Szukaj

Informacje o Seat Ateca SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016, kompaktowy crossover SUV (segment I) był pierwszym w tej klasie modelem w historii Seata – model Altea, którego Ateca zastąpił, był jeszcze rodzinnym MPV. Pierwowzorami koncepcyjnymi kompaktowego crossovera były prototypy z roku 2011 – IBX Concept, a potem z roku 2015 – 20V20 Concept oraz Leon Cross Sport. Seat Ateca powstał na platformie podłogowej Volkswagen Gropu MQB Platform, tak jak m.in. inne crossovery w grupie VW – Volkswaqen Tiguan, Audi Q3 czy Skoda Kodiaq. Tradycyjnie nazwa modelu wywodzi się od hiszpańskiego miasta – w tym przypadku miasta Ateca w Aragonii.
czytaj więcej
Powagosław

SUV jak z podręcznika Volkswagena. Są dobre proporcje, miły dla oka design z delikatnym sportowym zacięciem, sporo miejsca w środku… Zbierając to wszystko w jedno, Ateca nie mógł/nie mogła się nie udać.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Od tego samochodu może zależeć przyszłość Seata, który ostatnie lata miał tak dobre, jak karp ma dobre święta. Życzę Seatowi dobrze, jak każdej marce. Nieistniejące mają znacznie mniejsze szanse na zrobienie dobrego samochodu niż te, które jakoś przetrwały.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1900-3300 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4DRIVE
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Hubert M.
Seat Ateca
SUV 2.0 TDI 190KM 140kW
Szukałem SUV-a. Wiedziałem, że chcę nowego i, że to wybór na kilka lat. Nie chciałem wprowadzić się w poczucie winy, że wybrałem nie sprawdzając kompletnej oferty na rynku. Jeździłem autami tej klasy z salonów Toyoty, VW, Nissana, KIA, Hyundai, Skoda, Suzuki, Ford. W zasadzie SEAT trafił na jazdę próbną z polecenia i przez zupełny przypadek, jako konkurencja do TIGUAN-a. Wybrałem ATECA, bo był bezkonkurencyjny w porównaniu do reszty. Wybrałem opcję 4x4 190KM 2.0 TDI w automacie DSG7 (400 Nm). Dodatkowo kamery 360 stopni, asystent parkowania i aktywny tempomat z asystentem jazdy w linii pasa drogowego. Po przejechaniu lekko ponad 46000 km jestem bardzo zadowolonym użytkownikiem. Auto jeździło już po włoskich drogach od Wenecji po Rzym, zaliczało austriackie doliny wśród alpejskich stoków, odwiedziło Czechy i Frankfurt na Menem, jeździło po trudnych offroadowych odcinkach. Przyjemność z jazdy jest za każdym razem wielka, czy to krótka przejażdżka po mieście, w terenie, czy to pokonywanie wielu kilometrów na długiej trasie - Seatem Ateca sprawia mi frajdę. To oświetlenie w środku i LED na zewnątrz dodaje charakteru i mamy poczucie bycia zauważonym na drodze. Bardzo cenię sobie swój wybór i, kilka razy jeżdżąc ze znajomymi innymi SUV-ami, a Oni ze mną - mój wybór by był ten sam, a ich inny, tzn. na korzyść ATECA.
4,8
~krzysztof
Seat Ateca
SUV 2.0 TDI 190KM 140kW
jak na seata to na razie super trochę miałem trudności z przyzwyczajeniem się do aktywnego tempomatu ale jest ok

Usterki Seat Ateca

Liczba wpisów: 11
pękające tylne lampy LED
  • Seat Ateca SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 16 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 5
Auto 6-miesięczne z lipca 2020 roku. Po okresie wielkich mrozów w lutym 2021 na Podlasiu zauważyłem zbieranie się wody w jednej z tylnych lamp LED. ASO stwierdziło pęknięcie od wewnątrz wszystkich czterech lamp tylnych. Na dodatek w tych samych miejscach. Lampy z zewnątrz nie mają żadnych uszkodzeń, zarysowań czy też odbarwień. Uwaga - ASO zarzuca stosowanie agresywnych środków czyszczących i odmawia wymiany na gwarancji. Pomijam już absurdalną pierwszą odmowę stwierdzającą ruchomą część nakładki zderzaka, która uderzyła w lampy podczas najechania na nieokreśloną przeszkodę. Pod uzasadnienie załączają informację techniczną o produkcie dotyczącą stwierdzonych uszkodzeń innego pojazdu - dokument z 2019 roku i nie dotyczy oceny technicznej mojego pojazdu. Mój jest z 2020 roku. Ostrzegam nowych nabywców Seata Ateca - koszt wymiany lamp 6200 zł. Mycie albo w ASO albo zarzucą stosowanie agresywnych środków chemicznych.
Oszustwo z Navi System
  • Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Aktualizacja Navi System, za którą klient płaci przy zakupie auta ryczałtowo, jest nic nie warta - nie kupujcie opcji aktualizacji map!!! Jak zaktualizujecie mapy do wersji 1115 przestanie was prowadzić do zapamiętanych celów, a SEAT nie wie, czy przy następnej aktualizacji to się nie powtórzy. Po drugie z Polski do np Holandii już nie pojedziecie, bowiem w żadnym zestawie map, na które podzielono pierwotną całą (poza Rosją i Turcją) Europę, oba te państwa nie występują równocześnie. Takich par jest więcej: z Polski nie pojedziecie do Hiszpanii, Danii, Anglii itd.
Trzecie światło stop
  • Seat Ateca SUV Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Fabrycznie słaba i mizerna żeby nie powiedzieć licha uszczelka tylnego trzeciego światła stopu. Silniejsza myjka na myjni potrafi podwinąć i wyrwać uszczelkę. Koniec jest taki że woda się leje do tylnej klapy przy najmniejszym deszczu.
Seat Ateca SUV