Szukaj

Informacje o Seat Ibiza II Hatchback 1.9 D 68KM 50kW 1994-1996

Lata produkcji: 1994 – 1996
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 1993-2002, druga generacja Seata Ibizy (oznaczona symbolem 6K) była pierwszą generacją modelu wyprodukowaną już po przejęciu przez koncern Vokswagena hiszpańskiej marki. Seat Ibiza II powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A03 Platform, tak jak m.in. Volkswagen Polo trzeciej generacji. Niektóre rozwiązania techniczne zaczerpnięto także z Volkswagena Golfa trzeciej generacli. Seat Ibiza II została zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro. Model przeszedł obszerny facelifting w roku 1999 (trzy lata wcześniej poddano go też mniejszej modernizacji). Auto otrzymało tytuł Samochodu Roku 1994 w Hiszpanii. W Republice Południowej Afryki sprzedawano go jako Volkswagena Polo Playa.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Adam
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 D 68KM 50kW
Auto bardzo dobre, jak za małe pieniądze. Silnik rewelacyjny, tylko głośny i drży, ale to stary diesel, za to bardzo dynamiczny. Wyprzedzam wiele aut jak chcę w chwilę. :P Układ kierowniczy bdb, skrzynia też super pracuje, Ostatnio wymieniłem hamulce na Boscha i zaraz po wymianie uratowały najpierw mojego brata, a 2 dni temu mnie przed zakupem nowego auta (nie z naszej winy). :D Gdyby nie hamulce, to by było po Seacie, a szkoda by było. Mam sentyment do niego. Lepszego auta za małe pieniądze się nie dostanie. Części tanie jak barszcz. Ja kupuję zamienniki z wyższej półki. W zasadzie to tylko przy zawieszeniu się coś robi regularnie. Nawet oleju nie bierze. :D Szkoda tylko, że u poprzednich właścicieli był bity z tyłu, bo teraz bąble są, a nadkola szybko znikają, ale ja je konserwuje i smaruje odrdzewiaczem, dzięki czemu nie znikają tak szybko już.
2,9
~adi2474
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 D 68KM 50kW
Powiem tak auto nie jest piekne, kupiłem je do przemieszczania sie zwłaszcza po miescie do pracy trzeba jakos dojechac. Silnik jest głosny jak to w dieslu zwlaszcza przy odpalaniu na zimnym silniku, przy cofaniu to tapicerka tak sie trzesie ze wydaje sie jak by zaraz miala wyskoczyc na kolana. Ale po nagrzaniu chodzi tak cicho jak by nie bylo wiadomo czy to diesel. Skrzynia w moim modelu nie jest najlepsza troche ciezko wchodzi moze cos jes zurzyte mialem okazje sie przejechac takim samym tylko w benzynie i tam uklad kierowniczy jak i biegi wchodza rewelacyjnie u mnie to wina poprzedniego wlasciciela troche o niego nie zadbal. Jesli chodzi o zakrety to tragedia latwo sie nim rozbic to nie jest auto do szalenstw ja go kupilem zeby dojechac jakos do pracy. Zreszta czym tu szalec jak predkosc maksymalna u mnie na autostradzie to 160km/h i to ze zgorki pod gorke jes 150km/h wiec troche malo spodziewalem sie troche wiecej no coz malo konikow pod maska tylko 68KM i brak turbo daje we znaki pod gorke trzeba redukowac bo zdycha. Bardzo pozytywnie mnie zaskoczylo ogrzewanie... a mianowicie ledwo co go odpale a po 1 km mam juz w srodku cieplo rewelacja bo do pracy mam jakies 10km. Dmuchawa zeby odparowac szyby to pokretlo musi byc na 4 moglo by byc mocniejsze ale stosunkowo szybko odparowoja szyby wiec tu jest plus. Przestrzeen w srodku no coz z przodu jest ok a mam 185 cm wzrostu i nie narzekam ale z tylu to tragedia moze w 5 drzwiowym jest lepiej. Spalanie moze byc malo pali ale nie wizcie jak pisza ze diesel spala im na trasie 4 litry leja wode to nie realne. jezdzilem roznymi autami ale jesli chodzi o diesla to od 6 do 6,5 litra w miescie nizej nie da sie zejsc natomiast na trasie to moze by i spalil 5,5 litra ale trzeba by jechac ok 110Km/h ja jechalem max predkoscia 150/160 km/h momentami hamojac do 90,60 i znowu gaz do dechy to spalanie bylo w okolicach 6,5 do 7 litrow wiec jak na takie katowanie to malo spalil. Tu mu daje na 5+ bardzo dobre spalanie. Cenowo ja za niego przeplacilem o jakies 2 tys ale mozna znalezc dobrego seata za rozsadna cene.
4,4
~daniel
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 D 68KM 50kW
jak na auto prawie 18letnie,małe miejskie to genialne-przedewszystkim jeśli ktoś potrzebuje taniego,oszczędnego,niezawodnego Diesla,zwrotnego i nie potrzebuja oszałamiających osiągów i komfortu-naprawde miło może zaskoczyć,np. w zimie podjezdżając tam gdzie inne auto wymiękają :)
Średnie spalanie dla Seat Ibiza II Hatchback 1.9 D 68KM 50kW 1994-1996
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 D 68KM 50kW
Jest dobrze, przy silniku przez 2 lata zepsuł mi się alternator po tym, jak z przeciekała mi pompa paliwa. Za wymianę uszczelki pod pompą paliwa skroił mnie facet strasznie - 490 zł (400 zł sama robocizna, góra 6h pracy). Parę razy miałem problem z odpaleniem auta - usunięto mi immobilizer. Reszta, to wymiana części eksploatacyjnych, które są tanie jak barszcz, a wymieniam i tak na droższe. Hamulce są rewelacyjne. Ostatnio kupiłem Boscha i zaraz po wymianie 2 razy uratowały mnie i mojego brata przed zakupem nowego auta (nie z naszej winy). :D Gdyby nie hamulce, to by było po Seacie, a szkoda by było. Mam sentyment do niego. Lepszego auta za małe pieniądze się nie dostanie.
5,7
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 D 68KM 50kW
przy oszczędnej jeździe wychodzi spalanie ok 5litrów(jesień)w cyklu mieszanym- przewaga krótkich odcinków do 15km, w mieście w korkach pewnie koło 7,a na trasie jadąc 90- 4,5, niedowiarkom co kręcą nosami ze dużo-przypominam ze to zwykły,niewysilony, wolnossący Diesel z prostym układem zasilania- co gwarantuje niezawodność,gługowieczność,brak problemów = oszczędność, a po to są Diesle w takich autach, w porównaniu do benzyny 1,2która spali itak nieco wiecej,nie słabnie pod góre ani przy komplecie pasażerów-stając sie zawalidrogą
6,2
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 D 68KM 50kW
Trasa to ok. 5.1 , 5.5 l na 100% to po odpowietrzeniu zbiornika starczy ci na jazdę na miejscu dopiero przed wyjazdem do domu trzeba zatankować :) p.S na miejscu zrobiłem około 250km Tylko przy jeździe w cyklu 100-115km/h

Usterki Seat Ibiza II

Liczba wpisów: 56
Silnik przy odpalaniu nierówno chodzi.
  • Seat Ibiza II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1993-1999
  • silnik
Po nocy w przypadku porannego odpalania silnik nie chce wejść na obroty i gaśnie, usterka niknie z zimę, w przypadku wjechania w kałużę silnik gaśnie (po odczekaniu kilkunastu minut awaria ustaje) mikropęknięcia cewki zapłonowej Wymiana cewki po sprawdzeniu. Diagnozowanie- po włączeniu silnika za pomocą spryskiwacza rozpylamy wodę na cewkę pod rożnymi kontami. W przypadku gubienia obrotów lub zgaśniecie silnika ujawniamy uszkodzenie cewki.Wymiana ok. 10 minut (dwie śruby nowa cewka ok. 75 zł, u mnie podróbka chodzi bez problemu 2 rok).
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wycieki płynu chłodzącego
  • Seat Ibiza II
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Dane pojazdu: Seat Ibiza II rok prod. 1995 silnik 1.4i 60kM obecny przebieg 259780 km auto kupione w 2008 roku z przebiegiem 201800 km. Od kiedy kupiłem to auto skrupulatnie zapisuję wszystkie wydatki. Przez 4 lata wydałem na części 2500 zł, przejechałem prawie 60000 km. Uważam, że auto ma części trwałe, łatwo dostępne, tanie. Prosta konstrukcja pojazdu ułatwia kierowcy samodzielne serwisowanie pojazdu. Obecny problem: Wyciek płynu chłodzącego, w tempie 2 Litry na 100 km podejrzewam pompę wody albo nagrzewnicę. Polecam Państwu to auto ze względu na jego trwałość, niezawodność i niedrogie serwisowanie. Ogromnym minusem tego modelu są rdzewiejące blachy ale o tym pisał już jeden z użytkowników.
1 komentarz
Jak skasować inspekcję Service?
  • Seat Ibiza II Hatchback
1) załączyć stacyjkę ON 2) nacisnąć i przytrzymać przycisk kasowania kilometrów dziennych. 3) wyłączyć stacyjkę OFF i zwolnić przycisk kasowania kilometrów. Napis OEL ukaże się na wyświetlaczu. 4) przycisnąć i trzymać przycisk cyfrowego, przycisnąć go 5 razy ukaże się (- - - - -). Teraz jest resetowany przegląd (12,000 km) lub 6 miesięcy. 5) przycisnąć przycisk kasowania kilometrów dla wykonania inspekcji 01. IN 01 powinno się pojawić na wyświetlaczu. Do kasowania użyć przycisku zegara. 6) w razie potrzeby powtórzyć procedurę dla inspekcji 02. 7) załączyć stacyjkę ON. Kiedy ukaże się IN 01 wyłączyć stacyjkę OFF
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Seat Ibiza II Hatchback