Szukaj

Informacje o Seat Altea Standard 1.9 TDI 105KM 77kW 2004-2015

Lata produkcji: 2004 – 2015
Segment: VANy
Model należący do klasy minivanów (segment K) produkowany od 2004 roku. Altea uzupełniła rodzinną ofertę Seata, dołączając do większego modelu Alhambra. Auto jest również jednym z pierwszych tworzących grupę sportowych, rodzinnych vanów zwanych też MSV. Jego projektantem był Walter de'Silva, a zbudowano go na płycie podłogowej Volkswagena o symbolu PQ35. W 2009 roku model został poddany modernizacji, po której upodobnił się do Ibizy IV generacji. Altea dostępna jest również w powiększonej wersji XL oraz uterenowionej Freetrack.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemny rodzinny samochód, który miłe wrażenie sprawia zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz. Dynamiczna sylwetka nie kłamie - Altea jest może jeździć szybko. ~Powagosław
Luzacjusz
Altea jest jak shake w „Pulp Fiction”. Dobra, ale nie bardzo warta swojej ceny. Sylwetka trochę przerysowana. Choć przynajmniej potrafi się rozpędzić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~kamileek8
Seat Altea
Standard 1.9 TDI 105KM 77kW
Biorąc pod uwagę ilość pieniędzy jaką trzeba wydać na to auto, wypada raczej średnio. Jest wiele ciekawszych aut za 17-20 tys zł. Ja mam Alteę od roku i biję się z myślami: sprzedać czy nie? Z jednej strony auto jest tanie w utrzymaniu i raczej bezawaryjne. Ma też świetne właściwości jezdne. Ale na tym właściwie koniec. Zachowanie w zakrętach odpokutować trzeba na dziurach - plomby wypadają. Poza tym jest to tragicznie wyciszone auto, przy 100 km/h trzeba do siebie krzyczeć. Ładne wnętrze jest całkowicie plastikowe i potrafi skrzypieć. Z uwagi na hałas nie kupił bym ponownie.
3,9
~misiek
Seat Altea
Standard 1.9 TDI 105KM 77kW
Auto moze sie podobac ma swietny wyglad,jest praktyczne i super sie prowadzi ale na tym koniec reszta to juz ...uczucia mieszane Przesiadłem sie z 9-cio letniego Audi A-6 do nowej Altei i powiem wam szczerze ze mam wrazenie ze dałem sie zwyczajnie zwiesc. Autko jest wykonane marnie, w zasadzie ma sie wrazenie ze Seatowi chodzi o maximum oszczednosci na kazdym mozliwym kroku .Mialem okazje jechac Golfem Plus to w zasadzie brat blizniak Altei i powiem wam ze pomiedzy nimi jest \'\'jakoscowa przepasc\'\'.Bo jakie mozna mieć odczucia kiedy kupiło sie auto w którym trzeba przy 100km/h do siebie krzyczec! halas jest wręcz uciązliwy,ma sie wrazenie ze jedziesz z otwartym oknem lub tylną klapą.Seat nie daje tez pokrywy silnika przez co do kabiny dobiega spore buczenie przy dodawniu gazu.Z deski rozdzielczej po 2-miesiacach zaczeło dobiegac spore skrzypienie. Mam przejechane 3600km a z usterkami w serwisie bylem juz kilka razy i o ile czytam na roznych forach to moj przypadek nie jest jedyny,jednym słowem tandeta. Seatowi daleko do Skody i VW a do Audi ...szkoda gadac Powiem jedno,popełnilem wielki bład ze rozstalem sie z A6-stką
4,2
~Piocio
Seat Altea
Standard 1.9 TDI 105KM 77kW
Jestem mile zaskoczony tym autem. Bardzo duża radość z jazdy zapewniona przez dynamiczny i elastyczny silnik, świetne zawieszenie i doskonałe hamulce, do tego fajne, głębokie fotele z przodu z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach i pięknie grające audio. Nadwozie jest pojemne, można znaleźć schowki w różnych ciekawych miejscach. W bagażniku przydaje się podwójna podłoga i szuflada pod półką. Siedzenia tylne składają się w podłogę, więc jest równo. Martwiłem się, że nie pomieszczę się z rodziną 2+1+dziadkowie, ale jest OK. Wszędzie jak okiem sięgnąć, są poduszki powietrzne i kurtyny, więc czuję się bezpiecznie. ABS trochę za wcześnie się włącza, TCS OK
Średnie spalanie dla Seat Altea Standard 1.9 TDI 105KM 77kW 2004-2015
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Seat Altea
Standard 1.9 TDI 105KM 77kW
Auto sprawuje się bez zarzutu. Samochód jest oszczędny. Na trasie spala zwykle ok. 5-5.5 l/100km. Przy jeździe po mieście w korkach w zależności od zatłoczenia i długości trasy spala między 7-8.5 l/100km. Minimalne spalanie osiągnięte przeze mnie dotychczas to 4.4 l/100km. Biorąc pod uwagę niezawodność silnika 1.9TDI 105KM zakup ten to doskonały wybór. Jeśli chodzi o moc to dla normalnego użytkowania (nie stricte rajdowego) jest zupełnie wystarczający. Wyprzedza się bez problemu, z dużym komfortem i niezłą dynamiką. POLECAM
6,5
Seat Altea
Standard 1.9 TDI 105KM 77kW
Auto przy jeździe dzidkowo /rodzinnej pali ok 5 litrów. Jeżdżąc tylko po mieście na nierozgrzanym silniku to od 6.5 zima nawet do 10. Mowa o bardzo krótkich odcinkach. 4.6 udało mi się osiągnąć jadąc głównie 90 kmh przy płynnej jeździe. Autostrada do 120 to 5.5.
6,5
Seat Altea
Standard 1.9 TDI 105KM 77kW
Auto przy jeździe dzidkowo /rodzinnej pali ok 5 litrów. Jeżdżąc tylko po mieście na nierozgrzanym silniku to od 6.5 zima nawet do 10. Mowa o bardzo krótkich odcinkach. 4.6 udało mi się osiągnąć jadąc głównie 90 kmh przy płynnej jeździe. Autostrada do 120 to 5.5.

Usterki Seat Altea

Liczba wpisów: 21
Nieszczelność maski
  • Seat Altea XL 1.6 MPI LPG 102KM 75kW od 2010
  • części blacharskie
  • 150 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 1
Maska na połączeniu plastiku (tam gdzie są spryskiwacze) z blachą jest nieszczelna, uszczelka gumowa się zużywa. Nie byłoby to nic ciekawego, gdyby nie fakt, że w najniższym punkcie rynienki z blachy nie był zrobiony otwór (fabrycznie!), przez który woda leje się do komory silnika. Stąd robi się pleśń na macie wygłuszającej, a w moim przypadku przy wygryzionej przez zwierzęta macie woda leje się na korek oleju (stąd potem majonez pod korkiem) i przelewa się na przewody do świec, co skutkuje przebiciem i brakiem możliwości jazdy w większym deszczu. Rozwiązanie jakie zastosowałem u siebie to wężyk poprowadzony od tego nieszczęsnego otworu w rynience aż do przodu maski w rejony zamka (jest tam takie wgłębienie w obudowie plastikowej, z którego woda potem ścieka na chłodnicę). Dodatkowo wymieniam matę na nieuszkodzoną, bo przy prędkościach autostradowych w wężyku potrafi zrobić się cofka.
7 komentarzy
Silnik - problem podczas przyspieszania
  • Seat Altea Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW 2004-2015
  • silnik
Nie zawsze, ale czasem występuje problem podczas przyspieszania. Zdarza się, że w czasie naciskania pedału gazu przez 2-4 sekundy samochód nie przyspiesza, a uczucie jest jakby paliwo nie docierało do silnika. Dodam, że zdarza się to zarówno podczas jazdy na benzynie jak i lpg. Wymieniłem filtry z instalacji lpg, ale na próżno. Kolejny mechanik wymienił cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, świece, uszczelki kolektora i nic, a swoje zainkasował. Potrzebuję pomocy - co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
DSG 7 - Mecatronic / utrata mocy i szarpie
  • Seat Altea XL 1.8 TSI 160KM 118kW od 2005
  • układ napędowy
Od początku skrzynia sprawiała problemy, a mianowicie 3-5 razy dziennie na D2-D3 potrafiła jak by odciąć moc i wręcz hamować biegiem mniejszym niż na wyświetlaczu. Zawsze na bardzo nierównej nawierzchni gdy jechałem na biegu D3 i zdejmowałem nogę z akceleratora aby zmniejszyć trzęsienie samochodu, w momencie gdy chciałem kontynuować i lekko przyśpieszyć pojazd nie odpowiadał i wręcz hamował, dopiero po wciśnięciu "gazu" do dechy ożywiało go po 1.5 sek. To samo się działo w czasie skrętu na skrzyżowaniu np. 3 pasmowym większym w lewo gdzie startuje 5 pasów i każdy sie wciska więc czasem trzeba odpuścić przyśpieszanie i na ponowne dodanie gazu nic, jak w powyższym... Po serwisie 7.5 tyś. km w Seacie zaktualizowano oprogramowanie, problem zmniejszył częstotliwość do 1 x na dzień lub nawet tydzień. Po serwisie 15 tyś. km ponownie wgrano nowe oprogramowanie do Mecatronic-i no i przyczyna już prawie usunięta, pojawia sie może 1 raz na 2 tyg. ale za to odczułem inną przypadłość, pojazd w czasie delikatnego ruszania na D2 potrafi szarpnąć lekko 2,3 razy (jak by już wsprzęgił D3 i dopiero chwilkę po tym wysprzęglał D1, takie subiektywne odczucie), pojazd przejechał już 600 km. od czasu serwisu, Gdzieś wyczytałem o Test drive po wymianie, aktualizacji Mecatroniki, Czy powinienem zrobić sugerowany test drive dla skrzyni DSG aby się nauczyła?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Seat Altea Standard