Szukaj

Informacje o Saab 9-5 II Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,4
~matkomosa
Saab 9-5 II
Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Podobno Volvo sie toczy, a Saab lata... cos w tym jest, wystarczy spojrzec na game mocnych silnikow i juz wiemy, ze raczej tym samochodem polatamy niz bedzieny sie toczyc :) Auto prezentuje sie dostojnie a zarazem sportowo. Jadac droga wiadomo ze to Saab. Samochod jest bardzo dobrze wyposazony, trzyma takze cene na rynku wtornym. Koszty utrzymania nie sa wygorowane, nie mialem tez problemow z dostepnoscia czesci zamiennych. Nie mam doswiadczenia jezeli chodzi o silniki benzynowe, natomiast diesel ma swoje mankamenty jak zapychajacy sie filtr DPF, EGR, czy klapy wirowe, lub kostka trzeciego wtrysku, ktora potrafi uziemic samochod, a koszt naprawy to ok 30zl... Jestem zadowolony z zabezpieczenia antykorozyjnego, po 11 latach uzytkowania nie ma ani sladu korozji, to jest doskonale. Samochod prowadzi sie bardzo pewnie, trzeba sie naprawde wysilic zeby wprowadzic go w poslizg. Auto nie jest idealne, po 11 latach nie dzialaja spryskiwacze reflektorow, jest problem z elektrycznym skladaniem lusterek, tylne zawieszenie wymaga remontu. Poza tym nie moge temu autu nic zarzucic. Jezeli ktos chce samochod szybki, komfortowy, a przede wszystkim unikatowy, moge spokojnie polecic Saaba 95.
3,9
~kowi
Saab 9-5 II
Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Zawsze chciałem mieć saaba, dlatego mam. Myslałem o volvo ale już mam s60, w tym roczniku s80 kosztowałby 50 a nie 30 tyś. Ale w tym przypadku cena=jakość. Nie jestem zawiedziony bo uwielbiam swojego saaba, Jest piękny zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Dzięki niemu miło zaczynam dzień, tak, jak dzięki żonie miło go kończę:) Jest mega wygodny, przytulny i ma coś, czego niemieckie i w większości japońskie samochody nie mają - duszę. Oczywiście mógłbym kupić niezawodnąbezpłciową toyotę, nissana czy taniego w naprawch vw, niewygodne audi, ale czy w życiu o to chodzi? Może dlatego jest ich tak mało, to nie jest auto dla kogoś, kto chce przemieszczać się z punktu A do B, to nie autobus. Mocno zawiódł mnie diesel. Mój serwisowany w aso nivette, z polskiego salonu, niby z najlepszym silnikiem, sprawdzony przed zakupem, a tu takie kwiatki:(. Użytkownikom nie polecam też servisów saab obuchowicz i olsaab (naciagacze) a dodatkowo temu pierwszemu zawsze tzreba zostawić samochód (mam nadzieje że to nie przyczyna moich usterek). facet \"dokładnie\" przejrzał go przed zakupem i przygotował do jazdy. Bardziej praktycznym polecam zdecydowanie volvo, ja też z czasem wrócę do tej marki. Ma równie niepotarzalny klimat ale o niebo lepiej wykonany. Cenowo niewiele droższy (s60) ale mniejszy. polecam silnik 2.4T manual z gazem-nie traci na osiagach i jest niezawodny jak szwajcarski zegarek. Następny będzie s80 z silnikem 2.4T, 3.2 albo 4.4.
4,8
~mozart1@op.pl
Saab 9-5 II
Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Duży, wygodny, oszczędny, reprezentacyjny i niezawodny. Auto dla indywidualisty- np. za takim AUDI A6 nikt się już nie ogląda. Mnóstwo tego na drogach. SAAB 95 jest na polskich drogach dość egzotyczny i budzi wielkie emocje.
Åšrednie spalanie dla Saab 9-5 II Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW 2006-2010
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Saab 9-5 II
Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Zainstalowałem w swoim samochodzie chip box kupiony w Niemczech za około 1000 zł. Efekty nieprawdopodobne.Moc wzrosła o 37 Km a moment o 32Nm.Zużycie paliwa spadło o około 1 litra na 100km..Jeżdzę głównie na długich trasach a zwłaszcza autostradach.Przy szybkości 120-130 zużycie średnie wynosi w granicach 5,5 litra a przy 150-170 wzrasta o 1 litr. Chip box spowodował spadek obrotów silnika o około 400 obr/min przy tej samej szybkości.Polecam wzsystkim.Absolutna rewelacja.Miałem uprzednio stuningowanego Citroena C5 naturalnie z silnikiem diesla.Tam efekty były podobne ale w Saabie zdecydowanie bardziej odczuwalne.Niewyobrażalnie żwawy silnik.
6,2
Saab 9-5 II
Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Tutaj duży plus dla fiata. W trasie nie wiem jak bym nie jechał nie przekracza mi 5,6. Normalnie, czyli 110, wyprzedzanie ślimaków (pozdro) wychodzi 5,2. Miasto 7,5 (Warszawa) ale potafi zmieścić się w 6,5. Niestety póki co nie rekompensuje napraw:(
7,6
Saab 9-5 II
Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Mega miłe zaskoczenie, jak bym nie jeździł to komputer pokazywał w cyklu miejskim 8,8l/100km (i to po programie na 180KM). Jak na tak dużą masę auta byłem baaardzo mile zaskoczony (w mercedesie 12,5l/100km)
Saab 9-5 II Sedan