Szukaj

Informacje o Seat Cordoba I Sedan 1.4 i 16V 101KM 74kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, bÄ™dÄ…cy wersjÄ… sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiÅ‚a na rynek jako nastÄ™pczyni modelu Malaga. Auto zaprojektowaÅ‚ Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie byÅ‚o ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczÄ… IbizÄ…, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentowaÅ‚ model przejÅ›ciowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem CordobÄ… drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowaÅ‚a w 2002 roku. Po zakoÅ„czeniu produkcji, Seat nie przedstawiÅ‚ nastÄ™pcy Cordoby.

czytaj więcej
Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skoÅ„czyÅ‚y siÄ™ pomysÅ‚y. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniÅ‚a siÄ™ jakieÅ› 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciÄ™tnoÅ›ci daleki od hiszpaÅ„skiego temperamentu i hasÅ‚a „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koÅ›lawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można doÅ‚ożyć hasÅ‚o „Cordoba”. PrzykÅ‚adowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetkÄ…”.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1391 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Paweł pawlak@hot.pl
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 16V 101KM 74kW
To mój samochód służbowy, więc nieźle dostaje w tyłek. Dostałem go jak miał 110 000, wymieniono mu pompę wodną i termostat, przy jakichś 170 000 trzeba było zmienić całe hamulce, tarcze i bębny z tyłu, niedługo później układ wydechowy (dwa tłumiki), urwała się też linka od sprzęgła. Zamki rzeczywiście zamarzają, ale tylko jeśli nagle przyjdzie spory mróz. Poza tym co 15 000 wymiana oleju, płynów, leję benzynę i jeżdżę. Trzyma się dobrze drogi, gorzej kiedy z tyłu wsiądą 3 osoby. W sumie jestem bardzo zadowolony. Jak będę kupował prywatne auto, będzie to Seat.
3,0
~anzelmik@poczta.onet.pl
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 16V 101KM 74kW
Bardzo źle się dzieje że w ASO samochód staje się magazynem części zamiennych dla innych samochodów (m.in. dla samochodów serwisantów). Podczas naprawy lakierniczej w ASO Kometa (W-wa, ul. Płowiecka) podmienili mi skrzynię biegów na taką która była jeżdżona na sucho. Wymiana łożysk kosztowała mnie 750 PLN, a problemy ze skrzynią mam dalej. To jest granda, nawet nie próbuję z nimi gadać, bo zapewne się wszystkiego wyprą, szczególnie, że podmianka miała miejsce pół roku temu. Wniosek: więcej razy nie pojadę do ASO.
2,9
~gsiodlarz@classcom.pl
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 16V 101KM 74kW
Reasumując, auto z wyglądu się może podobać, kilka drobnych przeróbek (felgi alu, spojlery itp.) i... możemy udawać miejskich wymiataczy szos. A tak serio, Cordoba to jedno z pierwszych aut Seata, które miało być utożsamieniem sportowego zacięcia firmy. Szkoda tylko, że nie poszło to w parze z jakością. UWAGA: Konkurencja działa (i dobrze!).

Usterki Seat Cordoba I

Liczba wpisów: 45
Biały nalot na korku wlewu oleju (olej + woda), prowadząca do zamarznięcia odmy w minusowych temp.
  • Seat Cordoba I Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1994-1999
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 0
kiedy tylko spada temp na zewnątrz przy jeździe na krótkich odcinkach pod korkiem wlewu oleju zbiera się maź. niemożna dopuścić aby przy dużych minusach auto długo stało na mrozie. prowadzi to do zamarznięcia odmy i wywalenia oleju na zewnątrz poprzez bagnet. wina tego tkwi w zbyt szybkim nagrzewaniu się bloku silnika (zbyt duża dT)w konsekwencji rosa i woda w oleju. mechanicy często wmawiają że powód to uszczelka głowicy co jest nieprawda... ten typ tak ma.. raz na jakiś czas zaliczyć długą trasę i problem choć troszkę niwelujemy.
11 komentarzy
Głośne auto w środku.
  • Seat Cordoba I Kombi 1.4 i 60KM 44kW 1996-1999
  • inne
Nabyłem cordobę vario 1,4 99r zawieszenie ok, bez luzów drgań czy innych niepokojących odgłosów po otwarciu maski też ok, silniczek ładnie równo pracuje, ale auto dość głośne w środku w czasie jazdy bez względu na przełożenie. Jest to ogólny odbiór, nieukierunkowany ze strony układu jezdnego czy pracy silnika cichszy jest "na zewnątrz" niż wewnątrz. Czy to ma jakieś uzasadnienie? Auto z przebiegiem ok. 180 tys km nie mam porównania co do innych egzemplarzy, może tak po prostu ma być. Kiedyś jeździłem fiatem uno i nie był aż tak głośny.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
MigajÄ…ca kontrolka oleju.
  • Seat Cordoba I Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Gdy odpalam silnik kontrolka oleju miga dwa razy z czego pierwsze mignięcie jest dłuższe niż drugie oraz słychać stukanie później już cisza. W trasie nic się nie dzieje. Na postoju i zgaszeniu oraz ponownym odpaleniu w zależności jak długo stygł sytuacja się powtarza z tym wyjątkiem, że czasem mignie raz szybko i nie zawsze słychać stukanie. Olej mam 10W/40 shell helix, przed wymianą i po wymianie to samo się dzieje, oczywiście filtry wymienione. Raczej nie dotyczy sprawy gęstości oleju.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Seat Cordoba I Sedan