Szukaj

Informacje o Seat Cordoba II

Lata produkcji: 1999 – 2003
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

czytaj więcej
Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz

Seat Cordoba II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Seat Cordoba II

Liczba ocen: 396
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Kordoba
Seat Cordoba II
Sedan 1.6 75KM 55kW
Samochód użytkuję od nowości przez 18 lat. Kupiony w salonie. Silnik 1,6 ALM 75KM zaskakuje elastycznością i dużym momentem. Nie ma problemu z odjazdem sprzed świateł, czy z wyprzedzeniem ciężarówki. Dodam że mam porównanie z nowszym silnikiem VW 1,4 85KM to Seat wygra o 100 metrów po starcie. Twarde zawieszenie dobrze trzyma samochód na drodze, niestety poprzeczne nierówności bardzo się tłuką. Do 110km/h jest względnie cicho i przyjemnie. Przy 120-130km/h jest najgłośniej, potem jest już miarowo tak samo, nawet hałas bardziej do zniesienie niż przy 120km/h. Cóż powiedzieć, 18 lat to szmat czasu na użytkowanie auta. Auto nigdy nie zawiodło, chociaż usterki się zdarzały. Na szczęście koszy napraw są nieduże. Usterki zawieszenia były sporadyczne, naprawdę bardzo długi czas nic się nie dzieje, auto sztywne bez luzów, pewnie trzymające się drogi. Ponieważ jest to 8V i czuje się ten moment pod pedałem to spalanie nie jest małe. Na trasie do 100km/h przy spokojnej jeżdzie udało się osiągnąć 5,6l/100 ale kto tak jeździ ..., normalnie przy średniej na trasie 80km/h spalanie wychodzi jakieś 7,5, w mieście 10. Dlatego gaz LPG założony już 7 lat temu, sekwencyjny bezproblemowy. Zużycie około 1L większe niż te podawane benzyny no ale koszt dużo mniejszy. Samochód prosty w obsłudze, filtry, olej to sam wymieniałem. Świece gorzej, lepiej do serwisu bo ciężko wykręcić. Wielki bagażnik, po prostu potwór, głęboki, wysoki, na końcu też bardzo szeroki. Samochód zjeździł z pół Europy, i przeżył dwie budowy. To wiadomo, wozi się cementy, rury na dachu itd. Zamarzające zima zamki są wnerwiające. Trzeba popsikać do środka w drzwi smar litowy to załatwia sprawę na jakiś czas. Szkoda, że już Seat nie produkuje takiego Sedana. Jest Toledo ale to już nie wygląda na taki usportowiony samochód z twardym zawieszeniem.
3,9
~rafał_cyburski
Seat Cordoba II
Kombi 1.6 75KM 55kW
Auto posiadam 6 lat. Przejechałem około 80000 km. Jestem z niego zadowolony. Mam instalacje LPG. Jest bardzo pakowne. Przeprowadzenie do nowego em bez problemu. Długie trasy nad morze bez problemu. Odpalanie w największe mrozy bez problemu. Czego chcieć więcej od auta wartego może 3500. Zamarzające zamki to mały problem. Wystarczy smar biały K2 wprowadzić w otwór w drzwiach po uprzednim zdjęciu gumki ochronnej. Proste, tanie auto na codzienne dojazdy do pracy a nawet na wakacje. Złodzieje nie kradną, sąsiedzi nie zazdroszczą. Wszystko ok.
4,4
~Żabol
Seat Cordoba II
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Bardzo udane autko. Jestem posiadaczem od niedawna, jest to mój pierwszy tdi i jestem zachwycony silnikiem. Oszczędny jak na tej wielkości samochód i dodatkowo dynamiczny. Twarde zawieszenie ma swoje zalety - auto ładnie trzyma się drogi przy wyższych prędkościach, ładnie wybiera nierówności; wady - szybciej się zużywa na polskich drogach. Do widoczności musiałem się przyzwyczaić gdyż jest o wiele mniejsza niż w moim poprzednim samochodzie.Zwłaszcza tylna szyba. To samo tyczy się miejsca w środku, z przodu jest ok, ale z tyłu mogli go dać więcej. W porównaniu z japończykami siedzi się wyżej. Na karoserii od tych 11 lat które mu minęły nie ma rdzy, blachy ocynkowane. Boli brak miejsca na radio mp3/cd trzeba montować zamieniarkę lub bawić się w transmitery. Ogólnie samochód pozytywnie mnie zaskoczył i mam nadzieję, że tak będzie przez długi czas.
Średnie spalanie dla Seat Cordoba II
6,4 – 7,9
l/100 km
4,8 – 5,9
l/100 km
7,4 – 8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Seat Cordoba II
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Seat jak go kupiłem mówiono mi że ma 110KM, raczej musiał być chipowany jeszcze przed wcześniejszego właściciela bo ma buta jakby miał około ~140-145KM, nie jeden mechanik mi to mówił. Zresztą widać to po drodze jak bmw i audi się dziwią że nie dają rady. Testu na hamowni nie robiłem, chyba że będę chciał skorygować moc w dół. Posiadam go już 2 lata(50tyś zrobione). Teraz o spalaniu oprócz tego że jest zchipowany to ja mam bardzo mocną nogę. Więc powiem pokrótce na temat spalania na wskazanie licznika nie patrze, tylko z ilości paliwa zatankowanego na stacji. Najniżej udało mi się zejść w sumie nie mi tylko żonie bo ja tak wolno jeździć nie lubię 5,4l. Przypuszczam że to 4,8 przy ekonomicznej jeździe dałoby się zejść. Średnio mi wychodzi minimum 6l, średnio 7 litrów, maksymalnie 7,8l. Chociaż moje maksima był 8,1-8,2l. Tylko ja mam ciężką nogę. to 0,5-1l trzeba zdjąć i plus chip który na pewno daje kolejne 0,5-1l napędu. Łagodnie jadąc, ale nie zamulając poniżej 5,6 nie zszedłem nigdy (przypuszczam że 1 litr więcej to daje ta moc 140KM)
5,0
Seat Cordoba II
Coupe 1.9 TDi 110KM 81kW
ASV 1.9 TDI 256000km przebiegu spalanie maksymalne - osiągnięte po mieście w zimie jazda normalna - nie gaz - hamulec w lecie spada nawet do 5.5 spalanie minimalne - na dystansie 80 km 3.4 litra... (Szczecinek- Złotów, Szczecinek- Mścice) jazda na trasie 380 km - spalanie 3.8 bez klimy, a z klimą 4.2 w drodze powrotnej - jechałem max ok 120 km/h i z górek na luz, a zwalniając przed miastami hamowałem silnikiem, a jak warunki pozwalały (równy teren bez podjazdów) przez miasto jechałem na 5 biegu.. spalanie 3.4 możliwe do osiągnięcia w optymalnych warunkach drogowych - mały ruch... aby nie być gołosłowny zamieszczam filmiki: http://www.youtube.com/watch?v=G6jiVclENb0 http://www.youtube.com/watch?v=CtnQ4Ds4gWE http://www.youtube.com/watch?v=CzoLL-nVcJI
7,8
Seat Cordoba II
Sedan 1.4 75KM 55kW
Średnie spalanie = 7,61 l/100km Styl mojej jazdy: staram się ekonomicznie Spalanie to obliczyłem na podstawie 1,5 rocznej eksploatacji mojej Cordoby (od czerwca 2011 do lutego 2013). Przejechałem w tym czasie 20815 km i wlałem do baku 1583,89 l (głównie 95Pb). Przez pierwszy rok tankowałem na stacji S...., a ostatnie pół roku na B. Wynik uważam za dokładny ponieważ zapisywałem każde wlane 100 ml benzyny ;P W miesiącu jeźdzę 40 razy po 10km(czyli silnik ledwo zdąży się zagrzać) co napewno zwiększa mi średnie spalanie.

Usterki Seat Cordoba II

Liczba wpisów: 37
Niedziałająca klimatyzacja /radio
  • Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
Problem zaczął się od samoczynnie włączającego się radia - rozładowywało akumulator - podłączenie zasilania przez stacyjkę częściowo pomogło. Następnie regulacja głośności /włącznik/ Wyłącznik nie działa właściwie próbując zwiększyć głośność przeskakuje o kilka wartości czasami wyciszy do zera. Brak możliwości sterowania klimatyzacją - czasami łączy tuż po odpaleniu auta później już nie można zmienić nastaw. Prace przeprowadzone częściowo pomogły lecz problem wraca jak bumerang - Radio rozebrane na części w metalowej obudowie główna płytka pokryta punktowo dziwnym czarnym nalotem - schodził wacikiem nasączonym spirytusem, prze lutowanie wszystkich Lutów na płytkach. przez pół roku ok później znów to samo
Oczekuje na rozwiązanie
szarpanie, wyciek plynu chlodzacego
  • Seat Cordoba II Coupe 1.9 TDi 110KM 81kW 1999-2003
  • układ chłodzenia
Problemy zaczely sie od szarpania przy mocniejszym przyspieszeniu. auto podlaczono pod komputer ktory wskazal na czujnik cisnienia oleju- wymieniony. z czasem zapalila sie kontrolka- za malo plynu chlodzacego. plyn dolany, po nie dlugim czasie to samo. po wizycie u mechanika wymieniona uszczelka pod glowica. na jakis czas pomoglo, ale ostatnio powtorka z rozrywki plus zauwazylam ze z chlodnicy kapie, ale nie za duzo. i jeszcze nowy objaw: w czasie jazdy, mimo nie zmieniania temperatury nawiewu auto dmucha zimnym powietrzem. po przestawieniu na wyzsza temp. wszytsko wraca do normy... CO TO MOZE BYc??? nie mam pojecia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
SILNIK SŁABNIE PO ROZGRZANIU
  • Seat Cordoba II Sedan 1.6 101KM 74kW 1999-2002
  • silnik
PROBLEM POLEGA NA TYM ZE PO ROZGRZEBNIU DO 90STOPNI SILNIK NAGLE STAJE SIE ZAMULONY JAK BY SIE PRZEGRZEWAL. WENRTYLATOR SIE WPLACZA WYMIENILEM OSTATNIO TERMOSTAT BO NIE OSIAGAL TEMPERATUTY. WYDAWALO BY SIE ZE JEST WSZYSTKO OK. ALE PODCZAS TYCH UPAŁÓW NAPRAWDE ZAUWAZYLEM ZE SILNIK JEST TROCHE SLABSZY. PRZYSPIESZA W ŻÓŁWIM TEMPIE. KIEDY NATOMIAST JEST JESZCZE NIE ROZGRZANY IDZIE JAK Z PRACY. pŁYN WYMOIENIONY NA NOWY PODCZAS ZMIANY TERMOSTATU. POMOCY PRZEGRZEWA SIE SILNIK ?? PODCZAS WYSOKICH TEMPERATUR
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Cordoba II