bez rewelacji.

Usterki Seat Ibiza III

Liczba wpisów: 29
Jak pozbyć się uciążliwych stuków?
  • Seat Ibiza III
chciałbym przedstawić Wam mój sposób na rozwiązanie stukania w okolicach lewego ucha. W mojej ibizie to pomogło. A teraz przejdźmy do rzeczy....jak ją używam od maja tak od jakiegoś miesiąca zaczęło dochodzić mnie dziwne "pukanie" w okolicach lewego ucha, które występowało przy wjechaniu w dołek lub np. przy energicznym ruszaniu lub hamowaniu. Zacząłem szukać gdzie to może występować i stwierdziłem że w czasie jazdy (wolnej radzę) otwierając delikatnie drzwi stuk ustępował. Zacząłem oglądać drzwi i nie mając po ręką nic innego (a jest to największe g...o jakiego mogłem użyć i nikomu nie radzę tego brać ale to były testy) użyłem PLAKA i wypsikałem całą uszczelką drzwi oraz zamek w drzwiach i rygiel na słupku i co.....i pomogło na jeden dzień. Rano było to samo i po podjechaniu do zaprzyjaźnionego serwisu do nasmarowania zamka w drzwiach oraz rygla użyłem smaru Wurth HHS2000 i od tej pory stuk ustał do dziś i nadal jest cicho. Ponoć podobna sytuacja była na początku w Skodach Octaviach gdzie użyto zamków od Passata, które będąc zamocowane po złym kątem stukały. Jest to mój przypadek ale podejrzewam że części osób może pomóc....jeżeli ktoś sprawdzi to nasmaruje te dwa elementy i przestanie stukać to proszę o info. W razie pytań służę pomocą.
Problem rozwiązany
kapiąca woda na dywanik pasażera (przód)
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008
  • wnętrze
  • 160 tys. km
Podczas jazdy kapie woda na dywanik pasażera (przód). Woda spływa po obudowie filtra kabinowego skądś z góry i kapie na dywanik. Sam filtr kabinowy jest suchy. Woda jest przeźroczysta, nie śmierdzi i nie pachnie, wykluczam w tym momencie że jest to płyn chłodniczy albo płyn do spryskiwaczy. Samochód kiedy stoi i pada deszcz nie przecieka - woda w tedy nie kapie na dywanik. Coś ewidentnie przecieka jeśli samochód jest w trakcie jazdy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Auto samo gaśnie
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2006
  • silnik
  • 180 tys. km
Auto samo gaśnie przy zimnym silniku póki się nie zagrzeje do około 80©. Czasami wystarczy dać mu w gaz i tylko się zadławi i jedzie dalej ale jak będzie mieć niskie obroty to już zgaśnie. Przy gaśnięciu świeci się kontrolka checka i EGRa.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Ibiza III