Szukaj

Informacje o Seat Ibiza I 1.2 i 71KM 52kW 1989-1993

Lata produkcji: 1989 – 1993
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 1985, pierwsza generacja Seata Ibizy (symbol 021A), była następcą modelu Fura. Auto powstało w oparciu o Fiata 127, a projektantem jego nadwozia był Giorgetto Giugiaro. Seat Ibiza I przeszła facelifting w roku 1991. Choć model charakteryzował się nie najwyższą jakością wykonania oraz dużą awaryjnością, cieszył się dużym zainteresowaniem wśród klientów (także w Polsce), co w dużej mierze zawdzięczał niewygórowanej cenie. W roku 1993 zakończono produkcję pierwszej generacji Seata Ibizy. Sześć lat później chiński Nanjing wykupił licencję na ten model.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 1989 do 1993 roku
Pojemność skokowa 1193 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 71 KM (52 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 96 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 67,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Seat Ibiza I 1.2 i 71KM 52kW 1989-1993
7,1
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Seat Ibiza I
Hatchback 1.2 i 71KM 52kW
Jeździłem Seatem Ibizą 1.2 silnik Porsche, rocznik 1992 przez 14 lat. W tym jczasie przejechałem nim około 200.000 km. W większości w cyklu miejskim. Gdyby nie fakt , że mój seat przegnił na wylot i odpadła w nim podłoga jeździł bym nim nadal.Seat palił średnio 8 l w cyklu miejskim, w zimie jeźdżąc na ssaniu 9,5l W trasie mieściłem się w granicach 5,5l. Silnik do końca nie brał ani grama oleju, zawsze był suchy i praktycznie bezobsługowy. Przez 14 lat oprócz filtrów, świeć i rozrządu przy silniku nie robiłem nic !!!!! . Natomiast jeśli chodzi o karoserię to błotniki gniły na potęgę. Były raz wiemione na nowe i te nowe też zardzewiały Kilka miesięcy temy samochód sprzedałem sąsiadowi za 1500 zł. Sąsiad podłogę pospawał kupił na szrocie używane błotniki i twierdzi, że zakup mojego samochodu to był interes jego życia. Ja jeżdżę obecnie Golfem IV 1.6 SR, rocznik 1999, i chociaż nic się w nim nie dzieje to pije jak smok wawelski 11-12 w cyklu miejskim. Teraz zbieram pieniądze na gaz do samochodu.
7,1
Seat Ibiza I
Hatchback 1.2 i 71KM 52kW
moje pierwsze auto które do tej pory miło wspominam, spalanie podaję jako jazda w trybie mieszanym, średno dynamiczna ale bez eco drivingu,gdy miałem ten samochód jeszcze chodziłem do szkoły ze względu na brak kasy, wszystko w nim robiłem na zamiennikach a było ich sporo, poza tym klamki drzwi to golf II,tylne bębny fiat itp:) fakt brakowało wspomagania ale silnik nigdy nie zawiódł:)
6,5
Seat Ibiza I
Hatchback 1.2 i 71KM 52kW
teraz gdy mozna kupic zamieniki naprawynie są już takie drogie. Na początku lat 90 było to strasznie drogie auto w eksploatacji jesli chodzi o części. Jesli chodzi o spalanie w cyklu mieszanym 6,6l/100km przy normalnej jeździe. Przy jeżdzie "rajdowej" krzdy bieg do końca spaliło 17l /100km.
Seat Ibiza I