Szukaj

Informacje o Seat Ibiza II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1993-1999

Lata produkcji: 1993 – 1999
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 1993-2002, druga generacja Seata Ibizy (oznaczona symbolem 6K) była pierwszą generacją modelu wyprodukowaną już po przejęciu przez koncern Vokswagena hiszpańskiej marki. Seat Ibiza II powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A03 Platform, tak jak m.in. Volkswagen Polo trzeciej generacji. Niektóre rozwiązania techniczne zaczerpnięto także z Volkswagena Golfa trzeciej generacli. Seat Ibiza II została zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro. Model przeszedł obszerny facelifting w roku 1999 (trzy lata wcześniej poddano go też mniejszej modernizacji). Auto otrzymało tytuł Samochodu Roku 1994 w Hiszpanii. W Republice Południowej Afryki sprzedawano go jako Volkswagena Polo Playa.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1391 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 107 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 78,7 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~Wojtas
Seat Ibiza II
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Jeździłem dwoma Ibizami. Pierwsza była z 1993 roku, zaraz po przejęciu firmy przez VW. Autko zrobione na bazie Polo, ale o wiele ciekawsze w wyglądzie. Pierwsza Ibiza miała silnik 1.3. wstawiłem gaz i śmigałem tym przez 5 lat. Bezawaryjnie, bez większych usterek. Później zmieniłem na rocznik 98, z silnikiem 1.4. Też wstawiłem gaz i 5 lat jazdy bez problemów. Sprzedałem z powodu braku klimy i małego bagażnika. Auto idealne do jazdy po mieście do do 300 km. Na dłuższych trasach bardzo się męczyłem. Gdyby nie to jeździłbym tym autkiem zapewne do dzisiaj.
4,9
~Patryk F.
Seat Ibiza II
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Witam zakupiłem w kolekcjonerskim stanie seta który ma prawie 25 lat jestem zdziwiony jak dobrze się tym jeździ wercja nabiedniejsza bo nie posiada nic poza immobilizerem za to auto wazy 920kg bardzo mnie zaskoczył na trasie jadąc 160 w tym aucie tego nie czuć i co najlepsze kupiłem taki stan pojazdu ze jest jak nowy krajowka z faktura zakupu w 99r za 33.900 od teraz uważam ze stare auta maja dusze i będzie się odwdzięcza użytkowaniem niż te nowe nie rujnując portfela .
4,2
~Bettina
Seat Ibiza II
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Moja Ibiza była ze mną od poczatku do konca swoich dni (22 lata ) gdyby korozja jej nie zjadła i elektryka nie wysiadła.... ale po tylu latach miała naturalne prawo ....autko bezawaryjne nigdy nie zawiodła sentyment pozostanie ....
Średnie spalanie dla Seat Ibiza II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1993-1999
6,9
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Seat Ibiza II
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Silnik 1.4 z jednopunktowym wtryskiem. Eksploatacja przebiega na codziennym dojeżdżaniu do pracy, 30km w jedną stronę. 3/4 drogi poza miastem, 1/4 w korkach. Podczas normalnego użytkowania na baku przejeżdżam ~ 720km. Podczas ostatniego wyjazdu wakacyjnego wartość ta wzrosła do 800km. Jazda ekonomiczna z przyczyn czysto ekonomicznych - wolniej jadę, taniej dojadę. Maksymalnie szybko przechodzę do 5 biegu i utrzymuję obroty ~ 2000-2500obr/min, co przy obecnie zamontowanej skrzyni przekłada się na 70-80km/h. Więcej i tak się nie da jechać z powodu ograniczeń prędkości na mojej trasie i natężenia ruchu w godzinach szczytu :)
7,3
Seat Ibiza II
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Auto pali po mieście troszkę za dużo na oko 10l, mimo że jest spokojna jazda tak przy 2100 obrotów zmiany biegów, mimo to, że to jest jesień, poczekamy na zimę to prawdopodobnie podskoczy do 12-13l. Na trasie spokojną jazdą do 3000 obrotów 6/7 litrów.
8,1
Seat Ibiza II
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Średnie zużycie paliwa 8l/100km. Dla tak małej pojemności auta moim zdaniem zużycie jest zbyt wysokie. Jazda autem niechaotyczna. W celu zmniejszenia zużycia paliwa zosał sprawdzona czujnik lambda + przeczyszczono katalizator + sprawdzono sterowanie komputerowe + adaptacja przepustnicy. Ww nie przyniosły efektów w zmniejszeniu zużycia paliwa.

Usterki Seat Ibiza II

Liczba wpisów: 56
Silnik przy odpalaniu nierówno chodzi.
  • Seat Ibiza II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1993-1999
  • silnik
Po nocy w przypadku porannego odpalania silnik nie chce wejść na obroty i gaśnie, usterka niknie z zimę, w przypadku wjechania w kałużę silnik gaśnie (po odczekaniu kilkunastu minut awaria ustaje) mikropęknięcia cewki zapłonowej Wymiana cewki po sprawdzeniu. Diagnozowanie- po włączeniu silnika za pomocą spryskiwacza rozpylamy wodę na cewkę pod rożnymi kontami. W przypadku gubienia obrotów lub zgaśniecie silnika ujawniamy uszkodzenie cewki.Wymiana ok. 10 minut (dwie śruby nowa cewka ok. 75 zł, u mnie podróbka chodzi bez problemu 2 rok).
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wycieki płynu chłodzącego
  • Seat Ibiza II
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Dane pojazdu: Seat Ibiza II rok prod. 1995 silnik 1.4i 60kM obecny przebieg 259780 km auto kupione w 2008 roku z przebiegiem 201800 km. Od kiedy kupiłem to auto skrupulatnie zapisuję wszystkie wydatki. Przez 4 lata wydałem na części 2500 zł, przejechałem prawie 60000 km. Uważam, że auto ma części trwałe, łatwo dostępne, tanie. Prosta konstrukcja pojazdu ułatwia kierowcy samodzielne serwisowanie pojazdu. Obecny problem: Wyciek płynu chłodzącego, w tempie 2 Litry na 100 km podejrzewam pompę wody albo nagrzewnicę. Polecam Państwu to auto ze względu na jego trwałość, niezawodność i niedrogie serwisowanie. Ogromnym minusem tego modelu są rdzewiejące blachy ale o tym pisał już jeden z użytkowników.
1 komentarz
Jak skasować inspekcję Service?
  • Seat Ibiza II Hatchback
1) załączyć stacyjkę ON 2) nacisnąć i przytrzymać przycisk kasowania kilometrów dziennych. 3) wyłączyć stacyjkę OFF i zwolnić przycisk kasowania kilometrów. Napis OEL ukaże się na wyświetlaczu. 4) przycisnąć i trzymać przycisk cyfrowego, przycisnąć go 5 razy ukaże się (- - - - -). Teraz jest resetowany przegląd (12,000 km) lub 6 miesięcy. 5) przycisnąć przycisk kasowania kilometrów dla wykonania inspekcji 01. IN 01 powinno się pojawić na wyświetlaczu. Do kasowania użyć przycisku zegara. 6) w razie potrzeby powtórzyć procedurę dla inspekcji 02. 7) załączyć stacyjkę ON. Kiedy ukaże się IN 01 wyłączyć stacyjkę OFF
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Seat Ibiza II Hatchback