Szukaj

Informacje o Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiD 120KM 88kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Obecnie już najtańsza wersja benzynowa, 2.0l 150KM, jest tak naprawdę wystarczająca. 9.5s do „setki”, 240Nm – jeździ się całkiem przyjemnie. Jednak to dopiero początek – wzmocniony wariant ma 210KM i świetnie wkręca się na obroty, do tego dynamikę oraz elastyczność zachowuje nawet przy dość wysokich prędkościach. Co ciekawe można również kupić Saaba 9-3, który „strawi” tankowanie biobaliw. W tym wypadku najsłabszy wariant wyciśnie z 2.0l 175KM – oczywiście dzięki turbosprężarce, zresztą jak cała reszta motorów benzynowych. To w zupełności wystarczy na nasze drogi, w razie czego można też wziąć wersję 200- lub 210-konną – ta druga jest sprzężona z napędem na wszystkie koła, który odejmuje trochę dynamiki. Diesel 1.9TTiD jest mały, do tego w podstawowej wersji liczy tylko 130KM. Kiepsko. Jednak uwaga, bo można się zdziwić. Ma 320Nm i do prędkości autostradowych jeździ co najmniej tak dobrze, jak 150-konna „benzyna”! Do tego można go też kupić w mocniejszym wydaniu – 160-konne może nie pozwala wbrew pozorom wyczuć jakiejś wyraźniej różnicy w jeździe, dopiero przy wyższych prędkościach robi się sporo dynamiczniejsze. Wariant 180-konny jest już ciekawszy – jego 400Nm momentu obrotowego naprawdę wgniata w fotel.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~yaro918
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TiD 120KM 88kW
Mam auto rok. Póki co nic poważnego się nie dzieje. Największy mankament - trochę za głośne zawieszenie. Co prawda nazwa SportSedan zobowiązuje do tego aby było nieco sportowo niemniej jednak jest troszeczkę za głośno. Drugą rzeczą jest piszcząca dmuchawa nawiewu (dość częsta przypadłość). Jednak jest to właściwie bzdura. Oś silniczka rdzewieje i stąd piszczenie. Kilka godzin pracy i \"usterkę\" mozna naprawić samemu. Generalnie z auta jestem bardzo zadowolony i kupił bym je jeszcze raz. Piekna sylwetka, dynamiczny a zarazem oszczędny silnik, wyposażenie to wszystko się składa na ocene pozytywną.
4,1
~koneser
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TiD 120KM 88kW
nie dałem 5 tylko dlatego że to auto z duszą, najlepiej dla fana marki, napewno nie dla każdego, wymaga specjalnego traktowania, nie jest to typ auta że się jeździ aż stanie! Prowadząc saaba ma się poczucie bezpieczeństwa-jest to jedno z kilku najbezpieczniejszych aut na świecie, posiadające wiele zabezpieczeń rzeczywście chroniących pasażerów a nie tylko bajerów za które otrzymuje się punkty w testach. Dodatkowo auto można zostawić bez żadnych obaw w nawet najciemniejszej dzielnicy i możemy być pewni że nikt go nie ukradnie! no chyba że ktoś porysuje ale tych aut nie kradną. dowód? przeszukałem internet i nie spotakłem się nigdzie z kradzieżą saaba w żadnych statystykach! Zaleta nie do przecenienia w porównaniu z niemiecka konkurencją!
3,7
~nors
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TiD 120KM 88kW
Auto jak na wiek bardzo wygodne, na trasach się sprawdza. Znacznie gorzej w mieście, autem dość ciężko się manewruje po wąskich uliczkach. Moc silnika jest wystarczająca do normalnej jazdy. Minusem są plastiki które trzeszczą i są twarde oraz słaba tapicerka, skóra się łatwo przeciera. W aucie przy przebiegu ponad 230000 wymieniony alternator, dwumas, wtryski do regeneracji, egr. W aucie co jakiś czas problemy z elektroniką, pobór prądu, czujniki otwarcia drzwi itp.
Średnie spalanie dla Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiD 120KM 88kW 2005-2010
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TiD 120KM 88kW
Samochód posiadam od 9 miesięcy. Spokojnie nie jeżdze bo mnie to nudzi, ogólnie pali bardzo dużo jak dla mnie Passat z silnikiem o 10KM mocniejszy i również z 6-biegową skrzynia pali w trasie o litr mniej i w mieście około 1.5litra mniej. A jezdzac dynamicznie Saabem po mieście cieżko zejsc ponieżej 7.5 litra mowie o samym mieście. Jeżdząc tylko w trasie ale to jak dziadek uzyskałem wynik tez wysoki bo aż 5.2 litra, trasa taka 50 kilometrów to nie trasa odczuwalne zejście spalania jest dopiero wyjeżdzając w trase >100 kilometrów i przy jeździe do 140 mozna uzyskac lepszy wynik ale to też mnie nie zadawala bo spalanie wacha sie w granicy 5.6-6.0. Jak dla mnie to spalanie tragedia może tylko mi tyle pali ale to za dużo a w ostrej jeździe to na 7 litrach nawet po trasie 100 kilometrów nie przejade, porównując z Passatem to SMOK. Saab lubi dużo wypić ale do samochodu oprócz spalanie zastrzeżeń nie mam swietnie sie prowadzi w zakrętach jak i na prostej komfort jazdy satysfakcjonujący i niskie ceny a nawet bardzo niskie serwisowania pojazdu oczywiscie nie w ASO.
6,3
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TiD 120KM 88kW
Minimalne spalanie jakie osiągnąłem to 5.5 (boczne trasy spokojna jazda). Ogólnie spalanie waha się od 5.8-6.5 w zależności od dynamiki jazdy i ruchu ma drodze. Samo miasto 7 i wyżej. Wypalanie Dpf podnosi spalanie o jakieś 0.2.
6,4
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TiD 120KM 88kW
Spalanie na autostradzie, tempomat ustawiony na licznikowe 140. Brak wiatru, trasa non-stop 620km. Średnie spalanie 5.8l/100. Z lekkim wiatrem od tyłu 5.6. Tempomat na 150 daje wynik 6.0. Jak się jedzie pod mocny wiatr, to już przy tej prędkości wychodzi 6.5-6.6. Ekspresówka, 110km/h spalanie 5l/100. Spalanie po samym mieście już gorzej, 6.5-8l/100, zależy od korków i temperatury.

Usterki Saab 9-3 II

Liczba wpisów: 31
brak reakcji przycisków na kierownicy
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Czasami działa jak należy, najczęściej jednak zdarza się że przyciski na kierownicy (głównie do sterowania radiem) nie reagują, lub reagują inaczej niż powinny- działanie przycisków jest przestawione (przycisk od głośności, zmienia stację itd. itd.) pan w warsztacie sprawdzał i stwierdził że o ile w tych starszych saabach jest taśma i mogła ulec przetarciu, to w tych nowszych już jest moduł i jeżeli coś się z nim stało to nowy będzie kosztować ok 3,5tyś. rozłączenie akumulatora nie pomogło. problem nadal się pojawia
Problem rozwiązany
3 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. Choć w warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantowali że to na 100% usterka cewek. Przyczyną okazała się nieszczelność instalacji podciśnienia. Nie byłem przy naprawie osobiście, mechanicy powiedzieli tylko że gdzieś pod plastikową osłoną silnika, w okolicach wtrysków gazowych jest taka cieniutka rurka na podciśnienie która była nieszczelna. W grudniu 2010 zostawiłem samochód w warsztacie (Autoekspert), przez 2 dni mechanicy szukali przyczyny i odkryli nieszczelność instalacji podciśnienia. Kiedy to naprawiłem, objaw szarpania na benzynie ustał ale na LPG nadal był, tylko że mniej odczuwalny. Potem odwiedziłem też warsztat LPG gdzie podłączyli komputer który wykazał ZŁĄ MIESZANKĘ PALIWOWĄ LPG. Mieszankę wyregulowali ponownie i teraz silnik chodzi jak zegarek na LPG i na benzynie. Wszystkie zasługi za prawidłową diagnozę zawdzięczam firmie Autoekspert (przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie).
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 (chyba w marcu może kwietniu) zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. W warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantują że to na 100% usterka cewek. Kto ma jakiś pomysł proszę się wypowiedzieć.
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Saab 9-3 II SportSedan