Szukaj

Informacje o Seat Arona Crossover

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2017, mały miejski crossover SUV segmentu B (biorąc pod uwagę typ nadwozia – segment I). W klasie crossoverów Seat Arona jest najmniejszym samochodem w gamie hiszpańskiej marki, który zajmuje miejsce poniżej kompaktowego modelu Ateca. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp z roku 2016, noszący nazwę Arona Crossover Concept. Pod względem stylistycznym jak i konstrukcyjnym Seat Arona powiązany jest także z modelem Ibiza. Powstał na platformie podłogowej VW Group MQV-A0, tak jak m.in. inne crossovery marek z grupy Volkswagen, np. VW T-Roc, czy Skoda Karoq. Zgodnie z tradycją nazwa auta wywodzi się od nazwy hiszpańskiego miasta: Arona jest miastem położonym na Teneryfie.
czytaj więcej
Powagosław

Volkswagen szybko nadrabia zaległości w popularnym segmencie małych SUV-ów. Propozycja Seata jest o tyle ciekawa, że Ateca, pierwszy SUV z Hiszpanii, okazał się nieoczekiwanym bestsellerem. Arona ma wszystko, by powtórzyć ten sukces.

~Powagosław
Luzacjusz

Zachowawczość typowa dla przedstawiciela VW, zwłaszcza, że mówimy o jego budżetowej propozycji. Niby wszystko gra, ale Arona ma w sobie tyle niespodzianki, przygody i seksapilu, co kolejka do dentysty.

~Luzacjusz

Seat Arona Crossover – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4138 mm
Szerokość 1787 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1942 mm
Wysokość 1543 mm
Rozstaw osi 2564 mm
Rozstaw kół - przód 1525 mm
Rozstaw kół - tył 1505 mm
Zwis przedni 803 mm
Zwis tylny 769 mm
Prześwit 190 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1059 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 990 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1425 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1403 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 400 l
KÄ…t natarcia 20,1 stopnie
Kąt zejścia 29,5 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~Tomek
Seat Arona
Crossover 1.0 EcoTSI 95KM 70kW
Jestem trzydziesto paroletnim mężczyzną i przez rok szukałem odpowiedniego samochodu. Pare lat jeździłem Bmw seri 3 i było ono spełnieniem moich dziecięcych marzeń. Chociaż nigdy mnie nie zawiodło (pochodziło z naprawdę pewnego źródła) czułem, że muszę już coś zmienić ponieważ często musiałem odwiedzać mechanika, chcąc cieszyć się pewnym samochodem. Szukałem nowego lub prawie nowego taniego auta do wszystkiego. Chciałem żeby oferowało dużo miejsca dla pasażerów, dobrze prowadziło się przy prędkościach autostradowych i nie zwracało na siebie uwagi (ponieważ BMW często padało ofiarą wandalizmu lub wzbudzało emocje innych i miałem wrażenie ,że przyczepiono mi łatkę - tego chłopaka z BMW). Arona spełniła wszystkie stawiane jej cela. Może dziwnie to zabrzmi ale zawsze jak nią jadę to się cieszę ,że dokonałem tego wyboru. Mogę ten samochód polecić prawie każdemu. Jedyny jego minus to plastikowe wnętrze -jednak plastiki po trzech latach nie trzeszczą.
4,8
~Julietwhiskey
Seat Arona
Crossover 1.0 EcoTSI 115KM 85kW
Pierwszy raz zetknąłem się z tym autem w wersji 95KM/5M/T we wrześniu 2019, kiedy to po stłuczce dostałem Seata jako auto zastępcze. Od razu zrobił na mnie dobre wrażenie. Plusy to: - ładny, nowoczesny, a jednocześnie ponadczasowy design - relingi dachowe - przestronne wnętrze, wygodne dla osób dorosłych jadących z przodu i z tyłu. - wygodne wsiadanie i wysiadanie, bez konieczności kucania i schylania głowy. - przyzwoity, matowy ekran, na którym nie widać śladów paluchów. - bezproblemowe łączenie Bluetooth, lub Android Auto ( System Mirror Link obsługuje również iPhone'a) - oszczędny silnik pracujący na niskim zakresie obrotów ze stosunkowo wysokim momentem. Auto dobrze przyspiesza, chociaż może nie zadowalać "startujących" od świateł do świateł, ale nie po to są crossovery. Jak na 95 KM i spory samochód - jest lepiej niż dobrze. - obszerny(400 l), dwupoziomowy bagażnik + kładzione siedzenia i duże tylne drzwi pozwalają przewozić spore ładunki. - dobra, łatwa w sprzątaniu tapicerka siedzeń. - pięcioletnia gwarancja i serwis co 30 tysięcy kilometrów. Minusy to: - zdecydowanie wkurzający brak szóstego biegu. - prędkościomierz wyskalowany w taki sposób, że powyżej 80 km/h, aby się zorientować z jaką prędkością jedziemy trzeba się nieźle zastanowić. Dla bezpieczeństwa lepiej ustawić centralny ekran na cyfrowe pokazywanie prędkości. - beznadziejnie zaprojektowane kieszenie w drzwiach przednich. Projektant przewidział miejsce chyba butelkę 1,5 litra - butelka 0,5 litra podróżuje wewnątrz drzwi z niezłym hurgotem. Podobny problem z tunelem środkowym - tylko wgłębienia na kubki - jeden mniejszy, jeden większy - oba płytkie. - brak sensownego rozwiązania miejsca na telefon. Po podłączeniu kabla zasilającego/ łącza do mirror linka, większy smartfon się nie mieści w kasetce pod USB. - brzydka, plastikowa wstawka przez całą deskę rozdzielczą, zupełnie nie pasująca do wnętrza. - zbyt cienka obręcz kierownicy. - mało wydajna i trudna do sterowania klimatyzacja manualna. - sterowanie tempomatem upchane na dźwigni kierunkowskazów trudne w obsłudze, nieintuicyjne, często zdarza się niepotrzebne włączanie kierunkowskazów. Tym autem jeździłem miesiąc i przejechałem około trzech tysięcy km. Uznałem, że wskazane wyżej wady to drobiazgi, i że w każdym samochodzie tej klasy można się do czegoś przyczepić. W związku z tym, że mój samochód po wypadku nie nadawał się do naprawy podjąłem decyzję zakupu Arony. Wybrałem model 1.0 115 KM/DSG Full LED z automatyczną klimatyzacją. Tym autem jeżdżę od ośmiu miesięcy, przejechałem pięć tysięcy kilometrów i mogę powiedzieć, że to był dobry wybór. W wybranym przeze mnie wyposażeniu nie znalazłem auta w podobnej cenie. Arona zapewnia wygodne poruszanie się po zatłoczonym mieście, łatwe parkowanie i wygodne podróżowanie również na długich trasach. Samochód ze skrzynią DSG, przy prędkościach autostradowych dostatecznie cichy, aby można było rozmawiać bez podnoszenia głosu. Dynamika przyspieszania w zakresie od 90 do 160 km/h jest, jak na tak mały silnik, bardzo dobra, nawet w pozycji dźwigni biegów ustawionej na D, czyli bez trybu "Sport". Samochód spala: - w jeździe typowo miejskiej ( Warszawa) równo 7.1 litra benzyny ( z włączonym start/stop) - drogi krajowe, zgodnie z przepisami, dwie osoby dorosłe - 6.1 litra - autostrada, trzy osoby dorosłe, bagaż, tempomat 125-130 km/h - 5.6 litra. Podsumowując: na pewno są lepsze samochody, z lepszymi silnikami, bardziej wypasione i komfortowe, ale to nie są crossovery z automatyczną skrzynią biegów, nowe, z 5-cio letnią gwarancją, w cenie poniżej 80 tysięcy z dilerskim pakietem ubezpieczeniowym. Kupiłbym jeszcze raz.
1,5
~GrzegorzII
Seat Arona
Crossover 1.0 EcoTSI 115KM 85kW
Mam Seata Aronę w leasingu na firmę. Po przejechani 6000 km okazało się że auto jest wadliwe. Trzymali w naprawie ponad dwa tygodnie, bo niby robili całe zawieszenie i chcieli żebym płacił za wynajem samochodu, chociaż nie chcieli dać zastępczego na ten okres czasu! Kierownik przy zwrocie auta poinformował mnie, że mam nowe zawieszenie. W końcu z łaską się zgodzili dać zastępcze. Kiedy oddali mi samochód, nie przyszło mi do głowy, żeby sprawdzać prace mechaników w salonie. Na stacji kontroli pojazdów mechanik poinformował mnie, że przednie opony są ścięte i samochód nie ma zbieżności. Po dokonaniu pomiarów okazało się że zbieżność prawidłowości ustawienia kół to -20,68. Zwróciłem się z tym do serwisu seata i odpowiedź uzyskałem, że wjechałem na krawężnik i to spowodowało uszkodzenie zbieżności kół hahaha... Pisałem do Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. prosząc o zrobienie zbieżności kół na ich koszt, ale nie otrzymałem wsparcia. Co więcej wciskają mi teraz, że nie ingerowali w zawieszenie... To co robili przez 2 tygodnie??? Przestrzegam przed kupnem Seata, i "FACHOWCAMI" z ich serwisu... najpierw zapoznaj się czy będziesz mieć, w razie usterki auta, auto zastępcze i po wykonaniu przeglądów w salonie seat - sprawdź na własny koszt czy dobrze wykonali prace, bo serwis jest nierzetelny w salonie seata i szukają naiwniaków, żeby wciskać banały.
Åšrednie spalanie dla Seat Arona Crossover
5,2 – 6,6
l/100 km
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Seat Arona
Crossover 1.0 EcoTSI 115KM 85kW
Auto dość zrywane jednak każde przyspieszenie to wysokie spalanie. Jeżdżąc z prędkością autostradową nie da się spalić mniej jak 8;6 litra jadąc o 10-20 km/ h więcej już zbliżamy się do 10 litrów. Silnik kusi do wciskania gazu. Aby to auto paliło 6 litrów to trzeba by nie dotykać gazu i jechać maksymalnie 90km/ h. To trochę bez sensu. Jazda po mieście nawet bardzo ekonomicznie cisnąć gaz to około 7,5 litrów. Jadąc tak aby była frajda z jazdy to ponad 10 litów. Tak wiec auto nie jest ekonomiczne jak na 3 cylindry. Pali tak jak jedziesz. Większe auta z 2 litrowym dislem przy takich samych parametrach jazdy spalą mniej o około 2 litry. Na ale to benzyniak
7,5
Seat Arona
Crossover 1.5 TSI 150KM 110kW
Seat Arona 1.5 TSI przejechane ok 3500 km średnia z tego dystansu to 7,3l 20% autostrada, 50% trasa do 110km/h - 30% miasto ze średnią 35km/h Samochód potrafi mało spalić do prędkości 100km/h wtedy zaspakaja się ok 5-5,5l/100km po mieście jeżdżąc bardzo delikatnie można zejść do ok 6,5l/100km - stosując zasady ecodrivingu ale co to za przyjemność, nie po to jest te 150KM żeby nie korzystać od czasu do czasu ;) lecz wtedy spalanie mocno rośnie bez problemu można przekroczyć 10-11 litrów na 100km. przy prędkości autostradowej 140-150 - spalanie w okolicach 8-10l
6,8
Seat Arona
Crossover 1.0 EcoTSI 115KM 85kW
Po odpaleniu przez pierwsze parę km lepiej nie spoglądać na komputer, sytuacja uspokaja się gdzieś po przejechaniu 5 km, wtedy spalanie spada do 7 litrów/miasto, w trasie na tempomacie jadąc na dziadka mój rekord 4.2 l, normalnie do 5 l.

Usterki Seat Arona

Liczba wpisów: 7
Awaria systemu start-stop
  • Seat Arona Crossover 1.0 EcoTSI 115KM 85kW 2017-2021
  • silnik
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 29
Nie 8
1.Po 5 tygodniach od zakupu SEATA ARONY z silnikiem TSI 115KM wyświetla się komunikat o usterce systemu start-stop a także wyświetlił mi się raz komunikat o pracy silnika. Czy jest to ukryta wada w tym samochodzie z tym silnikiem. Czy przy tak niskim przebiegu może wystąpić taka awaria? Gdzie samochód jest całkiem nowy zakupiony w salonie. 2. Zauważyłem że pod silnikiem jest tylko częściowa osłona dolna silnika (w ogóle nie jest osłonięty czujnik temperatury cieczy i oleju). Brak jej pod całą komorą silnika. Natomiast Seat Leon, Ibiza, Atteka takie osłony posiadają. Czy to możliwe żeby fabrycznie nie montowano tych osłon?. Trochę dziwna sprawa?. Bo po przejechaniu np. przez zamarznięty śnieg lub koleiny można urwać to wszystko. A inne samochody z grupy VW z tym samym silnikiem posiadają osłony dolne silnika. Czekam na odpowiedzi czytelników albo Dilera Marki Seat.
5 komentarzy
Tryb awaryjny 1000/1500 obrotów epc
  • Seat Arona Crossover Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW od 2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Arona 2022r przejechane 158km od nowości, przy hamowaniu zapala się kontrolka epc, wyświetla się komunikat o trybie niskich obrotów, auto nie reaguje w ogóle na pedał gazu. Trzeba zgasić silnik odpalić na nowo i modlić się, żeby za chwilę nie było to samo. Po dniu jazdy zapalił się check engine i laweta.
3 komentarze
Trzeszczące zawieszenie słyszalne przy nierównościach,bądz progach zwalniajacych
  • Seat Arona Crossover 1.5 TSI 150KM 110kW 2017-2020
  • zawieszenie
  • 13 tys. km
3razy byłem w autoryzowanym serwisie Seata i mi tego nie zrobili jeszcze raz będę jechał zobaczymy czy w końcu to zrobią.Zrobiło mi się to przy 11tyś.km przebiegu w trasie na Niemcy.Nie wiem czy to wada fabryczna czy ten model tak ma chciałem po dieslu mieć cichszy samochód benzynowy i na dodatek nowy,a u taki psikus.Wcześniejszy 1.4tdi diesel Ibiza była super autem.Smarowali mi auto i to nic nie pomogło.Jeden serwis nawet twierdził że to wina kołpaków.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Seat Arona Crossover