Szukaj

Informacje o Saab 9-5 I Kombi 2.2 TDi 120KM 88kW 2002-2006

Lata produkcji: 2002 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2172 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Maciek
Saab 9-5 I
Kombi 2.2 TDi 120KM 88kW
Jestem fanem Saabów, więc moja ocena z pewnością nie jest obiektywna :). Niestety miałem dużego pecha ponieważ spotkałem po drodze bardzo nieuczciwych mechaników, stad też auto posiadałem jedynie przez 6 miesięcy. Ale przez te 6 miesięcy Saab i ja byliśmy nierozłączną parą :D Saab dają przeolbrzymią frajdę z jazdy, nawet z tak niedużą mocą jak mój. Fantastyczna linia auta. Moim zdaniem najładniejsze kombi spośród ofert z tamtych lat. Szczególnie model pierwszej generacji po liftingu. Z pewnością kupię Saaba ponownie jeśli tylko trafi się odpowiednio zadbany - tym razem jednak Aero. Polecam.
4,4
~skandia
Saab 9-5 I
Kombi 2.2 TDi 120KM 88kW
Zwykłe auto klasy średniej wyższej, ładny, spokojny design, wysoka jakość wykończenia i specyficzny klimat wewnątrz auta. Auto trwałe, na lata, ale mało osób zna się na tych wozach od strony serwisowej, dlatego dobrze gdyby się nigdy nie zepsuł. Jak dotąd ponad 275.000 km i jest ok. Moim zdaniem Saab jest może spóźniony technologicznie o 2-3 lata od reszty znaczących marek, ale trzyma poziom i wcale nie odbiega tak bardzo od światowej ligi. Pod kątem bezpieczeństwa z kolei wyprzedza światowe marki o 2, 3 lata. Ogólnie auto ma swoje zalety, ale i wady jak np. znikoma dostępność zamienników. Czekam z niecierpliwością na nowy model 9-5, czuję że mocno się postarają by powalczyć z rywalami z Niemiec.
4,5
~No to/i cóż, że ze Szwecji?
Saab 9-5 I
Kombi 2.2 TDi 120KM 88kW
Auto od 5 lat kupione z uszkodzoną pompą wtryskową vp44 - która jest bolączka Saaba ale i Opla ,Audi , BMW, i innych bo przez nieodpowiednią obsługę ludzie zacierają te pompy , inne usterki podobne jak w autach z przebiegiem 200000 , u mnie nastąpiła awaria silnika ale to z mojej winy :) Ogólnie jeżeli SAAB 95 jest w miarę zadbany to jazda po kosztach paliwa

Usterki Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 23
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 9
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
4 komentarze
swieci kontrolka regulacji swiatel komputer pokazuje uszkodzenie czujnikow konfiguracji lamp
  • Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
  • instalacja elektryczna
  • 186 tys. km
kontrolka regulacji lamp świeci po podłączeniu do komputera pokazuje ze pawdopodobnie uszkodzone są czujniki konfiguracji lamp. Interesuje mnie gdzie one są zainstalowane, gdyż prawdopodobnie mogą być tylko zanieczyszczone
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Saab 9-5 I Kombi