Szukaj

Informacje o Seat Altea Freetrack 2.0 TDI 170KM 125kW 2010

Lata produkcji: 2010 – 2010
Segment: VANy
Model należący do klasy minivanów (segment K) produkowany od 2004 roku. Altea uzupełniła rodzinną ofertę Seata, dołączając do większego modelu Alhambra. Auto jest również jednym z pierwszych tworzących grupę sportowych, rodzinnych vanów zwanych też MSV. Jego projektantem był Walter de'Silva, a zbudowano go na płycie podłogowej Volkswagena o symbolu PQ35. W 2009 roku model został poddany modernizacji, po której upodobnił się do Ibizy IV generacji. Altea dostępna jest również w powiększonej wersji XL oraz uterenowionej Freetrack.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemny rodzinny samochód, który miłe wrażenie sprawia zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz. Dynamiczna sylwetka nie kłamie - Altea jest może jeździć szybko. ~Powagosław
Luzacjusz
Altea jest jak shake w „Pulp Fiction”. Dobra, ale nie bardzo warta swojej ceny. Sylwetka trochę przerysowana. Choć przynajmniej potrafi się rozpędzić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Karoseria

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,1
~P941
Seat Altea
Freetrack 2.0 TDI 170KM 125kW
Jest to auto które spełnia wszystkie moje oczekiwania nie rujnując przy tym budżetu. Jest dynamiczne duże i mnie się podoba. W lekkim terenie jeździ sprawnie ale nie lubi wzniesień z dużym kontem podejście, no chyba że chce się stracić zderzak. Mój egzemplarz pochodzi z końca 2007 roku ale mimo wieku prezentuje się dobrze. Freetrack sprawie wiele radochy ma sporo gadżetów i służy nie tylko do jazdy ale i jako droga zabawka, jest trochę jak kobieta która wymaga uwagi, uszczupla stan konta, ma latynoski charakter i temperament , trochę tu i ówdzie więcej niż kanon przyjęty w Hollywood akceptuje, ale jak zatańczy Flamenco, i ukaże swoje oblicze to przepadłeś.
3,7
~sheriff_motorrijder
Seat Altea
Freetrack 2.0 TDI 170KM 125kW
Opinia jest o Seat Altea XL wersja Sport Up silnik TDI 170 km rok 2007. Niestety nie ma tego modelu w statystykach strony(w PL nie sprzedawana) dlatego też podpiąłem się pod Freetrack. Nigdy nikomu bym nie polecił z czystym sumieniem a jednak jazda tym samochodem to po prostu poezja choć co z tego gdy przy 95 tys padł pierwszy wtrysk Siemensa przy 120 tys linka szyby od kierowcy popękała unieruchamiając szybę w dolnej pozycji na na bramkach autostrady a przy 130 tys tłumik końcowy nadawał się do wymiany? Reszta poniżej...
4,7
~aro121
Seat Altea
Freetrack 2.0 TDI 170KM 125kW
Diesel 170KM - ma niezły wykop, szczególnie że ma 4x4. (Silnik)
Średnie spalanie dla Seat Altea Freetrack 2.0 TDI 170KM 125kW 2010
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Seat Altea
Freetrack 2.0 TDI 170KM 125kW
Chciałbym podzielić się opinią na temat tego fantastycznego samochodziku z silnikiem 170 CR. W mieście spala 6,5 do 7 litrów /100 km, w trasie nad morze udało się zejść ze spalaniem do poziomu 5 litrów przy jeździe do 120km/h. Po autostradach, bez patrzenia na prędkość dochodzi do 10l/100km. ale tutaj mówię o prędkościach 180 - 210km/h Jeździ super,nic się nie psuje, pali tyle cokażdy średniej klasy samochód a frajda z jazdy z mocą 170 KM jest bardzo miła i sprawnie porusza się po naszych drogach. Zawieszenie dosyć twarde jak to w grupie VW ale jest znowu na tyle przyjemne że nie wstrząsa zbyt mocno pasażerami i daje wielkie poczucie bezpieczeństwa i pozwala robić rzeczy jakich nie robi wiele innych samochodów. Miałem Fory, Mercedesa, Seaty - ale ten wydaje mi się najlepszy dla rodzin. Obszerne wnętrze, wysoko zawieszone, hak z platformą na 4 rowery i wakacje są moje. Samochód mam od 3 lat i jestem z niego bardzo zadowolony. Jak na razie poza standardowymi wymianami olejów, opon, rozrząd przy 90 000 tp. musiałem wymienić przy 100 000 km sprężarkę klimatyzacji - uszkodzenie nie do naprawienia - koszt z wymianą 1500 zł. Ale poza tym śmiga aż miło. Prędkość max sprawdzone 235 km/h - jak nataki kloc - całkiem nieźle. (Silnik)
7,5
Seat Altea
Freetrack 2.0 TDI 170KM 125kW
8,0
Seat Altea
Freetrack 2.0 TDI 170KM 125kW
Gdyby nie naprawy byłoby super. (Silnik)

Usterki Seat Altea

Liczba wpisów: 21
Nieszczelność maski
  • Seat Altea XL 1.6 MPI LPG 102KM 75kW od 2010
  • części blacharskie
  • 150 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 1
Maska na połączeniu plastiku (tam gdzie są spryskiwacze) z blachą jest nieszczelna, uszczelka gumowa się zużywa. Nie byłoby to nic ciekawego, gdyby nie fakt, że w najniższym punkcie rynienki z blachy nie był zrobiony otwór (fabrycznie!), przez który woda leje się do komory silnika. Stąd robi się pleśń na macie wygłuszającej, a w moim przypadku przy wygryzionej przez zwierzęta macie woda leje się na korek oleju (stąd potem majonez pod korkiem) i przelewa się na przewody do świec, co skutkuje przebiciem i brakiem możliwości jazdy w większym deszczu. Rozwiązanie jakie zastosowałem u siebie to wężyk poprowadzony od tego nieszczęsnego otworu w rynience aż do przodu maski w rejony zamka (jest tam takie wgłębienie w obudowie plastikowej, z którego woda potem ścieka na chłodnicę). Dodatkowo wymieniam matę na nieuszkodzoną, bo przy prędkościach autostradowych w wężyku potrafi zrobić się cofka.
7 komentarzy
Silnik - problem podczas przyspieszania
  • Seat Altea Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW 2004-2015
  • silnik
Nie zawsze, ale czasem występuje problem podczas przyspieszania. Zdarza się, że w czasie naciskania pedału gazu przez 2-4 sekundy samochód nie przyspiesza, a uczucie jest jakby paliwo nie docierało do silnika. Dodam, że zdarza się to zarówno podczas jazdy na benzynie jak i lpg. Wymieniłem filtry z instalacji lpg, ale na próżno. Kolejny mechanik wymienił cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, świece, uszczelki kolektora i nic, a swoje zainkasował. Potrzebuję pomocy - co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
DSG 7 - Mecatronic / utrata mocy i szarpie
  • Seat Altea XL 1.8 TSI 160KM 118kW od 2005
  • układ napędowy
Od początku skrzynia sprawiała problemy, a mianowicie 3-5 razy dziennie na D2-D3 potrafiła jak by odciąć moc i wręcz hamować biegiem mniejszym niż na wyświetlaczu. Zawsze na bardzo nierównej nawierzchni gdy jechałem na biegu D3 i zdejmowałem nogę z akceleratora aby zmniejszyć trzęsienie samochodu, w momencie gdy chciałem kontynuować i lekko przyśpieszyć pojazd nie odpowiadał i wręcz hamował, dopiero po wciśnięciu "gazu" do dechy ożywiało go po 1.5 sek. To samo się działo w czasie skrętu na skrzyżowaniu np. 3 pasmowym większym w lewo gdzie startuje 5 pasów i każdy sie wciska więc czasem trzeba odpuścić przyśpieszanie i na ponowne dodanie gazu nic, jak w powyższym... Po serwisie 7.5 tyś. km w Seacie zaktualizowano oprogramowanie, problem zmniejszył częstotliwość do 1 x na dzień lub nawet tydzień. Po serwisie 15 tyś. km ponownie wgrano nowe oprogramowanie do Mecatronic-i no i przyczyna już prawie usunięta, pojawia sie może 1 raz na 2 tyg. ale za to odczułem inną przypadłość, pojazd w czasie delikatnego ruszania na D2 potrafi szarpnąć lekko 2,3 razy (jak by już wsprzęgił D3 i dopiero chwilkę po tym wysprzęglał D1, takie subiektywne odczucie), pojazd przejechał już 600 km. od czasu serwisu, Gdzieś wyczytałem o Test drive po wymianie, aktualizacji Mecatroniki, Czy powinienem zrobić sugerowany test drive dla skrzyni DSG aby się nauczyła?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Seat Altea Freetrack