Szukaj

Informacje o Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1985 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Ssloniu
Saab 9-5 I
Kombi 2.0 T 150KM 110kW
Auto przestronne i bardzo komfortowe jeśli chodzi o dalsze podróże, stworzone na autostrady na której jeśli tylko masz ochotę, możesz wdepnąć gaz i wyprzedzać bez najmniejszego problemu. Fotele chciałbym mieć w domu, są wygodne jak łono matki. Silnik wytrzymały i podatny na podkręcanie, mój ma może "tylko" 210KM ale w zupełności wystarcza, choć są na YT filmiki gdzie ludzie wyciskają ponad 400. Ponadto z instalacją LPG jest na prawdę ekonomiczny! Może być mały problem ze znalezieniem miejsca do równoległego parkowania gdyż ma aż 5 metrów długości, ale za to zmieści 8 europalet. Żona nie chce nim jeździć, bo jest dla niej za duży, same pozytywy!
4,5
~infin1ty
Saab 9-5 I
Kombi 2.0 T 150KM 110kW
W Y G O D A (!) Wsiadasz, robisz 500-1000km, wysiadasz i chcesz jechać jeszcze dalej . Osoby "zielone" w temacie Saabów długo po zakupie będą szukać smaczków i "udziwnień" (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) :)) Silnik chociaż 150KM (chipie nadchodzę ! ) ma dużo ciągu i nie jest ani trochę nudny (przy takiej masie kombii ) . Co prawda nie pościgamy się nim z 3/4/5-cio litrowym bmw ale do sprawnego wyprzedzania i płynnej jazdy wystarczy. Podwójne osłonki przed słońcem, CUDOWNY cupholder bardzo długo cieszą podróżujących tym samochodem.
4,9
~Krzysztof
Saab 9-5 I
Kombi 2.0 T 150KM 110kW
Jeździłem w swoim życiu wieloma autami ,Niemcami , Japończykami i nie tylko.Nie wiem co ludzie widzą w japończykach są fajne jak są nowe , części kosmos cenowy , wykonanie , materiały bardzo przeciętne ,skrzynie głośne , ogrzewanie słabe.Tylko trzy firmy dają satysfakcję z jazdy .Mercedes ,BMW i SAAB.Nie powiem która jest lepsza , która gorsza .Każdym z tych aut jeździ się trochę inaczej i każde ujmuję czymś innym ale w każdym po przejechaniu 1000 km , po krótkiej przerwie można jechać dalej .Za to je lubię.
Średnie spalanie dla Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
11,1
l/100 km
13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,0
Saab 9-5 I
Kombi 2.0 T 150KM 110kW
Wersja, którą jeździłem to Saab 2.0T 192 KM. Z tego co wiem przez pewien czas była sprzedawana, ale generalnie to rzadkość. Popularniejsze były wersje 180 KM. Spalanie dość wysokie, nawet jeśli uwzględnić moc. Oczywiście przy jeździe na samej benzynie wartości byłyby o ok 1-1.5 l mniejsze. Przy jeździe na krótkich dystansach trzeba doliczyć jeszcze paliwo na rozruch silnika (przy sekwencji 4 generacji) bo dopiero od pewnego poziomu temperatury silnik przełącza się na gaz. Ja liczyłem tak ok 3-4 l benzyny na 100km przy jeździe w mieści.
13,3
Saab 9-5 I
Kombi 2.0 T 150KM 110kW
Turbinka, a zwłaszcza jej dźwięk zwiększa ciut apetyt. W żaden sposób nie udało mi się ograniczyć prędkości w trasie poniżen 120km/h także 11-13l/100 LPG uważam za całkiem niezły rezultat. W mieście zimą wychodzi jeszcze gorzej (ok 15l/100) i do tego trzeba jeszcze doliczyć sporo benzyny na rozgrzanie. Masa, korki i temperement robią swoje. Letem można śmiało odliczyć 1,5l LPG ale do 8l/100 IMO nie da się zejść. Samochód drogi w eksploatacji i jeszcze droższy w utrzymaniu ... ale czego nie robi się dla miłości ;)
11,8
Saab 9-5 I
Kombi 2.0 T 150KM 110kW
tutaj nie jest już tak różowo, apetyt na paliwo to saab`ik ma, ale cóż 190KM trzeba czymś napoić, przy jeździe do 100kM/gdz jeszcze jest w stanie palić do 8 litrów ale powyżej już jest łakomy na paliwo

Usterki Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 23
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 9
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
4 komentarze
swieci kontrolka regulacji swiatel komputer pokazuje uszkodzenie czujnikow konfiguracji lamp
  • Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
  • instalacja elektryczna
  • 186 tys. km
kontrolka regulacji lamp świeci po podłączeniu do komputera pokazuje ze pawdopodobnie uszkodzone są czujniki konfiguracji lamp. Interesuje mnie gdzie one są zainstalowane, gdyż prawdopodobnie mogą być tylko zanieczyszczone
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Saab 9-5 I Kombi