Szukaj

Informacje o Saab 9-5 I Sedan 2.0 i T SE 150KM 110kW 1998-2006

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1985 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Saab 9-5 I Sedan 2.0 i T SE 150KM 110kW 1998-2006
10,3
l/100 km
11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Saab 9-5 I
Sedan 2.0 i T SE 150KM 110kW
Auto z uszkodzoną przepustnicą przez co jest większe spalanie. Ogólnie trwałe auto. Użytkuje je prawie rok i nic poza tym co już było zepsute jak kupiłem się nie zepsuło. Jedyne co zrobiłem to wymiana oleju i świec bo nie palił zimą poza tym tylko leje benzynę mimo że w aucie przepustnica jest do wymiany. Myślę że spalanie po jej naprawie spadło by o 1-2l. Ogólnie polecam jeśli ktoś zamierza dłuższy okres jeździć autem. Jeśli ktoś planuje pojeździć rok i sprzedać to nie polecam bo jest ogromny problem ze sprzedażą.
9,3
Saab 9-5 I
Sedan 2.0 i T SE 150KM 110kW
Ze spalanie jestem bardzo zadowolony. saab 2.0 z gazem którego mam jeszcze ani razu nie spalil mi srednio wiecej niz 12litrów gazu na 100km. maks jaki miałem to 11.8l. na trasie przy 120, 130 ok 7, 8litrow. w miescie nie mierzyłem ale srednia bdb to po co sibie tym głowe zawracac. jesli chodzi o spalanie benzyny to tu troche dziwna sprawa bo dugi saab z silnikiem 2.3 (185km)pali mniej o ok 0.3 do 0.5 litra mniej niz 2.0(km)
9,1
Saab 9-5 I
Sedan 2.0 i T SE 150KM 110kW
Mieszkam w Szwajcarii. Jezdze troche po gorach, troche w miescie i na krotkich odcinkach na autostradzie z wynikiem na poziomie 9,8L/100km. W Polsce zas wystepuje mnostwo skrzyzowan na ktorych czesto trzeba sie zatrzymywac. Sporo jednak zalezy od techniki jazdy, bo spalanie bylo w zakresie od 10-12l/100km. W zimie zas osiagalem glownie 13l/100km (caly czas mowa o Poslce) ze wzgledu na to iz podrozowalem na krotkich odcinkach - mialo wiec prawo ciagnac paliwo.

Usterki Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 23
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 9
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
4 komentarze
swieci kontrolka regulacji swiatel komputer pokazuje uszkodzenie czujnikow konfiguracji lamp
  • Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
  • instalacja elektryczna
  • 186 tys. km
kontrolka regulacji lamp świeci po podłączeniu do komputera pokazuje ze pawdopodobnie uszkodzone są czujniki konfiguracji lamp. Interesuje mnie gdzie one są zainstalowane, gdyż prawdopodobnie mogą być tylko zanieczyszczone
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Saab 9-5 I Sedan