Szukaj

Informacje o Saab 9-5 I Sedan

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4805 mm
Szerokość 1792 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2042 mm
Wysokość 1449 mm
Rozstaw osi 2703 mm
Rozstaw kół - przód 1522 mm
Rozstaw kół - tył 1522 mm
Zwis przedni 977 mm
Zwis tylny 1105 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1078 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 982 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 930 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 954 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1446 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1435 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 500 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1014 mm
Szerokość bagażnika 1380 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1092 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1714 mm

Oceny Saab 9-5 I Sedan

Liczba ocen: 130
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~noniemozliwe
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
Wygodny, szybki sedan z umiarkowanym apetytem na paliwo, pretendującym do segmentu premium. Z zewnątrz wydaje się spory, ale przestrzeń w środku ustępuje np. Octavii mk3/mk4. Można go dostać z bogatym wyposażeniem za psie pieniądze(najczęściej szrota, z silnikiem do remontu i osprzętem do wymiany), ale jak się go zrobi to potrafi się odwdzięczyć, bo jeździ się nim przyjemnie i naprawdę komfortowo(siedzenia to poezja). Do premium brakuje mu odpowiedniego wykończenia - sporo twardych(ale dobrze spasowanych) plastików, które mają tendencję do wydawania odgłosów oraz głośne zawieszenie, to główne bolączki wykluczające go z grona potencjalnej premium-konkurencji.
3,8
~Aero
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 230KM 169kW
Najmilej zaskoczyl mnie komfort podrozowania, przez zabawe wszystkimi bajerkami i przyciskami nie raz wjechalbym komus w d... Swietne audio, bardzo dobre zawieszenie, idealne wysrodkowanie lozka wodnego i sprezyn z betonu. Lagodna skrzynia biegow i silnik ktory nie raz na swiatlach zaczerwienil bmw-boyow i hondo-tunerow... Itd... Itd... Samochod ma milion zalet i jedna wade, ktora przekresla wszystko - awaryjnosc. I bylbym w stanie pomyslec ze mialem slaby egzemplarz, ale posiadajac Saaba ludzie zaczepiaja Cie na parkingach i opowiadaja o swoich perelkach. Kiedys uslyszalem od goscia "ten samochod byl swietny i w ogole mi sie nie psul, ale wlozylem w naprawy 14 tys.".. No wlasnie.. I to jest to.. Posiadanie 9-5 to jak toksyczna milosc do kobiety ktora Cie bije. To jakbys mial zlego psa ktory zjada Ci Twoje najlepsze buty tuz przed wyjsciem na rozmowe o prace, a kiedy robi te swoje maslane oczy, wyprowadzasz go na spacer i rzucasz smakolyki Pedigree. Kiedy moi znajomi jezdzili nastoletnimi samochodami do Chorwacji, ja balem sie jechac na dzialke za miasto. Niestety. Wzdycham jak widze Aero na ulicy, ale logika mowi NIE. Opinia ma sluzyc potencjalnym nabywcom modelu jako daily car niz jako auto na niedzielne wypady, wiec na pytanie o ponowne kupno auta odpowiadam NIE.
3,5
~aneczkaradix@buziaczek.pl
Saab 9-5 I
Sedan 3.0 TiD 176KM 129kW
Oceniłam to przeciętnie, ponieważ z jednej strony zakochałam się w aucie, z drugiej strony natomiast ciągłe naprawy i ich koszty wykończyły mnie psychicznie oraz finansowo. Auto od stycznia do maja pojeździło może 1 miesiąc, resztę czasu spędziło w serwisie.Nadal się w nim znajduje i nie wiem kiedy wyjedzie.Może pojeździ tydzień i znowu tam wróci? Stał się dla mnie zmorą oraz finansową pułapką!I nie wiem, co mam z nim zrobić? Pozostaje jednak sentyment.Kto raz ma saaba, trudno pokochać inną markę. Pamiętam również czas powiedzmy bezawaryjny. To bardzo wygodne, piękne i bezpieczne auto.
Średnie spalanie dla Saab 9-5 I Sedan
9,4 – 12,0
l/100 km
7,4 – 7,5
l/100 km
11,1 – 13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
Samochód jest z zewnątrz duży. Wersja którą mam(z automatem) waży nieco ponad 1700 kg. Moja noga do najcięższych nie należy dlatego średnie spalanie z dystansu 23kkm które przejechałem to jakieś 10.9 l/100. Skrzynia sprawia, że auto pali dużo więcej niż by mogło. Stanie na światłach na "D" to 2.2 l/h. Zjazd z górki na biegu to pomiędzy 1.5 do 2 l/100km, także w manualu jest oszczędniejszy. Najniższe spalanie w trasie(90km/h bez przerwy) 5.8 l/100. Na autostradzie przy 140 km/h to jakieś 9,7 l/100km. W trasie spokojnie da się zejść do pułapu 7,5 - 8,5 l/100km. Generalnie, porównując do samochodów z podobną pojemnością, wypada całkiem nieźle, przy czym mamy tutaj przyjemnie odpychające 250 KM, co od 80 km/h wzwyż robi robotę. Auto stworzone na połykanie km w trasie i nie ma co z tym dilować. Może i nowocześniejszy diesel lepszy, ale zakresu przydatnych obrotów od 2k do 6.5k RPM tam nie uświadczysz, i to jest powód dlaczego chciałem turbo benzynę.
12,2
Saab 9-5 I
Sedan 2.0 T 150KM 110kW
Auto jak na swoją masę i gabaryty pali adekwatnie. Przy lekkiej nodze na trasie udało mi się zejść do 9,2l/LPG. Przy prędkościach przelotowych na poziomie 150-160 potrafi zjeść nawet do 15-18l lpg. Średnio na trasach długich miałem wyniki 13,2l - 14,1l. - predkosci 130km/h - 145km/h, liczone od zatankowania do zatankowania. Przyjemność z jazdy na takiej dłuższej trasie bezcenna. Auto raczej na długie dostojne pokonywanie kilometrów. Nie męczy. Silnik dobrze znosi LPG. Nie ma dużej różnicy w mocy. Nie dławi się. Warto często zmieniać świece i filtry. Ja przejechałem nim w rok ponad 70 tys km i jestem bardzo zadowolony. Polecam tym co dużo latają po Polsce.
13,0
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 6,3 litra jadąc drogą ekspresową z tempomatem ustawionym na 100 km/h. Realne minimalne średnie spalanie (jazda 70% trasa, 30% miasto z prędkościami zgodnymi z przepisami lub zbliżonymi ) to ok 8 l/100 km. Jazda dynamiczna, czy też autostradowa w przedziale 130-140km/h to 11 litrów/ 100km. A teraz maksima :) Jazda z prędkością 200km/h na tempomacie ok 15 litrów, ganianie Subaru Imprez między światłami w mieście z PEŁNYM wykorzystaniem mocy to ok 24 l/100 :)

Usterki Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 23
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 9
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
4 komentarze
swieci kontrolka regulacji swiatel komputer pokazuje uszkodzenie czujnikow konfiguracji lamp
  • Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
  • instalacja elektryczna
  • 186 tys. km
kontrolka regulacji lamp świeci po podłączeniu do komputera pokazuje ze pawdopodobnie uszkodzone są czujniki konfiguracji lamp. Interesuje mnie gdzie one są zainstalowane, gdyż prawdopodobnie mogą być tylko zanieczyszczone
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Saab 9-5 I Sedan