Szukaj

Informacje o Seat Alhambra II (7N) Van

Lata produkcji: 2010 – 2016
Segment: VANy

Debiutująca na rynku w roku 2010, najnowsza i obecnie produkowana, druga generacja modelu Seata Alhambry względem swego poprzednika ma większe rozmiary i dynamiczniejszą sylwetkę. Auto powstało na nowej platformie podłogowej Volkswagena oznaczonej symbolem MQB, podobnie jak jego bliźniaczy model Volkswagen Sharan drugiej generacji. Swat Alhambra II jest pierwszym samochodem hiszpańskiej marki zbudowanym na tej płycie podłogowej. Inaczej niż w przypadku modelu pierwszej generacji, nowa Alhambra nie jest w żaden sposób powiązana z Fordem. W plebiscycie magazynu „Autozeitung” w roku 2010 Seat Alhambra zdobyła nagrodę Autro Trophy 2010 w kategorii „van”.

czytaj więcej
Powagosław
Seat wyjątkowo długo kazał czekać na ten samochód. Aż w końcu okazało się, że kopia (Alhambra) jest ładniejsza od swojego pierwowzoru (VW Sharan). Z drugiej strony, na rynku znalazłoby się z 10 ładniejszych vanów innych marek. Na pewno chcesz nowe auto, które nie wygląda lepiej od starszej konkurencji? ~Powagosław
Luzacjusz
Marka Seat ma momenty, w których staje się, jak mycie rąk w toalecie w pociągu PKP. Czyli bez sensu (nie chcę wiedzieć, skąd bierze się woda w tamtych kranach). Alhambra to wciąż przeciętnie ładny, przemalowany Sharan, który udaje inny model. Hiszpański temperament chyba traci temperaturę. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 7
Średnica zawracania 11,9 m
Długość 4854 mm
Szerokość 1904 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2081 mm
Wysokość 1720 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1740 mm
Rozstaw osi 2919 mm
Rozstaw kół - przód 1569 mm
Rozstaw kół - tył 1617 mm
Prześwit 165 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 866 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1021 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 698 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 973 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1507 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1578 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1167 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 267 l
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~andrewj
Seat Alhambra II (7N)
Van 2.0 TDI 150KM 110kW
Gdy pojawiło się trzecie dziecko to automatycznie pojawił problem z zapakowaniem do auta. Stwierdziliśmy, że kupimy duży samochód rodzinny czyli vana i będzie to Seat Alhambra. I tak oto na wyprzedaży rocznika 2016 kupiliśmy wersję Style Advanced w kolorze Indium Gray z silnikiem diesla 150KM oraz DSG 6 biegów, wersja 7 miejscowa w tym z dwoma zintegrowanymi fotelikami i full linkiem. Argumenty, które nas przekonały do zakupu takiego auta to pojemność i możliwości aranżacji wnętrza, bezpieczeństwo dzieci, przesuwane boczne drzwi i duży bagażnik. Polecam obejrzenie filmu Zachara "Jakie auto rodzinne wybrać?" gdzie jest pokazany ten samochód oraz oraz jego wady i zalety. Seat Alhambra jest klonem VW Sharana. Wizualne różnice to przedni pas (ładniejszy w Seacie), brak LED do jazdy dziennej, inna kierownica, inny tył, brak możliwości zamówienia adaptacyjnego tempomatu. A poza tym te same siniki, wersje wyposażenia, wyciszenie, kokpit itd. Jeżeli to nie przeszkadza to mamy 10 tys. taniej. W 2017 roku nastąpi koniec produkcji Alhambry, co zapowiedział prezes Seata i dlatego teraz mozna kupić auto z dużym upustem. Zalety i wady tego modelu. ZALETY: 1. wszechstronność - 3-4 dzieci + teściowa, wakacje, przeprowadzka, zakupy w Ikei to teraz nie problem, 2. bezpieczeństwo - trzy niezależne fotele w drugim rządzie (w tym dwa skrajne zintegrowane z fotelikami), aż 5 isofiksów, dodatkowo poduszki boczne 3. spory bagażnik - 658 litrów do rolety i prawie drugie tyle nad (zawsze można złożyć 6 siedzeń), 4. świetne wyciszenie zewnętrzne 66dB np. przy 150 km/h można normalnie rozmawiać, 5. fajne połączenie diesel 150 km + DSG 6b z trybem żeglowania, 6. zbiornik paliwa 70 litrów co daje w zależności od drogi 900-1200 km zasięgu 7. dobra jakość wykończenia, ale to prawie Sharan, 8. sztywne zawieszenie - przy szybkiej jeździe pomimo gabarytów samochodu wpływa na bezpieczeństwo i pewność prowadzenia 9. niezłe i kompletne pakiety wyposażenia - adaptacyjne biksenony, elektryczne drzwi boczne i klapa, dobra tapicerka skórzana z Alcantarą, kamera cofania itd., 10. Maksymalny uciąg przyczepy DMC (F3) 4795 kg, co przy dopuszczalnej masie własnej 2540 kg (F2) pozwala holować przyczepę ponad 2 tony WADY: 1. większe spalanie niż zwykłe auto kombi - 7-8 litrów na ekspresówce/autostradzie, w mieście 8-9, 2. skomplikowany "nieoszukany" diesel - wypalanie DPF (dosyć częste gdy jeździ się na krótkich odcinkach), EGR, Adblue (awaryjne w wersji przed FL, nie wiem czy to poprawili), 3. siedzenia mogły być bardziej wygodne, 4. przeciętne wysiczenie silnika 5. niektóre systemy elektroniczne nie do końca działają poprawnie (np. asystent świateł drogowych, zniżanie prawego lusterka przy cofaniu) 6. kiepski dostęp do wlewu AdBlue (od bagażnika, pomimo 17 litrów już przy 12 tys. km pojawi się irytujacący komunikat, który zmusza do dolania). 7. zawieszenie mogło by być bardzie komfortowe, choć nie jest źle 8. kiepska nawigacja (błędy na mapie, wyszukiwanie głosowe w nawigacji, irytujące komunikaty głosowe - ale można użyć FullLink (można zamówić za 700 PLN lub dokupić później) i mieć mapy google z korkami online na wyświetlaczu). 10. brak możliwości zamówienia LED z przodu i niepełne LED z tyłu - samochód wygląda ciut nienowoczeście, zwłaszcza, ze jest już 7 lat na rynku. Więcej w szczegółach.
4,9
~Damian
Seat Alhambra II (7N)
Van 2.0 TSI 220KM 162kW
Wspaniały samochód, idealny dla rodziny 2+3. Silnik rewelacja, spalania w granicach rozsądku 10-11l na mieście. W trasie z 4rowerami oraz boksem dachowym 8.6l. Pomimo dużych gabarytów niezależnie od obciążenia samochód zbiera się z każdych obrotów.
4,8
~Michał
Seat Alhambra II (7N)
Van 2.0 TSI 220KM 162kW
Świetne, dopracowane auto. Brakuje kilku nowinek technologicznych, których poskąpił VW, np. aktywny tempomat. Ale generalnie to nie przeszkadza. Wygodne na codzień i w długie trasy. Polecam tylko i wyłącznie z najmocniejszymi silnikami. 1.4 TSI to w tym aucie nieporozumienie.
Średnie spalanie dla Seat Alhambra II (7N) Van
10,9 – 11,2
l/100 km
6,7 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Seat Alhambra II (7N)
Van 2.0 TDI 150KM 110kW
Witam, moj silnik jest na common rejlu i ma 150 KM, skrzynia DSG 6 biegow. Jezdze tylko autostrada A4 DE-PL, co tydzien 400 km, kupilem rocznego z 20 000 km przebiegiem, teraz mam 65 000. Wymiany oleju co 15 000, bo chce tym autem troszke pojezdzic. Kupilem z malym przebiegiem z salonu w PL, bo widze ze niemcy nie dbaja o swoje auta i wymieniaja oleje co 30 000 km , co w perspektywie czasu nie wplywa dobrze na silnik i osprzet. Mam kumpla niemieckiego mechanika, ktory mowi, ze wymiana oleju max co 15000 nie wiecej, niestety nie jest to w DE popularne. Acha i dodal, ze silniki TSI, czyli benzyny Vaga to totalny szrot, chodzi o jakosc materialow z jakich silniki sa zrobione. Dla tych co malo jezdza poleca japonskie benzyny - obiektywnie. Ku mojemu zdziwieniu fura ciagnie olej, tak 0,5 L na 15 000, tylko moze ja jezdze szybka, stad to, bo na A4 cisne po 147 km/h (tempomat ustawiony na 150). Spalanie przy tej predkosci to 7,4 l/100 i powiem ze to jakas rewelacja, bo nie widzialem, zeby jakis SUV (to jest MPV) tak malo polil. Do tej pory jezdzilem tylko benzynami na gaz, ale dojrzalem do diesla. Teraz przy 150 km/h mam 2500 obrotow i w miare cisze w aucie. Wczesniej mialem Smaxa 2010 i on jak i zadne benzynowe auto mi oleju nie bralo, a seat bierze, no ale niby tak ma byc. Wymiana oleju w DSG na 60 000 , ale teraz juz bede robil na 50 000. Niestety jest twarde, wczesniej moj s max byl bardzo przyjemny i plynal po drodze, niestety padla pompa CR. Od tego momentu dolewam olej 2T , tak literek co drugie tankowanie. Smaruje to pompe CR jak i membrany wtryskiwaczy. Tajemna wiedza od regeneratorow pompy :):) Ato godne polecenia. Nie wymagajace duzych wkladow finansowych, etc.
11,8
Seat Alhambra II (7N)
Van 1.4 TSI 150KM 110kW
Auto napewno do oszczędnych nie należy. Przy normalnej jeździe mieszanej nigdy nie zszedłem poniżej 10l. 5 osób, box na dachu, klimatyzacja i jazda prędkością autostradową spalanie między 12 a 13 litrów.
6,8
Seat Alhambra II (7N)
Van 2.0 TDI 140KM 103kW
Koszty utrzymania - na chwilę obecną jest ok. Paliwo potaniało. Poza nim żadnych innych opłat nie ma. Zobaczę jak będzie się sprawowało AdBlue - bo już jest. Kiedy się pojawi kontrolka i jak to się uzupełnia. Póki co nie mam doświadczenia. Samo spalanie jest naprawdę ok przy tej masie i samej skrzyni automatycznej.
Seat Alhambra II (7N) Van