Szukaj

Informacje o Saab 9-5 II Kombi 2.0 t 150KM 110kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1985 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Haka
Saab 9-5 II
Kombi 2.0 t 150KM 110kW
Broniłem się by pisać opinię tutaj, bo wiedziałem że nie będzie krótka... W temacie: Auto dobre z plusem, oczywiście nie doskonałe. Byłem bardzo zadowolony z poprzedniego auta Saab 9-3 I z zaje-dobrą instalką lpg V generacji. Kto wie może bym jeszcze je miał ale auto miało 450000km przebiegu (wszystko na LPG! fabryczny montaż Vialle Holandia) no i pojawiła się rodzina... Jednym słowem potrzebne było kombi. Najprostszy wybór padł na większego saaba 9-5. Żeby nie było sprawdziłem w kilka tygodni ileś innych aut będących w zasięgu finansowym, ale albo słabo wyposażone, albo słabe, albo jak np. przysłowiowy Passat z 7-8 tysi droższyprzy przeciętnym wyposarzeniu... Poza tym silniki saab świetnie tolerują LPG, blachy porządne, wiele osiągnięć z zakresu bezpieczeństwa (SAAB saves life). Biorąc to do kupy zawęziłem poszukiwania do 9-5ki. Jak się okazało szybko przeklinałem ten wybór. 1,5 miesiąca po zakupie zatarłem silnik! Moja miłość na tamtą chwilę prysła. Ale o tym dalej. Ogólnie po 3 latach mogę powiedzieć że wiara w auto wróciła i jestem bardziej niż zadowolony. Szczególnie z osiągów, wygody i kosztów (LPG..) Żeby nie ten incydent z silnikiem to byłoby na prawde super! Wygląd, nienachalny, inny, ale nadal europejski, klasyczny. Ma swój smaczek. Jeśli lubisz być inny to fajna sprawa że np. w moim 100000-nym mieście jest jeszcze 1 taki ale z fiatowskim 1,9 jtdm... Ma to też swoje minusy oczywiście...O wszystkim dalej.
4,6
~Hubert Gotycki
Saab 9-5 II
Kombi 2.0 t 150KM 110kW
Zdecydowanie polecam, swietny rodzinny samochod, oferujacy nieprzecietny komfort duza przestrzen ladunkowa,przyzwoite silniki i nietuzinkowy wyglad, nieco egzotyczny, malo spotykany wiec oryginalny.
4,2
~sabolot:))))))))
Saab 9-5 II
Kombi 2.0 t 150KM 110kW
AUTO dla kogos kto ceni sobie styl komfort,osiagi ,i poniekad prestiz .lecz nie jest tak krzykliwe jak mercedes ,bmw ,audi a saab pod wieloma aspektami przewyzsza powyzsze marki i osiagami i bezpieczenstwem niezucajac sie przytym w oczy miejscowym amatorom cudzej wlasnosci..Auto raczej dla mlodych, Volvo jest dla ludzi bardziej ustatkowanych..bo po co dziadkom turbo pod maska???
Średnie spalanie dla Saab 9-5 II Kombi 2.0 t 150KM 110kW 2006-2010
10,4
l/100 km
12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,4
Saab 9-5 II
Kombi 2.0 t 150KM 110kW
Bierze 11Litrów, na trasach regionalnych gdzie operujemy na 4 biegu i kulamy sie jak idzie tempo to naprawde można się miło zaskoczyć. Osobisty rekord to na trasie z katowic do zakopanego w srodku tygodnia bez klimy i swiatel, bawiąc sie w jazde na "luzie" spali 6,1 ale to już byla jubilerska robota przy operowaniu gazem i mysleniu o jeździe. Z fabryki wyjechal na mapie 150 km (dokladnie 165 km bo tyle realnie te silniki generowaly mocy). Obecnie mam wygraną mape BSR - 221km i 363nm co dało mi inne auto, musze uważać ponieważ nie mam hamulców jak mocniejsze wersje - można sie zaskoczyć i powiem tak: po mimo tego że na silniku jest napisane eco power to takie eco to nie jest, auta swoje piją. Tronic robi co może zeby optymalizowac wydatki paliwowe silnika ale ludzie turbo w silniku jest po to aby spalic wiecej benzyny, takie bylo założenie wiecej powietrza w komorze pozwala wtrysnac wiecej benzyny i wygenerowac wiecej mocy. Przy takiej mapie musze lać PB98 co przy dzisiejszych cenach 5,40 za litr troche boli. Nie mam serca wsadzic krokodylowi gaz w tyłek, wole sprzedać i kupic citygo czy co innego co baedzie palic tyle ze stac mmiw bedzie jeździć na etylinie. Silnik szybko uzyskuje optymalną temperature cieczy chlodzacej.
12,0
Saab 9-5 II
Kombi 2.0 t 150KM 110kW
Daje przeciętnie bo żeby nie LPG które ratuje tu sytuacje, to nie byłoby tak kolorowo w kwestii wydatków na paliwo. Ze względu na chip mam wbite zalecane >98oktan, ale że lpg ma ponad 100... Miasto 12,5-15 LPG i to bez szaleństw. Autostrada grzeczna 120kmh - 11,5. Przepisowa - 13 LPG. Jakieś przyspieszanie ostrzejsze, pośpiech to i 18 litrów LPG... Natomiast z moich ostatnich 4000km to 11,7 l LPG. Naprawy. To już wiecie. Raczej nie auto na wieś gdzie nikt nie podejmie się naprawy, obsługi, aczkolwiek można się zdziwić ile jest niepozornych miejsc z fanami marki itp. Dobrze poznać kogoś kto się zna, się nie boi i nie będzie was odsyłał, i raczej z nim działać. Przez 57000 wymieniłem silnik ;-), koło zamachowe wału (taka zębatka jak od roweru, za 60 pln używka, a robocizna za 400! - zwalenie skrzyni), spadł oryginalny pasek osprzętowy - 160pln część z robocizną. Nie liczę zaliczonego psa (obudowa filtra, filtr powietrza) i focusa który na radzymińskiej w Wawie nie spojrzał w lusterko przed wyprzedzaniem (jego OC)
11,5
Saab 9-5 II
Kombi 2.0 t 150KM 110kW
Potrafi wypic, ale cos za cos, frajda z jazdy kosztuje, auto az sie prosi zeby przycisnac, w miescie ok 17l za to po trasie (ok 2000km) 9-10l w zaleznosci od tego czy przed czy po chipie, po -mniej!!! Ale " Turbo zyje - turbo pije" Serwis nieautoryzowany - olej M1,filtry (olej, air,kabinowy)dobicie i odgrzybianie klimatyzacji 600pln, wymiana oleju w skrzyni aut. 500pln
Saab 9-5 II Kombi