Szukaj

Informacje o Seat Ateca SUV Facelifting 1.0 EcoTSI 110KM 81kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016, kompaktowy crossover SUV (segment I) był pierwszym w tej klasie modelem w historii Seata – model Altea, którego Ateca zastąpił, był jeszcze rodzinnym MPV. Pierwowzorami koncepcyjnymi kompaktowego crossovera były prototypy z roku 2011 – IBX Concept, a potem z roku 2015 – 20V20 Concept oraz Leon Cross Sport. Seat Ateca powstał na platformie podłogowej Volkswagen Gropu MQB Platform, tak jak m.in. inne crossovery w grupie VW – Volkswaqen Tiguan, Audi Q3 czy Skoda Kodiaq. Tradycyjnie nazwa modelu wywodzi się od hiszpańskiego miasta – w tym przypadku miasta Ateca w Aragonii.
czytaj więcej
Powagosław

SUV jak z podręcznika Volkswagena. Są dobre proporcje, miły dla oka design z delikatnym sportowym zacięciem, sporo miejsca w środku… Zbierając to wszystko w jedno, Ateca nie mógł/nie mogła się nie udać.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Od tego samochodu może zależeć przyszłość Seata, który ostatnie lata miał tak dobre, jak karp ma dobre święta. Życzę Seatowi dobrze, jak każdej marce. Nieistniejące mają znacznie mniejsze szanse na zrobienie dobrego samochodu niż te, które jakoś przetrwały.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Konrad
Seat Ateca
SUV Facelifting 1.0 EcoTSI 110KM 81kW
Niewiele można znaleźć opinii na temat tego modelu z silnikiem 1,0 TSI więc z racji tego że zakupiłem, przedstawiam parę informacji może komuś to pomoże w wyborze. Ateca to bardzo udany i dopracowany projekt , jest przestronna, świetnie się prowadzi. Z silnikiem 1,0 TSI daje radę a nawet zaskakuje elastycznością. Oczywiście taka wersja jest dla osób znających się na jednostkach TSI (turbodoładowanych) bo inni się niesłusznie ich boją, szczególnie osoby które wcześniej miały auta z silnikami diesla lub wolnossącymi benzynami bo im po prostu nie przychodzi do głowy że auto o takiej pojemności może sprawnie i bezawaryjnie jeździć (taka bryluje opinia że jak nie ma pojemności 1,5 lub 2,0 to już do jazdy się nie nadaje). Ja poprzednio miałem kompakta z silnikiem 1,2 TSI i świetnie się nim jeździło przez sześć lat co więcej nie było żadnej nawet najmniejszej awarii, dlatego wiem jaki silniki TSI nowej generacji zrobiły postęp mowa o serii EA 211. Co więcej aby być w pełni zadowolonym trzeba umieć takim autem jeździć - zasada jest taka : nie wolno kręcić go wysoko jak silnik wolnossący i odpowiednio wcześnie zmieniać przełożenia, wtedy jeździ się dynamicznie i oszczędnie.
4,9
~MarcinD
Seat Ateca
SUV Facelifting 1.0 EcoTSI 110KM 81kW
Auto bardzo przyjemne w jeździe i uzytkowaniu. Dobrze sie sprawuje w mieści i na trasie tez nie ma tragedii. Dobre wyciszenie wnętrza, silnik na 6 biegu nie generuje hałąsu. Wystarczające przyspieszenie od ok 2500 obr/min. Spalanie poki co jak na temeratury w okolicy 5-10 stopni kolo 7 l w cyklu mieszanym. Pewnie po pełnym dotarciu nieco spadnie ale nie spodziewał bym sie mniej niż 6,5 l. Niewiele w tym aucie denerwuje moze w wersji reference brak oswietlenia tylnej kanapy.

Usterki Seat Ateca

Liczba wpisów: 11
pękające tylne lampy LED
  • Seat Ateca SUV 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 16 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 6
Auto 6-miesięczne z lipca 2020 roku. Po okresie wielkich mrozów w lutym 2021 na Podlasiu zauważyłem zbieranie się wody w jednej z tylnych lamp LED. ASO stwierdziło pęknięcie od wewnątrz wszystkich czterech lamp tylnych. Na dodatek w tych samych miejscach. Lampy z zewnątrz nie mają żadnych uszkodzeń, zarysowań czy też odbarwień. Uwaga - ASO zarzuca stosowanie agresywnych środków czyszczących i odmawia wymiany na gwarancji. Pomijam już absurdalną pierwszą odmowę stwierdzającą ruchomą część nakładki zderzaka, która uderzyła w lampy podczas najechania na nieokreśloną przeszkodę. Pod uzasadnienie załączają informację techniczną o produkcie dotyczącą stwierdzonych uszkodzeń innego pojazdu - dokument z 2019 roku i nie dotyczy oceny technicznej mojego pojazdu. Mój jest z 2020 roku. Ostrzegam nowych nabywców Seata Ateca - koszt wymiany lamp 6200 zł. Mycie albo w ASO albo zarzucą stosowanie agresywnych środków chemicznych.
Oszustwo z Navi System
  • Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Aktualizacja Navi System, za którą klient płaci przy zakupie auta ryczałtowo, jest nic nie warta - nie kupujcie opcji aktualizacji map!!! Jak zaktualizujecie mapy do wersji 1115 przestanie was prowadzić do zapamiętanych celów, a SEAT nie wie, czy przy następnej aktualizacji to się nie powtórzy. Po drugie z Polski do np Holandii już nie pojedziecie, bowiem w żadnym zestawie map, na które podzielono pierwotną całą (poza Rosją i Turcją) Europę, oba te państwa nie występują równocześnie. Takich par jest więcej: z Polski nie pojedziecie do Hiszpanii, Danii, Anglii itd.
Trzecie światło stop
  • Seat Ateca SUV Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Fabrycznie słaba i mizerna żeby nie powiedzieć licha uszczelka tylnego trzeciego światła stopu. Silniejsza myjka na myjni potrafi podwinąć i wyrwać uszczelkę. Koniec jest taki że woda się leje do tylnej klapy przy najmniejszym deszczu.
Seat Ateca SUV Facelifting