Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić.
~Powagosław
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni
~Luzacjusz
Maksymalny moment obrotowy230 Nm przy 2200 obr/min
Doładowanieintercooler
Umiejscowienie wałka rozrząduDOHC
Liczba cylindrów4
Układ cylindrówrzędowy
Liczba zaworów16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka79 x 81,5 mm
Typ wtryskubezpośredni
Dodatkowe informacjeAluminiowa gÅ‚owica. Blok ze stopów żelaza. Dwa waÅ‚ki rozrzÄ…du w gÅ‚owicy DOHC napÄ™dzane Å‚aÅ„cuchem. Dwumasowe koÅ‚o zamachowe. Turbosprężarka. Intercooler – chÅ‚odnica powietrza doÅ‚adowanego.