Szukaj

Informacje o Saab 9-5 I Kombi 2.3 t 185KM 136kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2290 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~SAABad
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 t 185KM 136kW
Zawsze chciałem SAABa i gdy w końcu do niego "dorosłem" nie zawiodłem się.Zakochałem się w nim na tyle,że nie chcę innej marki.Pewnie są auta o lepszych parametrach,trakcji,awaryjności,z jeszcze większym "wypasem",nowocześniejsze,tylko że ja ich nie chcę.Jazda "nieSAABem" to dziś dla mnie męczarnia.Następne auto to tez będzie pewnie 9-5.Żadne auto wg.mnie nie daje takiego poczucia bezpieczeństwa,indywidualizmu i "więzi" z kierowcą jak SAAB.Może jeszcze zbyt mało aut "zaliczyłem",ale prawda jest taka,że tak mi to auto pasuje,że nie chcę nawet próbować innych.Mam wrażenie,że ludzie którzy go konstruowali,robili to z myślą o mnie,żebym czuł się w nim jak najlepiej,wygodnie i bezpiecznie.Jadąc tym autem,ciesząc się jego mocą i charakterem, zaznajesz też poczucia wyjątkowości,kiedy masz problem za znalezieniem podobnego w okolicy czy na drodze.Prawda jest taka,ze na dzień dzisiejszy nie istnieje dla mnie motoryzacja niemiecka.Mam już dość oklepanych VW i Audi mijanych dziennie w ilościach set lub tysięcy egzemplarzy.Przez SAABa już chyba zawsze będę szukał czegoś bardziej indywidualnego i nie tak powszechnego jak wyżej wspomniane. Po prostu masowe produkty nie mają "tego czegoś" co ma SAAB i do puki się go nie kupi,to nie jest się świadomym jego wyjątkowości. PS.Kupować też należy umieć,bo robiąc to niewłaściwie (lub mając pecha) można się równie mocno "przejechać" na SAABie co zakochać:)
2,9
~Kamil
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 t 185KM 136kW
Auto jest dla pasjonatow ktorzy przymkna oko na niektore niedorobki spowodowane przez inzynierow General Motors. Nie nalezy do bezawaryjnych, duzo pali ale kiedy jezdzi to daje niesamowite wrazenia z jazdy.
4,5
~Jakub Król
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 t 185KM 136kW
9-5 Aero to smok, więc oczywiście żre etylinę 98, wymaga serwisu nie na podwórku, itp. I w sportowej wersji zawieszenia twardo idzie na naszych dziurach i koleinach. Ale jeździ jak rakieta, hamuje w miejscu, trzyma się w zakręcie jak na szynach. Po stłuczkach zderzak-w-zderzak kierowcy innych wozów muszą zbierać swoje zderzaki z asfaltu, ja nie. A przy tym jest to "poważny" sportowy samochód, nie żaden niemiecki burakowóz czy japoński czerwony dziwkowóz : )
Średnie spalanie dla Saab 9-5 I Kombi 2.3 t 185KM 136kW 2001-2006
11,5
l/100 km
11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 t 185KM 136kW
Nie rozumiem komentarzy, że pali jak smok. Ma 2,3l + turbina, to nie pali jak Yaris 1,0 bez turbiny. 15 palił przed remontem silnika przy dość dynamicznej jeździe. Teraz pokazuje w trasie nawet 9,5, ale to na gazie, to trzeba dodać ten litr. Robię nim jakieś 1000-1500 miesięcznie, raz na 4-5miesiecy dolewam pod korek benzyny, bak gazu starcza na 360km. Auto bardzo dynamiczne, wygodne, bezpieczne. Można takie kupić teraz w granicach 5-7 tys, złotych z przebiegiem koło 300-350k, remont silnika (po gazie czyli głowica, pierścienie, odma, panewki, kilka jeszcze drobiazgów) zamyka się w 5 tys. Wymiana oleju co 10.000 km to nie jest jakiś wydatek, jak się pali 25-30zł na 100km co jest wynikiem całkiem przyjemnym. Za 12tys (auto + remont) dostaje się naprawdę fajna fure, wszystko elektryczne, fotele, podgrzewanie, dużo mocy, wygoda. Cześci są tanie, porównywalne z kazdym innym oplem, renaultem czy innym autem klasy średniej z szybami na korbki.
10,7
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 t 185KM 136kW
Ceny części wcale nie porażają jak na tę klasę auta,tylko trzeba być jej świadomym.Każdy chce jeździć "full wypasem" i najlepiej tylko czasem wymienić olej.Niestety,technologia,prestiż i komfort kosztują.Ale wbrew opinii większości,którzy twierdzą że jest masakrycznie drogo,a nie mieli z tym autem styczności,uważam że przesadzają.To jest auto klasy premium,a nie Polo SDI.Zużycie paliwa adekwatne do masy auta i parametrów.Niespodzianek w kategorii zużycie paliwa nie odnotowałem:). Od pół roku ma instalację LPG firmy BRC.Rewelacja!12-13 litrów gazu na 100km...Taniej jak Paskiem TDI,a aut chyba nie ma co porównywać.
10,1
Liczba komentarzy: 1
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 t 185KM 136kW
Mój Vector jest po tuningu BSR (274 PS, ale spalanie wzrosło tylko w mieście przy dynamicznej jeździe. Przy spokojnym operowaniu gazem i jeździe miasto - 30%, trasa - 70% - spokojnie zamykam się 8 litrach. Przy spokojnej jeździe po mieście jest ok. 11 - 12 litrów, przy dynamicznej - jak wyżej. Ogólnie na to, co prezentuje auto z takim silnikiem - poziom spalania zupełnie akceptowalny, a nerwy na stacji benzynowej mijają po wciśnięciu pedału - jaaaaazda!

Usterki Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 23
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 9
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
4 komentarze
swieci kontrolka regulacji swiatel komputer pokazuje uszkodzenie czujnikow konfiguracji lamp
  • Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
  • instalacja elektryczna
  • 186 tys. km
kontrolka regulacji lamp świeci po podłączeniu do komputera pokazuje ze pawdopodobnie uszkodzone są czujniki konfiguracji lamp. Interesuje mnie gdzie one są zainstalowane, gdyż prawdopodobnie mogą być tylko zanieczyszczone
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Saab 9-5 I Kombi