Szukaj

Informacje o Seat Exeo Sedan 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2008 roku. Pierwszy samochód Seata w tym segmencie. Exeo miał początkowo nosić nazwę Bolero, tak bowiem nazywał się prototyp, będący późniejszą bazą dla tego modelu. Exeo zbudowano na platformie podłogowej Volkswagena oznaczonej symbolem B7. Zdecydowaną większość rozwiązań technicznych i stylistycznych dzieli z poprzednią generacją Audi A4 (B7). Exeo dostępny jest również w wersji kombi, która nosi skrót ST. W 2012 roku model został poddany drobnej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo Å‚adny, elegancki samochód z dużym „ale”. Rozumiem sens obniżenia kosztów (czytaj: ryzyka) tego przedsiÄ™wziÄ™cia, ale czy jedynym rozwiÄ…zaniem jest klonowanie starego Audi? ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
Seat wreszcie zrobił fajny samochód. Właściwie nie zrobił, tylko dostał. Ale czego tu się czepiać? Jak wasza dziewczyna chodzi w ładnej kiecce, też narzekacie, czemu sama sobie nie uszyła? Litości, przecież Britney też śpiewa cudze piosenki. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Silnik turbodoładowany.
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~PW
Seat Exeo
Sedan 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
Po 11 latach jazdy i 170 tyś km mogę bardzo pochwalić to auto. Nigdy mnie nie zawiodło i jestem pewien, że jeszcze przez długi czas tak będzie. Oczywiście wszystkie serwisy, naprawy i wymiany wykonywane były w terminie i bez oszczędzania. Tych napraw właściwie nie było dużo i jeśli jakieś do wynikające ze zdarzeń niż awarii sprzętu. Z perspektywy czasu auto ma dwa mankamenty: mało miejsca na kanapie z tyłu i niewielki otwór załadunkowy do bagażnika (wersja sedan). Prawda jest też taka że moje potrzeby się znacznie zmieniły w tym okresie i dzisiaj te dwie kwestie doskwierają mi najbardziej. Jednak z czystym sumieniem mogę polecić to auto jako bezawaryjne i tanie w eksploatacji.
4,4
~PW
Seat Exeo
Sedan 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
Auto godne uwagi. Sprawdzone rozwiązania Audi. Silnik, skrzynia biegów to prawdziwa poezja. Pytaniem jest zawieszenie, które ponoć nie wytrzymuje polskich warunków, ale nie ma rzeczy niezniszczalnych. Dla mnie największy plus tego samochodu jest też jego wielkim minusem. Klon Audi A4 do przesady. Brakuje własnej inwencji designerskiej Seata. Wielka szkoda. Iżynierowie poszli po najmniejszej lini oporu. Rażą mnie klamki boczne przeklejone ze starego audi, również deska rozdzielcza mogłaby się wyróżniać nowym wzorem. Na domiar złego zmieniono kształt lusterek, które teraz mają kształ niewspółgrający z bryłą nadwozia. O gustach się ponoć nie dyskutuje. Mimo wszystko samochód może się podobać, dziewczyny na ulicy też zwracają uwagę, więc chyba ostatecznie nie jest tak źle ;-) Zaskakuje mnie jeszcze jedna kwestia. Seat tak wiernie skopiował audi, że zapomniał chyba o poprawie bezpieczeństwa podczas zderzenia. W testach NCAP Exeo zdobył identyczną ilość gwiazdek jak stare audi. To kiepski wynik jak na samochód modelowy z 2009r. W mojej ocenie to jest największa wpadka Seata w tym modelu.
4,6
~Remi
Seat Exeo
Sedan 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
Jestem naprawdę zadowolony. Auto jest bardzo wygodne na trasie, spala mało, jest dynamiczne, w ogóle się nie psuje. W porównaniu z passatem B6 przegrywa tylko ilością miejsca w środku. Wykonanie, oraz zastosowane materiały jak z górnej półki.
Seat Exeo Sedan