Szukaj

Informacje o Seat Ibiza II Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 1993-2002, druga generacja Seata Ibizy (oznaczona symbolem 6K) była pierwszą generacją modelu wyprodukowaną już po przejęciu przez koncern Vokswagena hiszpańskiej marki. Seat Ibiza II powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A03 Platform, tak jak m.in. Volkswagen Polo trzeciej generacji. Niektóre rozwiązania techniczne zaczerpnięto także z Volkswagena Golfa trzeciej generacli. Seat Ibiza II została zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro. Model przeszedł obszerny facelifting w roku 1999 (trzy lata wcześniej poddano go też mniejszej modernizacji). Auto otrzymało tytuł Samochodu Roku 1994 w Hiszpanii. W Republice Południowej Afryki sprzedawano go jako Volkswagena Polo Playa.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 64 KM (47 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Seat Ibiza II Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW 1996-1999
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
nie mogę się zgodzić z osobami które twierdzą jakie to nie jest oszczędne auto, moja ibiza, chociaż jeżdżę delikatnie to poniżej 6,6litra nie schodzi w użytkowaniu codziennym, w trasie również wielkie zaskoczenie, 6 litrów na tak małe auto to bardzo dużo, nie przekraczając 100km/h, przy ostrym traktowaniu okolice 7,5 - 8 litrów stają sie rzeczywistością, apetyt na paliwo to auto ma niesamowity biorąc pod uwagę iż jest to auto małe i tak mało dynamiczne
5,3
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
Przed wymianą termostatu palił w mieście ok. 8l/100km a po wymianie 6,2 (pewnie dałoby radę jeszcze mniej ale lubię dynamiczną jazdę i co tu dużo ukrywać na początku trzeba nim trochę depnąć żeby się rozbujał). Po za miastem palił ok. 5,5 - 5 litrów a teraz 4,5. Warto sprawdzić działanie (szczególnie przed zimą) tego ustrojstwa zwanego termostatem aby potem się nie zdziwić jak często trzeba podjeżdżać pod dystrybutor. Pozdrawiam.
5,2
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
BEZ ŚCIEMY!!!! Silnik 1,9 SDI!!!! Normalna jazda!!! - trasa 4 LITRY ROPY NA 100 KM! NORMALNA JAZDA PO MIEŚCIE WARSZAWA - DOKŁADNIE 5,9 LITRA ROPY NA 100 KM!!!! Auto jest mega ekonomiczne i nie mam w tym żadnego interesu żeby pisać nieprawdę. Pozdrawiam

Usterki Seat Ibiza II

Liczba wpisów: 56
Silnik przy odpalaniu nierówno chodzi.
  • Seat Ibiza II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1993-1999
  • silnik
Po nocy w przypadku porannego odpalania silnik nie chce wejść na obroty i gaśnie, usterka niknie z zimę, w przypadku wjechania w kałużę silnik gaśnie (po odczekaniu kilkunastu minut awaria ustaje) mikropęknięcia cewki zapłonowej Wymiana cewki po sprawdzeniu. Diagnozowanie- po włączeniu silnika za pomocą spryskiwacza rozpylamy wodę na cewkę pod rożnymi kontami. W przypadku gubienia obrotów lub zgaśniecie silnika ujawniamy uszkodzenie cewki.Wymiana ok. 10 minut (dwie śruby nowa cewka ok. 75 zł, u mnie podróbka chodzi bez problemu 2 rok).
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wycieki płynu chłodzącego
  • Seat Ibiza II
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Dane pojazdu: Seat Ibiza II rok prod. 1995 silnik 1.4i 60kM obecny przebieg 259780 km auto kupione w 2008 roku z przebiegiem 201800 km. Od kiedy kupiłem to auto skrupulatnie zapisuję wszystkie wydatki. Przez 4 lata wydałem na części 2500 zł, przejechałem prawie 60000 km. Uważam, że auto ma części trwałe, łatwo dostępne, tanie. Prosta konstrukcja pojazdu ułatwia kierowcy samodzielne serwisowanie pojazdu. Obecny problem: Wyciek płynu chłodzącego, w tempie 2 Litry na 100 km podejrzewam pompę wody albo nagrzewnicę. Polecam Państwu to auto ze względu na jego trwałość, niezawodność i niedrogie serwisowanie. Ogromnym minusem tego modelu są rdzewiejące blachy ale o tym pisał już jeden z użytkowników.
1 komentarz
Jak skasować inspekcję Service?
  • Seat Ibiza II Hatchback
1) załączyć stacyjkę ON 2) nacisnąć i przytrzymać przycisk kasowania kilometrów dziennych. 3) wyłączyć stacyjkę OFF i zwolnić przycisk kasowania kilometrów. Napis OEL ukaże się na wyświetlaczu. 4) przycisnąć i trzymać przycisk cyfrowego, przycisnąć go 5 razy ukaże się (- - - - -). Teraz jest resetowany przegląd (12,000 km) lub 6 miesięcy. 5) przycisnąć przycisk kasowania kilometrów dla wykonania inspekcji 01. IN 01 powinno się pojawić na wyświetlaczu. Do kasowania użyć przycisku zegara. 6) w razie potrzeby powtórzyć procedurę dla inspekcji 02. 7) załączyć stacyjkę ON. Kiedy ukaże się IN 01 wyłączyć stacyjkę OFF
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Seat Ibiza II Hatchback