Szukaj

Informacje o Seat Cordoba I Sedan 1.6 i 101KM 74kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

czytaj więcej
Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~rodzyno@op.pl
Seat Cordoba I
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Coz powiedziec mam go dopiero 2 lata,przebieg to 50000tys km takze raczej pasujacy do auta dwuletniego,moze to wlasnie przez to nic sie z nim nie dzieje,zero jakichkolwiek problemow,jest bardzo dynamiczny czesto auta wyzszej klasy maja problemy zeby mnie wyprzedzic (auto bardzo sprawnie przyspiesza od (100 do 140km/h) takze idealne na szybkie wyprzedzanie.Odstrasza spalanie w miescie coanajmniej 11L i dosyc slabe wyciszenie wnetza powyzej 120km/h .Ale nie jest to auto nowe ma swoje lata i mimo tych paru wad szczerze polecam je wszystkim
3,1
~andy_walczak@poczta.onet.pl
Seat Cordoba I
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Gdy kupowałem to auto byłem prawie wniebowzięty i sądziłem iż oceny zwłaszcza w niemieckich czasopismach o dużej awaryjności tego auta są mocno przesadzone, ale pół roku użytkowania wiedziałem już wszystko: albo mam pecha, albo hiszpańska precyzja!!! Nie polecam auta starszego niż trzyletnie, gdyż po tym czasie rozpoczyna się pasmo nieszczęść i wydatków, a twoja cordoba zamienia się w skarbonkę bez dna z której na dodatek pieniędzy już nie odzyskasz! Bardzo chciałbym usłyszeć że to tylko mój pech i że inni użytkownicy są zadowoleni, oczywiście poprzyjcie to dowodami, bo ja mam ich aż nadto!
3,8
~szmaragd@op.pl
Seat Cordoba I
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
W starszych egzemplarzach przydałoby sie czujniki cofania i w moim egzeplarzu 1600 moc do 100koni + lepsze swiatła mijania i leprze przewody grzewcze.Po za tym jeszcze aby lepsze było oswietlenie zegarów + słaba jakośc głośników.

Usterki Seat Cordoba I

Liczba wpisów: 45
Biały nalot na korku wlewu oleju (olej + woda), prowadząca do zamarznięcia odmy w minusowych temp.
  • Seat Cordoba I Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1994-1999
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 0
kiedy tylko spada temp na zewnątrz przy jeździe na krótkich odcinkach pod korkiem wlewu oleju zbiera się maź. niemożna dopuścić aby przy dużych minusach auto długo stało na mrozie. prowadzi to do zamarznięcia odmy i wywalenia oleju na zewnątrz poprzez bagnet. wina tego tkwi w zbyt szybkim nagrzewaniu się bloku silnika (zbyt duża dT)w konsekwencji rosa i woda w oleju. mechanicy często wmawiają że powód to uszczelka głowicy co jest nieprawda... ten typ tak ma.. raz na jakiś czas zaliczyć długą trasę i problem choć troszkę niwelujemy.
11 komentarzy
Głośne auto w środku.
  • Seat Cordoba I Kombi 1.4 i 60KM 44kW 1996-1999
  • inne
Nabyłem cordobę vario 1,4 99r zawieszenie ok, bez luzów drgań czy innych niepokojących odgłosów po otwarciu maski też ok, silniczek ładnie równo pracuje, ale auto dość głośne w środku w czasie jazdy bez względu na przełożenie. Jest to ogólny odbiór, nieukierunkowany ze strony układu jezdnego czy pracy silnika cichszy jest "na zewnątrz" niż wewnątrz. Czy to ma jakieś uzasadnienie? Auto z przebiegiem ok. 180 tys km nie mam porównania co do innych egzemplarzy, może tak po prostu ma być. Kiedyś jeździłem fiatem uno i nie był aż tak głośny.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Migająca kontrolka oleju.
  • Seat Cordoba I Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Gdy odpalam silnik kontrolka oleju miga dwa razy z czego pierwsze mignięcie jest dłuższe niż drugie oraz słychać stukanie później już cisza. W trasie nic się nie dzieje. Na postoju i zgaszeniu oraz ponownym odpaleniu w zależności jak długo stygł sytuacja się powtarza z tym wyjątkiem, że czasem mignie raz szybko i nie zawsze słychać stukanie. Olej mam 10W/40 shell helix, przed wymianą i po wymianie to samo się dzieje, oczywiście filtry wymienione. Raczej nie dotyczy sprawy gęstości oleju.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Cordoba I Sedan