Szukaj

Informacje o Seat Altea Standard

Lata produkcji: 2004 – 2015
Segment: VANy
Model należący do klasy minivanów (segment K) produkowany od 2004 roku. Altea uzupełniła rodzinną ofertę Seata, dołączając do większego modelu Alhambra. Auto jest również jednym z pierwszych tworzących grupę sportowych, rodzinnych vanów zwanych też MSV. Jego projektantem był Walter de'Silva, a zbudowano go na płycie podłogowej Volkswagena o symbolu PQ35. W 2009 roku model został poddany modernizacji, po której upodobnił się do Ibizy IV generacji. Altea dostępna jest również w powiększonej wersji XL oraz uterenowionej Freetrack.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemny rodzinny samochód, który miłe wrażenie sprawia zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz. Dynamiczna sylwetka nie kłamie - Altea jest może jeździć szybko. ~Powagosław
Luzacjusz
Altea jest jak shake w „Pulp Fiction”. Dobra, ale nie bardzo warta swojej ceny. Sylwetka trochÄ™ przerysowana. Choć przynajmniej potrafi siÄ™ rozpÄ™dzić. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4282 mm
Szerokość 1768 mm
Wysokość 1576 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Rozstaw kół - przód 1535 mm
Rozstaw kół - tył 1511 mm
Zwis przedni 915 mm
Zwis tylny 789 mm
Prześwit 140 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1006 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 983 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1415 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1407 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1933 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 409 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 409 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~260781
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
Auto, praktyczne i raczej niezawodne w moim przypadku 1.6MPI/LPG Tanie i łatwe w serwisowaniu. Mechanicy doskonalę sobie radzą z tą mechaniką. Prosta konstrukcja, zapewnia spokój ducha. Niestety jak dla mnie bardzo głośne, nie spodziewałem się tego po takim samochodzie. Dochodzi do tego skrzynia 5biegów która ewidentnie nie nadaję się na trasy. Auto dobrze sprawdza się w mieście, dużo miejsca z przodu jak i z tyłu pojazdu, bardzo wygodnie można podróżować w 4 dorosłe osoby. Bagażnik troszkę mały, więc polecam wersję XL jak ktoś planuje dalsze wypady z całą rodziną albo box dachowy.
4,6
~ron
Seat Altea
Standard 1.4 TSI 125KM 92kW
To, co mnie denerwuje w nim, to fakt, że jest aż za dobry, dużo lepszy niż oczekiwałem. Lubię zmieniać auto co 2-3 lata, bo mi się nudzi jazda tym samym i często potrzebuję pretekstu, a tu nie ma się do czego właściwie specjalnie przyczepić. No może ewentualnie do spalania, które mogłoby być odrobinę niższe oraz jakości materiałów (plastiki, wrażliwa na przetarcia kierownica) ale rekompensuje je tak wiele plusów, że i tak ciężko byłoby się pozbyć. Bardzo dobry wybór dla kogoś, kto dzieli kilometry pomiędzy miasto i trasę, bo auto sprawdzi się dobrze zarówno w jednych jak i drugich warunkach. Super rozplanowany w środku, dynamiczny, elastyczny silnik, auto super trzyma się drogi, dobra widoczność, promień skrętu, dużo miejsca dla kierowcy i pasażera, świetne walory użytkowe po złożeniu tylnych siedzeń. Czytałem opinie, że lubi olej - ja nie zauważyłem. Tak więc polecam z czystym sumieniem. P.S
4,7
~Arkadiusz (Matrix)
Seat Altea
Standard 1.6 TDI CR 105KM 77kW
Auto użytkuję ponad 6 lat, dlatego mogę coś więcej powiedzieć. Zaznaczę, że Seat jest z polskiego salonu - pewny przebieg itd. Altea sprawuje się świetnie. Co najważniejsze, brak jakichkolwiek awarii. Doskonałe właściwości jezdne, układ kierowniczy super precyzyjny, zawieszenie raczej twarde przez co dobrze trzyma się na zakrętach (jeżeli ktoś lubi miękkie, francuskie zawieszenia, będzie mu na pewno przeszkadzało). Silnik bardzo cichy jak na diesla i oszczędny. Spalanie na trasie w zależności od jazdy 4,6 (bardzo spokojna jazda) - 5,6 (dynamiczna). Co do mocy, to zależy jakie paliwo się wleje - różnica pomiędzy zwykłą ropą, a B0 jest kolosalna (oczywiście na korzyść B0). 105KM wystarcza do zwykłego podróżowania. Do 5-cio biegowej skrzyni biegów trzeba się przyzwyczaić. Nie jest do końca prawdą, że brakuje mu 6 biegu, gdyż przełożenia są baaaaardzooo długie i silnik na 5-tym biegu przy prędkościach autostradowych, nie ma wcale wysokich obrotów, a czwórką spokojnie się jeździ na prędkościach 60-110km/h. Jeżeli ktoś powie, że mogłaby być lepsza elastyczność na 5-tym biegu to tak, jakby powiedział w aucie z 6-cio biegową skrzynią, że na 6-tce jest słabo. Poza tym, skrzynia biegów jest baaardzo precyzyjna. Co wnętrza: wygodne (może ciut za twarde) fotele, z regulacją lędźwiową, dużo miejsca (szczególnie nad głową i na nogi z tyłu), ogrzewanie super wydajne - nigdy nie ustawiam na max, bo byłoby po prostu gooorącoooo, climatronic - wiem, że duża kabina, ale.. mógłby lepiej chłodzić, poza tym, co mnie trochę irytuje, to kratki nawiewu w środkowej konsoli, które nie dadzą się skierować na dół. Z hałasem nie jest źle, ale drzwi mogły być wyciszone - są duże i słychać wiatr (nie przez nieszczelność uszczelek). Ogólnie polecam. Jeszcze raz podkreślę, że w seacie kompletnie nic, a nic się nie psuje. Polecam!

Usterki Seat Altea

Liczba wpisów: 21
Nieszczelność maski
  • Seat Altea XL 1.6 MPI LPG 102KM 75kW od 2010
  • części blacharskie
  • 150 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 1
Maska na połączeniu plastiku (tam gdzie są spryskiwacze) z blachą jest nieszczelna, uszczelka gumowa się zużywa. Nie byłoby to nic ciekawego, gdyby nie fakt, że w najniższym punkcie rynienki z blachy nie był zrobiony otwór (fabrycznie!), przez który woda leje się do komory silnika. Stąd robi się pleśń na macie wygłuszającej, a w moim przypadku przy wygryzionej przez zwierzęta macie woda leje się na korek oleju (stąd potem majonez pod korkiem) i przelewa się na przewody do świec, co skutkuje przebiciem i brakiem możliwości jazdy w większym deszczu. Rozwiązanie jakie zastosowałem u siebie to wężyk poprowadzony od tego nieszczęsnego otworu w rynience aż do przodu maski w rejony zamka (jest tam takie wgłębienie w obudowie plastikowej, z którego woda potem ścieka na chłodnicę). Dodatkowo wymieniam matę na nieuszkodzoną, bo przy prędkościach autostradowych w wężyku potrafi zrobić się cofka.
7 komentarzy
Silnik - problem podczas przyspieszania
  • Seat Altea Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW 2004-2015
  • silnik
Nie zawsze, ale czasem występuje problem podczas przyspieszania. Zdarza się, że w czasie naciskania pedału gazu przez 2-4 sekundy samochód nie przyspiesza, a uczucie jest jakby paliwo nie docierało do silnika. Dodam, że zdarza się to zarówno podczas jazdy na benzynie jak i lpg. Wymieniłem filtry z instalacji lpg, ale na próżno. Kolejny mechanik wymienił cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, świece, uszczelki kolektora i nic, a swoje zainkasował. Potrzebuję pomocy - co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
4 komentarze
DSG 7 - Mecatronic / utrata mocy i szarpie
  • Seat Altea XL 1.8 TSI 160KM 118kW od 2005
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Od początku skrzynia sprawiała problemy, a mianowicie 3-5 razy dziennie na D2-D3 potrafiła jak by odciąć moc i wręcz hamować biegiem mniejszym niż na wyświetlaczu. Zawsze na bardzo nierównej nawierzchni gdy jechałem na biegu D3 i zdejmowałem nogę z akceleratora aby zmniejszyć trzęsienie samochodu, w momencie gdy chciałem kontynuować i lekko przyśpieszyć pojazd nie odpowiadał i wręcz hamował, dopiero po wciśnięciu "gazu" do dechy ożywiało go po 1.5 sek. To samo się działo w czasie skrętu na skrzyżowaniu np. 3 pasmowym większym w lewo gdzie startuje 5 pasów i każdy sie wciska więc czasem trzeba odpuścić przyśpieszanie i na ponowne dodanie gazu nic, jak w powyższym... Po serwisie 7.5 tyś. km w Seacie zaktualizowano oprogramowanie, problem zmniejszył częstotliwość do 1 x na dzień lub nawet tydzień. Po serwisie 15 tyś. km ponownie wgrano nowe oprogramowanie do Mecatronic-i no i przyczyna już prawie usunięta, pojawia sie może 1 raz na 2 tyg. ale za to odczułem inną przypadłość, pojazd w czasie delikatnego ruszania na D2 potrafi szarpnąć lekko 2,3 razy (jak by już wsprzęgił D3 i dopiero chwilkę po tym wysprzęglał D1, takie subiektywne odczucie), pojazd przejechał już 600 km. od czasu serwisu, Gdzieś wyczytałem o Test drive po wymianie, aktualizacji Mecatroniki, Czy powinienem zrobić sugerowany test drive dla skrzyni DSG aby się nauczyła?
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 18
2,5
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
Dzień Dobry , Sam montaż oraz dobór elemetów nie mam zastrzeżeń, to koniec dobrego usługa gwarancyjna totalna katastrofa auto żle wyregulowane mimo moich zastrzeń Próśb o regulacje kóńczyło sie Słowem Wszystko jestes Wporządku tak mam być.Właczyć auto kalibracje to nie sztuka.!!Przez takie traktowanie klienta i wmawianie ze wszystko jest wporzadku straciłem dwie sondy...
5,0
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Zamontowana instalacja BRC SQ 32. Przebieg na LPG do dziś 110 tys.km, właśnie zrobiony kolejny przegląd i wymiana filtrów. Auto jak i instalacja od momentu montażu nie sprawiały żadnych problemów, dlatego pracę i montaż oceniam bardzo dobrze. Zero błędów usterek, nie wracałem na poprawki. Spalanie na poziomie 9l/100km oceniam bardzo przyzwoicie.
5,0
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja BRC Sequent na wtryskach Alba. Montowana w 2016 r. Do teraz przebieg na LPG ok 60 tys.km. Silnik całkiem nieźle współpracuje z LPG, nie ma spadków mocy. Spalanie niewiele większe ok 15% w porównaniu z Pb. Do serwisu zaglądam jedynie na przeglądy.
Seat Altea Standard