Szukaj

Informacje o Saab 9-7X 5.3 300KM 221kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
SUV klasy premium (segment I) produkowany w latach 2005-2009. Pierwszy terenowy samochód szwedzkiej marki, kontynuujący tradycję Oldsmobile'a Bravada w obrębie koncernu General Motors. Model zbudowano na platformie podłogowej GM o symbolu GMT360. Technicznie spokrewniony z autami innych marek koncernu: GMC Envoy oraz Chevroletem TrailBlazerem. 9-7X został stworzony z myślą o rynku amerykańskim, na którym jednak nie zrobił większej kariery i w 2009 roku został zastąpiony przez model 9-4X.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwszy SUV Saaba prezentuje się dostojnie i ma wszystko to, za co ceni się auta tej marki, tyle że w wydaniu wysokogabarytowym. Czemu jednak wszyscy mamy wrażenie, że Szwedzi pod skrzydłami GM rozmieniają się na drobne? ~Powagosław
Luzacjusz
Naprawdę lubię Big Maca, ale gdyby podali mi go w knajpce na krakowskim Kazimierzu, to w mordę dać, mógłbym dać (że zacytuję „Dzień Świra”). Saabo, nie idź tą drogą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 5328 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 300 KM (221 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 435 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~el.jot
Saab 9-7X
SUV 5.3 300KM 221kW
Kawał blachy, kawał silnika, kawał gwoździa do trumny Saaba. Warto mieć w życiu taką fanaberię, żeby kupić sobie tak unikatowy i popiepszony wóz, o życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami. W Saabie 97x nie ma nic z rozsądku - jeździ stabilnie tylko na wprost, jak się już rozpędzi to ciężko zatrzymać taką górę żelastwa, pali jak smoczyca.... ale daje niesamowitą przyjemność samego posiadania go i wciskania gazu do dechy. Jak tylko mam ochotę, wsiadam do niego żeby się przejechać, bo lubię. , bo jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami.
4,3
~Cyberchild
Saab 9-7X
SUV 5.3 300KM 221kW
Przed zakupem przeczytałem dużo o tym aucie, obejrzałem dwa na żywo, trzeciego kupiłem. To jest prosty - a czasem prostacki - amerykański SUV, oparty na ramie, w którym próżno szukać wyrafinowanych rozwiązań znanych z konkurencyjnych VW, Porsche, Volvo etc. Mi się to podoba i traktuję to jako szansę na wysoką trwałość przy niewysokich kosztach użytkowania. Auto jest relatywnie krótkie (niecałe 5m) i lekkie (2150 kg netto), co przy 310 km mocy daje dobre osiągi, choć mało sportowe. Na prostej jest w stanie błyskawicznie się rozpędzić, czego nie spodziewają się inni użytkownicy, z kolei na zakrętach należy mocno zwolnić, aby nie wypaść z ogromnych foteli. Co ten wyrób GM ma wspólnego z Saabem? Stacyjkę w konsoli środkowej, przedni znaczek pasuje z 9-3 SS, a cupholder jest prawie identyczny jak w 9-5.
4,5
~monika
Saab 9-7X
SUV 5.3 300KM 221kW
ogólnie zadowalaje auto, ponad 2 i pół roku nim jeżdże, odebrałam je jak miało 380 mil przebiegu. Cieszy obszerne wnętrze i niezawodność (dotychczas)
Saab 9-7X