Szukaj

Informacje o Saab 9-5 III 2.0 TiD 160KM 118kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie intercooler
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Aluminiowa gÅ‚owica. Dwa waÅ‚ki rozrzÄ…du w gÅ‚owicy napÄ™dzane Å‚aÅ„cuchem. UkÅ‚ad turbodoÅ‚adowania VNT o zmiennej geometrii kierownicy turbiny. Intercooler – chÅ‚odnica powietrza doÅ‚adowanego. Dwumasowe koÅ‚o zamachowe. BezobsÅ‚ugowy filtr czÄ…stek staÅ‚ych PF.
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Widoczność
Saab 9-5 III