Szukaj

Informacje o Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016, kompaktowy crossover SUV (segment I) był pierwszym w tej klasie modelem w historii Seata – model Altea, którego Ateca zastąpił, był jeszcze rodzinnym MPV. Pierwowzorami koncepcyjnymi kompaktowego crossovera były prototypy z roku 2011 – IBX Concept, a potem z roku 2015 – 20V20 Concept oraz Leon Cross Sport. Seat Ateca powstał na platformie podłogowej Volkswagen Gropu MQB Platform, tak jak m.in. inne crossovery w grupie VW – Volkswaqen Tiguan, Audi Q3 czy Skoda Kodiaq. Tradycyjnie nazwa modelu wywodzi się od hiszpańskiego miasta – w tym przypadku miasta Ateca w Aragonii.
czytaj więcej
Powagosław

SUV jak z podręcznika Volkswagena. Są dobre proporcje, miły dla oka design z delikatnym sportowym zacięciem, sporo miejsca w środku… Zbierając to wszystko w jedno, Ateca nie mógł/nie mogła się nie udać.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Od tego samochodu może zależeć przyszłość Seata, który ostatnie lata miał tak dobre, jak karp ma dobre święta. Życzę Seatowi dobrze, jak każdej marce. Nieistniejące mają znacznie mniejsze szanse na zrobienie dobrego samochodu niż te, które jakoś przetrwały.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 80 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Krzysztof
Seat Ateca
SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Zakupiony w kraju w salonie SEATA w 2018 ROKU jako nowy. Przez pięć lat użytkowany na dojazdy do pracy i okazjonalne dłuższe wypady. Przez ten okres nigdy nie zawiódł, prowadzenie, komfort, przyspieszenie i ekonomia na piątkę ! Żadnych usterek czy niedomagań! Przesiadłem się z również nowego Seata Leona 1,5 który sprawował się bardzo dobrze. Mam wersję FR więc wyposażenie jest bardzo przyzwoite. Serwisuję oczywiście w ASO i koszty są na dobrym poziomie. Średnie spalanie wykazuje 6,1 L/ 100km. Automatyczna skrzynia biegów jest bardzo sprawna, przyspieszenie świetne na każdym biegu! Trzy tryby jazdy Normal, Eco i Sport dla każdego do wyboru. Jedyny mały minus to trzeszczące uchwyty drzwi ! Poza tym, super !!!
4,9
~similar
Seat Ateca
SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
To taki VW Tiguan R-Line dla uboższych, aczkolwiek na tle droższego brata można wyróżnić kilka wad (skromniejsze wnętrze, mniejszy prestiż, mniej gadżetów, mniejszy wybór silników, gorsze o 0,9 sekundy przyśpieszenie) oraz zalet (w przypadku wersji Ateci FR 2.0 tsi 4x4 - Ateca wychodzi około 35 tyś taniej przy tym samym wyposażeniu i silniku od VW Tiguana R-Line (z tym że R-Line będzie miał30KM więcej z tego samego silnika - kwestia ustawień fabrycznych), lżejsza o ponad 120kg waga całkowita, niższa bryła, taka sama prędkość V-max, niższe realne spalanie, mniejsza podatność na złodziejstwo)... Ogólnie auto godne polecenia. z rzeczy które mnie drażnią to dość mały bak benzyny - tylko 56 litry pod korek, brak regulacji wysokości położenia górnego mocowaniu pasów bezpieczeństwa mimo najwyższego wyposażenia...
4,7
~Marol
Seat Ateca
SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Seata posiadam dopiero niecałe 6 miesięcy pomimo tego odważyłem się go ocenić w sposób subiektywny. Niewątpliwie jest to samochód rodzinny, o lekko sportowo ,,terenowym" charakterze. Posiada wszystko co kierowcy potrzeba by cieszyć się jazdą. Jest się z czego cieszyć bo auto wspaniale jeździ zarówno po nierównościach naszych dróg jak i po dobrej nawierzchni. Dość twardo (seatowsko) zestrojone zawieszenie daje radę bez problemu i zapewnia jednocześnie całkiem niezły komfort jazdy. Nie jest ani za twardo ani za miękko po prostu kompromis , mnie to odpowiada, choć jeśli chodzi o jazdę w terenie nie mogę się wypowiadać gdyż nie testowałem auta pod tym względem. Wykonanie wnętrza nie budzi zastrzeżeń i ciężko jest się przyczepić do wykonania i spasowania części wyposażenia kabiny. Wyciszenie jest dobre przy prędkościach autostradowych daje się swobodnie rozmawiać, słychać delikatne odgłosy z zewnątrz lecz nie są za bardzo uciążliwe. Silnik to kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem, wolał bym mocniejszy ale i ten daje radę gdy chce się troszeczkę poganiać po autostradach. Skrzynia biegów dobrze sobie radzi z zachciankami kierowcy nie ma z nią kłopotu, nie jest ospała i wyprzedzanie aut na drodze dzięki właściwemu zestopniowaniu biegów jest bezpieczne. Miejsca w kabinie wystarcza dla 4 osobowej rodziny oraz średniego bagażu, bagażnik w miarę ustawny choć mógłby być ciut większy. Troszkę przeszkadza brak możliwości regulacji pasów bezpieczeństwa na słupku, oraz zbiornik paliwa o pojemności 50 litrów mógłby być większy lub występować w ofercie powiększony o parę literków co się przydaje zwłaszcza przy podróżach zagranicznych. Trudno mi się do czegoś na siłę doczepić samochód jest używany na co dzień nie ma z nim kłopotów lecz jeszcze pachnie nowością i dopiero po upływie czasu i przebiegu kilometrów da się powiedzieć coś więcej. Puki co mogę polecić to auto wszystkim, ja się na nim nie zawiodłem jak do tej pory i oby tak dalej.
Średnie spalanie dla Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Seat Ateca
SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Autko pali średnio 7-8l w zależności od stylu jazdy i prędkości. Warszawa bez nadmiernych korków to okolice 8,5l. Małe miasto pod Warszawą spokojnie poniżej 8l. Drogi krajowe 6-7l. Autostrada do 130km/h okolice 7,5l. Napęd na przód i DSG. Ogólnie jak na te gabaryty spalanie jest w porządku. Wcześniej miałem Leona z silnikiem 1.4 140 w manualnej skrzyni i palił około litra mniej a był dużo mniejszy.
8,7
Liczba komentarzy: 1
Seat Ateca
SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Auto posiadam od 3 miesięcy i muszę stwierdzić, że spalanie mocno mnie rozczarowało. Realnie w mieście średnio 10l/100km przy umiarkowanej jezdzie, nie jakos super eco ale tez bez szaleństw(Duze miasto). Jak się pogoni od świateł do świateł to spokojnie 14l spali. Na autostradzie przy ustawionym tempomacie 140km/h srednie spalanie oscyluje okolo 10l. W trasie poza autostradą jak do tej pory udało mi się zejść do 7,5. Spalanie w korkach spada przy użyciu ACC i aktywnym start/stop.
7,5
Seat Ateca
SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
1100km do Włoch, auto zapakowane pod sufit, średnia prędkość trasy 107km/h, średnie spalanie 8,3l (felga 18). W mojej ocenie idealny stosunek osiągów do spalania. Wcześniej te sama trasę robiłem znacznie lżejszym Leonem 1.8 TSI 160km przy średniej prędkości 100km/h spalanie wyniosło 10l.

Usterki Seat Ateca

Liczba wpisów: 11
pękające tylne lampy LED
  • Seat Ateca SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 16 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 5
Auto 6-miesięczne z lipca 2020 roku. Po okresie wielkich mrozów w lutym 2021 na Podlasiu zauważyłem zbieranie się wody w jednej z tylnych lamp LED. ASO stwierdziło pęknięcie od wewnątrz wszystkich czterech lamp tylnych. Na dodatek w tych samych miejscach. Lampy z zewnątrz nie mają żadnych uszkodzeń, zarysowań czy też odbarwień. Uwaga - ASO zarzuca stosowanie agresywnych środków czyszczących i odmawia wymiany na gwarancji. Pomijam już absurdalną pierwszą odmowę stwierdzającą ruchomą część nakładki zderzaka, która uderzyła w lampy podczas najechania na nieokreśloną przeszkodę. Pod uzasadnienie załączają informację techniczną o produkcie dotyczącą stwierdzonych uszkodzeń innego pojazdu - dokument z 2019 roku i nie dotyczy oceny technicznej mojego pojazdu. Mój jest z 2020 roku. Ostrzegam nowych nabywców Seata Ateca - koszt wymiany lamp 6200 zł. Mycie albo w ASO albo zarzucą stosowanie agresywnych środków chemicznych.
Oszustwo z Navi System
  • Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Aktualizacja Navi System, za którą klient płaci przy zakupie auta ryczałtowo, jest nic nie warta - nie kupujcie opcji aktualizacji map!!! Jak zaktualizujecie mapy do wersji 1115 przestanie was prowadzić do zapamiętanych celów, a SEAT nie wie, czy przy następnej aktualizacji to się nie powtórzy. Po drugie z Polski do np Holandii już nie pojedziecie, bowiem w żadnym zestawie map, na które podzielono pierwotną całą (poza Rosją i Turcją) Europę, oba te państwa nie występują równocześnie. Takich par jest więcej: z Polski nie pojedziecie do Hiszpanii, Danii, Anglii itd.
Trzecie światło stop
  • Seat Ateca SUV Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Fabrycznie słaba i mizerna żeby nie powiedzieć licha uszczelka tylnego trzeciego światła stopu. Silniejsza myjka na myjni potrafi podwinąć i wyrwać uszczelkę. Koniec jest taki że woda się leje do tylnej klapy przy najmniejszym deszczu.
Seat Ateca SUV