Szukaj

Informacje o Seat Cordoba III

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

czytaj więcej
Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz

Seat Cordoba III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Seat Cordoba III

Liczba ocen: 252
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,1
~Edward
Seat Cordoba III
Sedan 1.9 TDI 100KM 74kW
Cordoba 1.9 TDI 101 KM ATD. Bardzo dobre auto dla osób które zamierzają codziennie przemierzać ponad 50 km. W moim egzemplarzu od kupna wymieniłem rozrząd i serwis oleju wraz z filtrami ( ok 1200 zł ) oraz klocki hamulcowe przednie. I jadę. Bardzo dobre autko. Diesel, wiadomo. Jeśłi dbasz, auto się odwdzięczy bezawaryjnością. Przed wyjazdem stoję prawie minutę po włączeniu silnika, by wszystko się nasmarowało. Po przyjeździe tak samo, by turbina się schłodziła. A i najważniejsze - to wam gwarantuje w tym silniku - jeśli jedziesz ciągle i jednowymiarowo 90 KM/h przez obwodnicę czy szosę na piątym biegu - spalanie masz ok. 3.7l/100km. Ja tam mam i nie mogę się nacieszyć. Wiadomo - kwestia oszczędności - ale w tym aucie może paść turbina bądź koło dwumasowe a to nie są tanie naprawy - ja jednak zaryzykowałem i na razie nie żałuję.
4,6
~Bartek
Seat Cordoba III
Sedan 1.9 TDI 100KM 74kW
Tak naprawdę auto należy do mojego taty, ale na co dzień widzę jak się sprawuje oraz mam okazję nim czasem jechać. Kupione pod koniec 2013 roku z przebiegiem 54 tys. km. Od tamtej pory naprawdę dobrze się sprawuje. Nie psuje się i odpala zawsze jak trzeba jechać. Wymienia się tylko części eksploatacyjne i auto jeździ jak trzeba. Silnik całkiem ok, blachy nie rdzewieją, zawieszenie działa jak należy. Może ten przebieg być nieprawdopodobny, ale Seat faktycznie jest w super stanie, więc może mieć tylko tyle przejechane. Nawet podczas jednego przeglądu diagnosta chciał podbić przegląd na 2 lata, bo widział w jakim stanie jest Seat, ale przepisy na to nie pozwalają. Na co dzień jeżdżę Audi 80 i mimo że jest to znacznie starsze auto, to jednak znacznie przyjemniej mi się nim jeździ. Ogólnie Seat to naprawdę udane auto, ale jednak bez szału.
4,1
~dyzio
Seat Cordoba III
Sedan 1.4 16V 75KM 55kW
Auto posiadam od 5 lat. Kupiłem je przy przebiegu 100 tys km, prawie od razu zagazowałem i w chwili obecnej mam już przejechane prawie kolejne 100 tys km. Przez ten okres auto nie wymagało większych wkładów finansowych. Świetnie trzyma się drogi. Wersja 75 KM niestety jest jak dla mnie trochę za słaba, na gazie auto dość wolno się zbiera, ale ważniejszy jest dla mnie aspekt ekonomiczny (spala ok 9,5 litra gazu). Auto dobre dla rodziny z małymi dziećmi, z tyłu jest moim zdaniem bardzo mało miejsca.
Średnie spalanie dla Seat Cordoba III
6,3 – 8,6
l/100 km
4,8 – 5,6
l/100 km
7,0 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Seat Cordoba III
Sedan 1.9 TDI 100KM 74kW
Komputer pokładowy przekłamuje w tym aucie o.0,5 - 0,8 litra (zawyża). Jadąc autem zaladowanym w 3 osoby z bagazami na drogach krajowych plus od czasu do czasu stanie na światłach komputer wskazał 5.5/ 100km. Po zatankowaniu do pełna (wyjeżdżając miałem zalane pod korek) wyszło mi że autko spalilo między 4.5 a 5 litrów na sto..przyjalnblad pomiaru na swoją niekorzyść więc więcej jak 5 litrów nie spalilem. Audi z silnikiem bls 105km pali podobnie i tam komputer nie przeklamuje, ponieważ jest tam komputer FIS a w mojej cordobe mfa, który reaguje z opóźnieniem na wciśnięcie / puszczę nie pedału gazu. Prawdopodobnie stąd takie błędy pomiaru w seacie
9,3
Seat Cordoba III
Sedan 1.4 16V 75KM 55kW
Wcześniej jeździłem silnikiem 1.9TDI w VW Caddy, dlatego przeskok na benzynę i jej spalanie był dość bolesny. Samochód nie jest sprinterem, ciężka noga sprawia, że w baku robi się wir, z drugiej strony jazda ekonomiczna, "trochę na dziadka" sprawia, ze samochodem da się spalić nawet poniżej 6l. Najmniej w trasie spaliłem 5,5l - jednak prędkość maksymalna nie przekroczyła 90km/h, a biegi były wrzucane przy max 1700obr/min. Generalnie da się, ja jeżdżę po dużym mieście (ŁÓDŹ) oraz w trasach i finalnie jestem zadowolony z tego silnika. Jeśli ktoś szuka czegoś czym da się depnąć niech zapomni i przeskoczy na 1.9TDI 130km.
7,1
Seat Cordoba III
Sedan 1.4 16V 75KM 55kW
Auto zaraz po kupnie przerobiłem na LPG. Instalacja BRC-Sequent-24 w cenie 2600zł. Spalanie na trasie przy prędkościach 100-140km/h wynosi 8l/100km. Wolniej jechać nie warto, bo mało się w ten sposób paliwa zaoszczędzi. Minimalne spalanie gazu na trasie to 7.5l/100km przy prędkości około 100km/h. Znajomy twierdzi, że jego SEAT potrafi spalić 7l/100km trasy. Jak jeździłem jeszcze na benzynie to minimalnie spaliłem na trasie 5,8l na 100km przy czterech osobach w kabinie i prędkości 90-100km/h. Przy dynamiczniejszej jeździe w przedziale 100-140km/h - 6.2l/100km. W mieście 9l/100km. Samochód ciasny, kiepsko polakierowany, słabo wyciszony, z twardym - mało komfortowym zawieszeniem. Dużą zaletą jest sportowa stylistyka nadwozia i wnętrza, tanie części zamienne oraz niskie koszty paliwa podczas jazdy na LPG.

Usterki Seat Cordoba III

Liczba wpisów: 15
Seat Cordoba III