Szukaj

Informacje o Seat Cordoba I Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1994-1999

Lata produkcji: 1994 – 1999
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

czytaj więcej
Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 116 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~Arek
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Mam to auto 16 lat, kupiłem używane jako 5 letnie, żadnych awarii, w zasadzie wszystkie części i naprawy to sprawy eksploatacyjne. Auto ma kilka wad jak zamarzające zamki ale ogólnie jest bezobsługowe i bez awaryjne. Silnik jak na tą moc to rakieta, skrzynie dobrze zestopniowana, bagażnik duży choć nie wejdą wysokie rzeczy bo otwór wejściowy za mały, chociaż rower mi wchodzi po zdjęciu koła przedniego i położeniu siedzeń. Mało tym autem jeżdżę, głównie po mieście, obecnie lekkie wykwity na tylnych nadkolach zostały zabezpieczone, a cała reszta trzyma się bardzo dobrze. Po tylu latach musiałem wreszcie naprawić tylne hamulce, szczęki cylinderki inki hamulca i korektor siły hamowania były do wymiany. To jak na auto z 98 roku jedna z niewielu napraw. Ogólnie to były wymieniane klocki, tarcze z przodu, rozrząd i tłumiki a cała reszta oryginalna.
3,9
~Gizzah
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Jeśli nie oczekujemy nie wiadomo czego od samochodu, to na pewno się nie zawiedziemy. Do bólu prosty, ale przez to niezawodny i dający sporo frajdy. Całkiem praktyczny, dobry do jazdy w pojedynkę, a i da się nim przemęczyć w więcej osób. Części tanie, na szrotach pełno tego, można przebierać i szukać bo wiele części pasuje także z Ibizy i z Polówki. Gdybym mógł kupić lepiej wyposażoną wersję, z mocniejszym silnikiem - brałbym bez zastanowienia, bo przekonałem się że na Cordobie można polegać. No i spełnia moje podstawowe życzenie - jeździ tam gdzie chcę. A inne udogodnienia... no cóż, nie za te pieniądze :)
4,7
~Pawel
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
+ skrzynia biegów oraz wysoki moment obrotowy. Mimo 60KM i pojemność 1,4 jest to całkiem dynamiczne autko. Nie bierze oleju. SIlnik suchy. Wsiadam przekręcam kluczyk i jadę. Przez ostatnie 13 lat jedynymi usterkami były - kable od świec (nastąpiło przebicie i trzeba je było wymienić) oraz termostat. Poza tym wymiana tylko materiałów ekspolatacyjnych i jedzie się dalej. Ostatnio na wakacjach zrobiłem w tydzień 1600km. Srednie spalanie (mimo jazdy w górach) wyszło okolo 5,1l/100km i autko nie zawiodło na żadnej linii. Szczerze polecam to auto z tym silnikiem. Myślę, że kolejne 50 czy nawet 100 tys przejedzie się beż żadnych problemów, w końcu kiedyś produkowało się auta patrząc, żeby była dobra jakość i mała usterkowość, a nie tnąc koszty produkcji kosztem jakości jak robi się to przy produkcji aut po 2005 roku. Pozdrawiam
Średnie spalanie dla Seat Cordoba I Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1994-1999
7,0
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Bardzo szybko przekonałem się, że między bajki można wsadzić opinie o "bardzo oszczędnym silniku 1.4". Spalanie latem około 10l w mieście (co jest jeszcze do zaakceptowania), na trasie odpowiednio mniej. Natomiast to, co działo się zimą przechodziło moje najśmielsze wyobrażenia. Spalanie rzędu 14 lub nawet 15l / 100 km w tak małym silniku powodowało u mnie atak furii za każdym razem, gdy musiałem tankować. Wprawdzie winę za to ponosił również rozpierdzielony układ dolotowy w moim egzemplarzu, licze że przyszłą zimą spalanie będzie bardziej do zaakceptowania, ale niemniej jednak nie wierzyłbym za bardzo w te magiczne "7-8 litrów w mieście". Nie tym samochodem.
8,3
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Seacik 98r. przelot 84tys. km. silniczek 1.4 8v 60KM. instalka KME Diego G3 (od 64kKM). Podczas tego okresu spalanie lpg( po odliczeniu kilometrów przejeżdżanych na PB w czasie nagrzewania motoru) w mieście jakim jest Łódź z zegarmistrzowska dokładnością niemal zawsze powtarzalne to 8,8-8,9 l/100km okres jesienno zimowo wiosenny i lato 8,4-8,5 l/100km. Odcinki do pracy i z powrotem około 14km w jedna stronę. Trasa np. Łódź - Poznań bo często robię te trasę, to na baku (31 litrów) obracam w obie strony czyli dokładnie 460km i ledwo co dojeżdżam na stacje ale dojeżdżam:) więc wychodzi dokładnie 6,7 l/100km. ale to jazda z prędkością max 90km/h przy mega ecodrivingu. Biorąc pod uwagę że na PB 95 maksymalnie zszedłem do 5,5l/100km uważam że praktycznie niemal mieszczę się w granicach normy czyli 5,5 * 0,2 + 5,5 = 6,6 l/100km. Chociaż oczywiście mogłoby być lepiej..:) Pozdrawiam ecodrajvinowców:)))
6,2
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Na trasie udało mi się zejść do 4,99 litra na 100 km, a w mieście to nawet 8,5 litra potrafiło wyjść (oczywiście zimą i z dużą ilością przymusowych postojów w korkach). A co do części i napraw to ceny są dość atrakcyjne (czyt. tanie), a naprawa? Wszystko zależy od warsztatu i mechanika do którego wstawia się samochód. Mojego bym nie zamienił na żadnego innego.

Usterki Seat Cordoba I

Liczba wpisów: 45
Biały nalot na korku wlewu oleju (olej + woda), prowadząca do zamarznięcia odmy w minusowych temp.
  • Seat Cordoba I Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1994-1999
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 0
kiedy tylko spada temp na zewnątrz przy jeździe na krótkich odcinkach pod korkiem wlewu oleju zbiera się maź. niemożna dopuścić aby przy dużych minusach auto długo stało na mrozie. prowadzi to do zamarznięcia odmy i wywalenia oleju na zewnątrz poprzez bagnet. wina tego tkwi w zbyt szybkim nagrzewaniu się bloku silnika (zbyt duża dT)w konsekwencji rosa i woda w oleju. mechanicy często wmawiają że powód to uszczelka głowicy co jest nieprawda... ten typ tak ma.. raz na jakiś czas zaliczyć długą trasę i problem choć troszkę niwelujemy.
11 komentarzy
Głośne auto w środku.
  • Seat Cordoba I Kombi 1.4 i 60KM 44kW 1996-1999
  • inne
Nabyłem cordobę vario 1,4 99r zawieszenie ok, bez luzów drgań czy innych niepokojących odgłosów po otwarciu maski też ok, silniczek ładnie równo pracuje, ale auto dość głośne w środku w czasie jazdy bez względu na przełożenie. Jest to ogólny odbiór, nieukierunkowany ze strony układu jezdnego czy pracy silnika cichszy jest "na zewnątrz" niż wewnątrz. Czy to ma jakieś uzasadnienie? Auto z przebiegiem ok. 180 tys km nie mam porównania co do innych egzemplarzy, może tak po prostu ma być. Kiedyś jeździłem fiatem uno i nie był aż tak głośny.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Migająca kontrolka oleju.
  • Seat Cordoba I Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Gdy odpalam silnik kontrolka oleju miga dwa razy z czego pierwsze mignięcie jest dłuższe niż drugie oraz słychać stukanie później już cisza. W trasie nic się nie dzieje. Na postoju i zgaszeniu oraz ponownym odpaleniu w zależności jak długo stygł sytuacja się powtarza z tym wyjątkiem, że czasem mignie raz szybko i nie zawsze słychać stukanie. Olej mam 10W/40 shell helix, przed wymianą i po wymianie to samo się dzieje, oczywiście filtry wymienione. Raczej nie dotyczy sprawy gęstości oleju.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
5,0
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
instalacja: BRC JUST HEAVY
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 190 tys. km
Na LPG przejechane 190tyś. km, poprzednio Skoda Felicja ponad 220 tyś na LPG. Cóż wyrosłem na LPG, teraz szukam czegoś nowszego chyba znów założę gaz. Obecnie instalacja ma prawie 7 lat auto 15, benzyny używam tylko w zimie na rozruch, nie robię już żadnych przeglądów tylko tankuję. Jedyna usterka to skruszały kolanka w parowniku. Spalanie teraz już 8 litrów, wcześniej gdy...
3,5
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: LOVATO
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 240 tys. km
Zdecydowanie nie polecam zakładu DT GAS system z Lublina. Po założeniu instalacji przez pół roku trwała między nami wojna. W końcu wymienili parownik i wszystkie kłopoty jak ręką odjął. Auto przez pół roku nadawało się tylko do postawienia na kołki. Obsługa fatalna. Tyle kilometrów udało mi się zrobić po znacznej przeróbce tej instalacji. Auto nadal jeździ bezproblemowo.
5,0
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Uważajcie na specjalistów z weselnej. wybralem ich bo montowalem u nich gaz juz kilka razy, co prawda gaz 2 gen.I tak mi zamontowali gaz ze już na drugi dzień u nich byłem. oczywiście na moje uwagi dotyczace ustawien elektroniki odpowiedzieli olewka specjalisci jedni. zatem mam w d... ich gwarancje kupilem sobie kabelek i zestroilem instalacje samemu.
Seat Cordoba I Sedan