Szukaj

Informacje o Saab 9-5 I Kombi 3.0 TiD 176KM 129kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2959 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 176 KM (129 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,6
~Tomek
Saab 9-5 I
Kombi 3.0 TiD 176KM 129kW
Generalnie auto jest bardzo komfortowe. Nadaje się do długich tras, mało awaryjne, jednak ma minusy. Największy to spalanie. Jak w ruchu mieszanym wychodzi całkiem znośnie 7-8 l ropy, tak w trasie przy 130- 140 też 7-8. Chociaz pocieszam się tym że ma założone szersze opony i nie ma osłony pod silnikiem. Może by z pół litra spadlo. Silnik trochę głośny w środku (chociaż ciszej jak np w passacie, ale głośniej jak w Mercedesie). Ceny części różnie.
4,6
~Tomek
Saab 9-5 I
Kombi 3.0 TiD 176KM 129kW
Generalnie auto jest bardzo komfortowe. Nadaje się do długich tras, mało awaryjne, jednak ma minusy. Największy to spalanie. Jak w ruchu mieszanym wychodzi całkiem znośnie 7-8 l ropy, tak w trasie przy 130- 140 też 7-8. Chociaz pocieszam się tym że ma założone szersze opony i nie ma osłony pod silnikiem. Może by z pół litra spadlo. Silnik trochę głośny w środku (chociaż ciszej jak np w passacie, ale głośniej jak w Mercedesie). Ceny części różnie.
4,6
~Tomek
Saab 9-5 I
Kombi 3.0 TiD 176KM 129kW
Generalnie auto jest bardzo komfortowe. Nadaje się do długich tras, mało awaryjne, jednak ma minusy. Największy to spalanie. Jak w ruchu mieszanym wychodzi całkiem znośnie 7-8 l ropy, tak w trasie przy 130- 140 też 7-8. Chociaz pocieszam się tym że ma założone szersze opony i nie ma osłony pod silnikiem. Może by z pół litra spadlo. Silnik trochę głośny w środku (chociaż ciszej jak np w passacie, ale głośniej jak w Mercedesie). Ceny części różnie.
Średnie spalanie dla Saab 9-5 I Kombi 3.0 TiD 176KM 129kW 2001-2006
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Saab 9-5 I
Kombi 3.0 TiD 176KM 129kW
Wartości spalania uwzględniłem w miesiącach gdzie temperatury powietrza nie spadają poniżej 5 stopni. Podczas dużych mrozów spalanie w mieście dochodzi do 10 litrów przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu, ale ja akurat uważam że ten samochód nie śpieszy się w mieście! ;) Co do maksymalnego zużycia opisanego przeze mnie to uzyskałem je na autostradzie na odcinku ok. 450 km ze średnią prędkością 140 km bez obciążenia. Nieduży ruch przyczynił się do płynnego operowania gazem. Średnia autostradowa w Polsce to od 7.5 do 8.5 w zależności od natężenia ruchu. Pozdrawiam
8,5
Saab 9-5 I
Kombi 3.0 TiD 176KM 129kW
Wartości spalania uwzględniłem w miesiącach gdzie temperatury powietrza nie spadają poniżej 5 stopni. Podczas dużych mrozów spalanie w mieście dochodzi do 10 litrów przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu, ale ja akurat uważam że ten samochód nie śpieszy się w mieście! ;) Co do maksymalnego zużycia opisanego przeze mnie to uzyskałem je na autostradzie na odcinku ok. 450 km ze średnią prędkością 140 km bez obciążenia. Nieduży ruch przyczynił się do płynnego operowania gazem. Średnia autostradowa w Polsce to od 7.5 do 8.5 w zależności od natężenia ruchu. Pozdrawiam
7,3
Saab 9-5 I
Kombi 3.0 TiD 176KM 129kW
Srednie spalanie na podstawie jazdy po aglomeracji slaskiej. Codzienne dojazdy do pracy cca 30km w jedna strone. Maksymalne to w zimie z duza iloscia postojow na remontowanych drogach :( Minimalne to przejazdy w trasach K-ce ->Wieden czy K-ce -> Legnica, raczej bez szalenstw na drodze (przelotowa ~130-140 km/h).

Usterki Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 23
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 9
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
4 komentarze
swieci kontrolka regulacji swiatel komputer pokazuje uszkodzenie czujnikow konfiguracji lamp
  • Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
  • instalacja elektryczna
  • 186 tys. km
kontrolka regulacji lamp świeci po podłączeniu do komputera pokazuje ze pawdopodobnie uszkodzone są czujniki konfiguracji lamp. Interesuje mnie gdzie one są zainstalowane, gdyż prawdopodobnie mogą być tylko zanieczyszczone
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Saab 9-5 I Kombi