Produkowany od roku 2017, mały miejski crossover SUV segmentu B (biorąc pod uwagę typ nadwozia – segment I). W klasie crossoverów Seat Arona jest najmniejszym samochodem w gamie hiszpańskiej marki, który zajmuje miejsce poniżej kompaktowego modelu Ateca. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp z roku 2016, noszący nazwę Arona Crossover Concept. Pod względem stylistycznym jak i konstrukcyjnym Seat Arona powiązany jest także z modelem Ibiza. Powstał na platformie podłogowej VW Group MQV-A0, tak jak m.in. inne crossovery marek z grupy Volkswagen, np. VW T-Roc, czy Skoda Karoq. Zgodnie z tradycją nazwa auta wywodzi się od nazwy hiszpańskiego miasta: Arona jest miastem położonym na Teneryfie.
czytaj więcej
Volkswagen szybko nadrabia zaległości w popularnym segmencie małych SUV-ów. Propozycja Seata jest o tyle ciekawa, że Ateca, pierwszy SUV z Hiszpanii, okazał się nieoczekiwanym bestsellerem. Arona ma wszystko, by powtórzyć ten sukces.
~Powagosław
Zachowawczość typowa dla przedstawiciela VW, zwłaszcza, że mówimy o jego budżetowej propozycji. Niby wszystko gra, ale Arona ma w sobie tyle niespodzianki, przygody i seksapilu, co kolejka do dentysty.
Volkswagen szybko nadrabia zaległości w popularnym segmencie małych SUV-ów. Propozycja Seata jest o tyle ciekawa, że Ateca, pierwszy SUV z Hiszpanii, okazał się nieoczekiwanym bestsellerem. Arona ma wszystko, by powtórzyć ten sukces.
~PowagosławZachowawczość typowa dla przedstawiciela VW, zwłaszcza, że mówimy o jego budżetowej propozycji. Niby wszystko gra, ale Arona ma w sobie tyle niespodzianki, przygody i seksapilu, co kolejka do dentysty.
~Luzacjusz