Szukaj

Informacje o Seat Ateca SUV 1.6 TDI Ecomotive 115KM 85kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016, kompaktowy crossover SUV (segment I) był pierwszym w tej klasie modelem w historii Seata – model Altea, którego Ateca zastąpił, był jeszcze rodzinnym MPV. Pierwowzorami koncepcyjnymi kompaktowego crossovera były prototypy z roku 2011 – IBX Concept, a potem z roku 2015 – 20V20 Concept oraz Leon Cross Sport. Seat Ateca powstał na platformie podłogowej Volkswagen Gropu MQB Platform, tak jak m.in. inne crossovery w grupie VW – Volkswaqen Tiguan, Audi Q3 czy Skoda Kodiaq. Tradycyjnie nazwa modelu wywodzi się od hiszpańskiego miasta – w tym przypadku miasta Ateca w Aragonii.
czytaj więcej
Powagosław

SUV jak z podręcznika Volkswagena. Są dobre proporcje, miły dla oka design z delikatnym sportowym zacięciem, sporo miejsca w środku… Zbierając to wszystko w jedno, Ateca nie mógł/nie mogła się nie udać.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Od tego samochodu może zależeć przyszłość Seata, który ostatnie lata miał tak dobre, jak karp ma dobre święta. Życzę Seatowi dobrze, jak każdej marce. Nieistniejące mają znacznie mniejsze szanse na zrobienie dobrego samochodu niż te, które jakoś przetrwały.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 3250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3250 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki)

Usterki Seat Ateca

Liczba wpisów: 11
pękające tylne lampy LED
  • Seat Ateca SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 16 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 5
Auto 6-miesięczne z lipca 2020 roku. Po okresie wielkich mrozów w lutym 2021 na Podlasiu zauważyłem zbieranie się wody w jednej z tylnych lamp LED. ASO stwierdziło pęknięcie od wewnątrz wszystkich czterech lamp tylnych. Na dodatek w tych samych miejscach. Lampy z zewnątrz nie mają żadnych uszkodzeń, zarysowań czy też odbarwień. Uwaga - ASO zarzuca stosowanie agresywnych środków czyszczących i odmawia wymiany na gwarancji. Pomijam już absurdalną pierwszą odmowę stwierdzającą ruchomą część nakładki zderzaka, która uderzyła w lampy podczas najechania na nieokreśloną przeszkodę. Pod uzasadnienie załączają informację techniczną o produkcie dotyczącą stwierdzonych uszkodzeń innego pojazdu - dokument z 2019 roku i nie dotyczy oceny technicznej mojego pojazdu. Mój jest z 2020 roku. Ostrzegam nowych nabywców Seata Ateca - koszt wymiany lamp 6200 zł. Mycie albo w ASO albo zarzucą stosowanie agresywnych środków chemicznych.
Oszustwo z Navi System
  • Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Aktualizacja Navi System, za którą klient płaci przy zakupie auta ryczałtowo, jest nic nie warta - nie kupujcie opcji aktualizacji map!!! Jak zaktualizujecie mapy do wersji 1115 przestanie was prowadzić do zapamiętanych celów, a SEAT nie wie, czy przy następnej aktualizacji to się nie powtórzy. Po drugie z Polski do np Holandii już nie pojedziecie, bowiem w żadnym zestawie map, na które podzielono pierwotną całą (poza Rosją i Turcją) Europę, oba te państwa nie występują równocześnie. Takich par jest więcej: z Polski nie pojedziecie do Hiszpanii, Danii, Anglii itd.
Trzecie światło stop
  • Seat Ateca SUV Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Fabrycznie słaba i mizerna żeby nie powiedzieć licha uszczelka tylnego trzeciego światła stopu. Silniejsza myjka na myjni potrafi podwinąć i wyrwać uszczelkę. Koniec jest taki że woda się leje do tylnej klapy przy najmniejszym deszczu.
Seat Ateca SUV