Szukaj

Informacje o Saab 9-3 II SportKombi 1.9 TiD 120KM 88kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Obecnie już najtańsza wersja benzynowa, 2.0l 150KM, jest tak naprawdę wystarczająca. 9.5s do „setki”, 240Nm – jeździ się całkiem przyjemnie. Jednak to dopiero początek – wzmocniony wariant ma 210KM i świetnie wkręca się na obroty, do tego dynamikę oraz elastyczność zachowuje nawet przy dość wysokich prędkościach. Co ciekawe można również kupić Saaba 9-3, który „strawi” tankowanie biobaliw. W tym wypadku najsłabszy wariant wyciśnie z 2.0l 175KM – oczywiście dzięki turbosprężarce, zresztą jak cała reszta motorów benzynowych. To w zupełności wystarczy na nasze drogi, w razie czego można też wziąć wersję 200- lub 210-konną – ta druga jest sprzężona z napędem na wszystkie koła, który odejmuje trochę dynamiki. Diesel 1.9TTiD jest mały, do tego w podstawowej wersji liczy tylko 130KM. Kiepsko. Jednak uwaga, bo można się zdziwić. Ma 320Nm i do prędkości autostradowych jeździ co najmniej tak dobrze, jak 150-konna „benzyna”! Do tego można go też kupić w mocniejszym wydaniu – 160-konne może nie pozwala wbrew pozorom wyczuć jakiejś wyraźniej różnicy w jeździe, dopiero przy wyższych prędkościach robi się sporo dynamiczniejsze. Wariant 180-konny jest już ciekawszy – jego 400Nm momentu obrotowego naprawdę wgniata w fotel.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,4
~Darek
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiD 120KM 88kW
Pokonałem autem ok 60 tyś. kilometrów w 5 lat, jedynym plusem auta to wygląd. Auto bardzo awaryjne i paliwożerne mimo "ekonomicznego" silnika 1.9 średnie spalanie na poziomie 7,5-8l/100km. Co jakiś czas coś wyskakiwało do naprawy a części mimo że wspólne z rodziną GM to często nie pokrywało się to co w katalogach piszą, ogólnie drogie w zakupie. Największy minus tego auta to wykonanie, wszystkie plastiki w desce rozdzielczej, w suficie, drzwiach, bagażniku, gdziekolwiek się znajdowały są niespasowane i wszystko trzeszczy podczas jazdy nawet po równej nawierzchni. Ogóle nie polecam tego auta i na pewno bym ko nie kupił ponownie.
2,4
~Darek
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiD 120KM 88kW
Pokonałem autem ok 60 tyś. kilometrów w 5 lat, jedynym plusem auta to wygląd. Auto bardzo awaryjne i paliwożerne mimo "ekonomicznego" silnika 1.9 średnie spalanie na poziomie 7,5-8l/100km. Co jakiś czas coś wyskakiwało do naprawy a części mimo że wspólne z rodziną GM to często nie pokrywało się to co w katalogach piszą, ogólnie drogie w zakupie. Największy minus tego auta to wykonanie, wszystkie plastiki w desce rozdzielczej, w suficie, drzwiach, bagażniku, gdziekolwiek się znajdowały są niespasowane i wszystko trzeszczy podczas jazdy nawet po równej nawierzchni. Ogóle nie polecam tego auta i na pewno bym ko nie kupił ponownie.
3,9
~jsz
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiD 120KM 88kW
Samochód jest dobrym wyborem dla rodziny z małymi dziećmi. Wystarczająco pojemny bagażnik i rozsądna ilość schowków będą pomocne. Dodatkowo mocowania ISOFIX w tylnych siedzeniach pozwolą na zakup porządnych fotelików. Sylwetka przyciąga uwagę i wzrok innych kierowców i przechodniów. Samochód jest unikatem na naszych drogach i jego posiadacz wyróżnia się z tłumu. Bardzo dobrze świecące bi-ksenonowe reflektory skrętne bardzo dobrze oświetlają drogę i przez to pozwalają spokojnie podróżować nocą. Ponad to samochód doskonale się prowadzi i świetnie informuje kierowcę, co się z nim dzieje. Bez problemu można wyczuć na ile jeszcze można sobie pozwolić.
Średnie spalanie dla Saab 9-3 II SportKombi 1.9 TiD 120KM 88kW 2005-2010
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiD 120KM 88kW
Auto posiadam od 7 miesięcy. Przy 80-90 km/h na 6 biegu i przy delikatnym nacisku na pedał gazu spala około 4.5l/100km, przy 120 km/h na autostradzie na tempomacie 5,7-6,0 l/100km, przy 150 km/h na tempomacie około 7 l/100km. Trasa Kraków - Koszalin jadąc nieoszczędnie 6,4 l/100km. Miasto to min. 6,5l/100km przy spokojnej jeździe i prawie braku korków do 9 l/100km przy korkach i ostrym ruszaniu od świateł do świateł (raz tylko odnotowałem 9,5 l/100km). Wada tego Saabolota to filtr cząstek stałych, w momencie oczyszczania o 1l/100km więcej spala (jest bezobsługowy). Wskazania komputera pokładowego sprawdzałem parokrotnie tankując pod korek i pierwszy raz spotkałem się z autem które pokazuje faktyczne spalanie.
7,0
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiD 120KM 88kW
Samochód jest po chip tuningu 151KM i 400nM. Przy normalnej jeździe mieszanej spalanie to około 7l. Na autostradzie przy 4 osobach na pokładzie i jeździe 160-180 8.2l na dystansie ponad 800km. Jazda 120km/h na 6 biegu trasa Rzeszów-Wrocław-Rzeszów 6l. Biorąc pod uwagę wagę samochodu nie ma się do czego przyczepić. Obecność DPF-u niestety zwiększa spalanie.
7,6
Saab 9-3 II
SportKombi 1.9 TiD 120KM 88kW
Nie wiem jak ludzie moga pisac ,że pali duzo mniej. W moim jest dogrzewanie motoru jak tmp spada poniżej 8 stp wlacza sie automatycznie i ciagnie z baku kolejne to disel parkefilter ,też swoje pociagnie nastepnie klima . Mam Vectora w pelnej wersii przejechalem ponad 117 tys km tym autem . Nie widze zadnego powodu żeby zaniżac lub zawyżac spalanie auto waży 1.5t to musi palić

Usterki Saab 9-3 II

Liczba wpisów: 31
brak reakcji przycisków na kierownicy
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Czasami działa jak należy, najczęściej jednak zdarza się że przyciski na kierownicy (głównie do sterowania radiem) nie reagują, lub reagują inaczej niż powinny- działanie przycisków jest przestawione (przycisk od głośności, zmienia stację itd. itd.) pan w warsztacie sprawdzał i stwierdził że o ile w tych starszych saabach jest taśma i mogła ulec przetarciu, to w tych nowszych już jest moduł i jeżeli coś się z nim stało to nowy będzie kosztować ok 3,5tyś. rozłączenie akumulatora nie pomogło. problem nadal się pojawia
Problem rozwiązany
3 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. Choć w warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantowali że to na 100% usterka cewek. Przyczyną okazała się nieszczelność instalacji podciśnienia. Nie byłem przy naprawie osobiście, mechanicy powiedzieli tylko że gdzieś pod plastikową osłoną silnika, w okolicach wtrysków gazowych jest taka cieniutka rurka na podciśnienie która była nieszczelna. W grudniu 2010 zostawiłem samochód w warsztacie (Autoekspert), przez 2 dni mechanicy szukali przyczyny i odkryli nieszczelność instalacji podciśnienia. Kiedy to naprawiłem, objaw szarpania na benzynie ustał ale na LPG nadal był, tylko że mniej odczuwalny. Potem odwiedziłem też warsztat LPG gdzie podłączyli komputer który wykazał ZŁĄ MIESZANKĘ PALIWOWĄ LPG. Mieszankę wyregulowali ponownie i teraz silnik chodzi jak zegarek na LPG i na benzynie. Wszystkie zasługi za prawidłową diagnozę zawdzięczam firmie Autoekspert (przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie).
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 (chyba w marcu może kwietniu) zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. W warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantują że to na 100% usterka cewek. Kto ma jakiś pomysł proszę się wypowiedzieć.
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Saab 9-3 II SportKombi