Szukaj

Informacje o Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

czytaj więcej
Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2002
4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Seat Cordoba II
Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW
Jestem zachwycony silnikiem 1.9 SDI 68 PS. Kupowałem go z nastawieniem - pewnie mułowaty, ale niespecjalnie skomplikowany (nie ma się co psuć) i oszczędny. Ponad osiągi cenię niskie koszta eksploatacji. Jednak już podczas jazdy próbnej byłem miło zaskoczony dynamiką silnika. Naprawdę odczucia subiektywne nie mają nic wspólnego z tym, co podają na papierze. Auto chętnie się zbiera, a wyprzedzanie w trasie nie stanowi dla niego żadnego problemu. Jest to mistrz ekonomii. Cordobę mam stosunkowo krótko (3 miesiące) i nie miałem okazji sprawdzić spalania wyłącznie w mieście, ale przy jeździe około 50 trasy i 50 % małego, pagórkowatego miasta na krótkich odcinkach (czasami na klimie) spalił ok 5,5 l. Podczas wyjazdu w góry zrobiłem na 50 l 1300 km (ok 4 l/100 km) (w tym jazda w górach, od czasu do czasu szybciej na autostradzie 140 - 170 km/h, zazwyczaj jednak 90- 100 km/h, czasami włączona klima). Uważam, że przy typowo ekonomicznej jeździe w na płaskim terenie z prędkością 90 - 100 km/h można wyraźnie zejść poniżej 4 l. Auto wybitnie ekonomiczne i naprawdę wystarczające do sprawnego poruszania się. Polecam wszystkim z czystym sumieniem.
4,9
Seat Cordoba II
Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW
Ze spalaniem zgadzam sie z innymi opiniami. Baardzo malo pali. trasa miasto bez szalenstwo normalna jazda 5,2 L. Na trasie przy 90km/h 4,5- 4,7 powyzej 120 5L. W zimie dodac litr ropy na spalanie jak w kazdym dieslu.Ceny napraw niskie. Zamiennikow do czesci do wyboru do koloru. Stac Cie bierzesz drozsze. Troszke gorzej z pieniazkami to kupujesz tansze. Przyklady na dzien dzisiejszy u roznych sprzedawcow nie w internecie! Wszystkie 4 filtry 120zl wahacz 100-120zl amortyzatory jeszcze nie wymienialem ale znam ceny od GM 72zl, optimal 97-110zl, magnum technology 100-130zl, kayaba olej od 130zl gaz od 180zl. Odbojniki i oslony komplet od 50 do 70zl. rozrzad komplet rolki, pasek, napinacz pompa wody od 700 zl klocki przod polskie 60zl, holenderskie 120zl, oryginaly niemieckie np Bosh chyba 160 zl tuleje wahacza 30zl Reszta sie nie psuje hehe nie wymienialem i nie wiem.
4,7
Seat Cordoba II
Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW
Jadąc do Gdańska z Tczewa przez wioski z jednym światłem po drodze spalił koło 4 l prędkość do 70 na obwodnicy troszkę szybciej żeby wypluł syf z układu. Kupiłem go z racji oszczędności i trafiłem w dziesiątkę. Zadbane kombi z najlepszym silnikiem jaki miałem do tej pory. Bije na głowę TDI dti CDI dcid

Usterki Seat Cordoba II

Liczba wpisów: 37
Niedziałająca klimatyzacja /radio
  • Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
Problem zaczął się od samoczynnie włączającego się radia - rozładowywało akumulator - podłączenie zasilania przez stacyjkę częściowo pomogło. Następnie regulacja głośności /włącznik/ Wyłącznik nie działa właściwie próbując zwiększyć głośność przeskakuje o kilka wartości czasami wyciszy do zera. Brak możliwości sterowania klimatyzacją - czasami łączy tuż po odpaleniu auta później już nie można zmienić nastaw. Prace przeprowadzone częściowo pomogły lecz problem wraca jak bumerang - Radio rozebrane na części w metalowej obudowie główna płytka pokryta punktowo dziwnym czarnym nalotem - schodził wacikiem nasączonym spirytusem, prze lutowanie wszystkich Lutów na płytkach. przez pół roku ok później znów to samo
Oczekuje na rozwiązanie
szarpanie, wyciek plynu chlodzacego
  • Seat Cordoba II Coupe 1.9 TDi 110KM 81kW 1999-2003
  • układ chłodzenia
Problemy zaczely sie od szarpania przy mocniejszym przyspieszeniu. auto podlaczono pod komputer ktory wskazal na czujnik cisnienia oleju- wymieniony. z czasem zapalila sie kontrolka- za malo plynu chlodzacego. plyn dolany, po nie dlugim czasie to samo. po wizycie u mechanika wymieniona uszczelka pod glowica. na jakis czas pomoglo, ale ostatnio powtorka z rozrywki plus zauwazylam ze z chlodnicy kapie, ale nie za duzo. i jeszcze nowy objaw: w czasie jazdy, mimo nie zmieniania temperatury nawiewu auto dmucha zimnym powietrzem. po przestawieniu na wyzsza temp. wszytsko wraca do normy... CO TO MOZE BYc??? nie mam pojecia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
SILNIK SŁABNIE PO ROZGRZANIU
  • Seat Cordoba II Sedan 1.6 101KM 74kW 1999-2002
  • silnik
PROBLEM POLEGA NA TYM ZE PO ROZGRZEBNIU DO 90STOPNI SILNIK NAGLE STAJE SIE ZAMULONY JAK BY SIE PRZEGRZEWAL. WENRTYLATOR SIE WPLACZA WYMIENILEM OSTATNIO TERMOSTAT BO NIE OSIAGAL TEMPERATUTY. WYDAWALO BY SIE ZE JEST WSZYSTKO OK. ALE PODCZAS TYCH UPAŁÓW NAPRAWDE ZAUWAZYLEM ZE SILNIK JEST TROCHE SLABSZY. PRZYSPIESZA W ŻÓŁWIM TEMPIE. KIEDY NATOMIAST JEST JESZCZE NIE ROZGRZANY IDZIE JAK Z PRACY. pŁYN WYMOIENIONY NA NOWY PODCZAS ZMIANY TERMOSTATU. POMOCY PRZEGRZEWA SIE SILNIK ?? PODCZAS WYSOKICH TEMPERATUR
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Cordoba II Sedan