Alhambra to taki VW Sharan, dlatego pod maskÄ… niespodzianki nie bÄ™dzie. Przynajmniej w pewnym sensie. Poprzednia Alhambra byÅ‚a produkowana tak dÅ‚ugo, że ludzie na jej widok ziewali na ulicach. II generacja może nie jest designerskim arcydzieÅ‚em, ale jej silniki to już wyższa póÅ‚ka. Z benzynowych dostÄ™pne sÄ… dwie jednostki – obie „na sterydach”. Ta podstawowa ma tylko 1.4l, ale dziÄ™ki podwójnemu doÅ‚adowaniu wyciÄ…ga aż 150KM i choć auto jest spore, to moc jest rozwijana pÅ‚ynnie i w praktyce wystarcza. JeÅ›li to maÅ‚o – 2.0TSI ma 197KM i Å›miaÅ‚o można powiedzieć, że dziÄ™ki niemu wóz staje siÄ™ lekki oraz zrywny – prawie jak zwykÅ‚a „osobówka”. Do tego praktycznie od najniższych obrotów czuć rosnÄ…cÄ… dawkÄ™ mocy, dlatego na drodze niejeden kierowca innego auto może siÄ™ po prostu zdziwić. Diesle oczywiÅ›cie też sÄ… – wÅ‚aÅ›ciwie to jeden o pojemnoÅ›ci 2.0l i dwóch wariantach mocy – 140KM i 170KM. Ich kulturze pracy nie można nic zarzucić – do tego sÄ… oszczÄ™dne, caÅ‚kiem ciche i nawet poniżej 2000obr./min. zrywne. Szczególnie ten mocniejszy, który pozwala przynajmniej na w miarÄ™ bezstresowe wyprzedzanie z kompletem pasażerów na pokÅ‚adzie. Jak dużo jeździcie, to mogÄ… siÄ™ opÅ‚acić.