Szukaj

Informacje o Rover 75 Sedan 2.0 V6 150KM 110kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 1998-2005. Brytyjska marka wprowadziła go na rynek jako zastępstwo dla serii 600. „75-tka” spotkała się ze znakomitym przyjęciem krytyków, podkreślano dobrze zastosowany retro design przywodzący na myśl Jaguara. Model zdobył mnóstwo nagród na całym świecie, choć początkowe wyniki sprzedaży nie były najlepsze. Dalszy rozwój auta zastopowało bankructwo Rovera. Od 2007 model produkowany jest jako Roewe 750 przez chiński koncern Nanjing Automobile Corporation.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Wyciszenie + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Gibantus
Rover 75
Sedan 2.0 V6 150KM 110kW
Jeden z najładniejszych samochodów jaki miałem. Wygląd klasa sama w sobie, stojąc na swiatłach czuje się spojrzenia "zazdrosników" w brzydkich auatch. Bardzo dobrze ocynkowana karoseria, wysoka odpornosc na rdzę. Miły dla uszu klang widlastego silnika który się wydobywa spod maski przy wysokich obrotach jak w japonskim motocyklu. Full wypas w srodku w wersji Charme. Te kilka plusów to na osłodę. Niestety cała reszta psuje ten wdzieczny samochodzik. Problemy z przegrzewajacym się silnikiem to zmora aut z silnikami V6 w R75. Przesilone i padające, a co gorsza niesamowicie drogie wentylatory klimatyzacji i chłodzenia silnika. Problemy z VIS-ami, kupno nowego Vis-a to koszmar, regenerowane podziałają albo i nie. Padajace wyswietlacze zegarów komputera pokładowego, samoczynne resety przebiegu auta. Częste wypalenia uszczelek pod głowica (a tu masz 2 głowice)to tylko niektóre powazne usterki notorycznie rejestrowane przez uzytkowników R75 V6. Reszta drobiazgów jest az nieistotna, by to pisac, choc tez denerwuje. Miałem to auto 3 lata, kupilem przy przebiegu 144tys, sprzedalem przy 180tys. Czesciej stał na kanale niz jezdził. Wsadzilem w niego drugie tyle co przy zakupie i sprzedałem za 5tys, sprawnego inaczej. Sami ocencie czy warto pchac sie w ładny , ale mocno awaryjny samochód. Drugi raz bym go nie kupił, choć dalej mi sie podoba jego sylwetka.
4,6
~Roverownik
Rover 75
Sedan 2.0 V6 150KM 110kW
Świetna limuzyna. Oglądają się za nią z zachwytem inni kierowcy i piesi. Samochód porównywalny z BMW serii 3 i Audi A6 a tańszy od nich i praktycznie nie występuje ryzyko kradzieży go. Świetna stylistyka, piękne oldschoolowe zegary w środku, wspaniała linia nadwozia. Auto obok którego nie da się przejść obojętnie. Jest to taki dużo tańszy Jaguar, z przystępniejszym dla zwykłego użytkownika silnikiem i manualną skrzynią biegów. Jest przy tym dość niezawodny - w odróżnieniu od chimerycznego Jaguara.
4,0
~tu i tam
Rover 75
Sedan 2.0 V6 150KM 110kW
Szalenie fajne auto, pod warunkiem, że się trafi na zadbany egzemplarz. Coś dla estety, który ceni sobie brytyjską linię i ma sentyment do stylistyki lat 30-ych. Jeżeli masz zamiar rwać na światłach to lepiej rozejrzyj się za czymś innym. To auto majestatycznie przemieszcza się z A do B a jazda sprawia niesamowite poczucie komfortu. Świetny, sprawdzony samochód na dłuższe trasy. Nie znalazłem ciekawszej oferty (stosunek ceny do jakości i komfortu auta). Dookoła słyszałem opinie: nie pchaj się w Rovera, a że już nie produkują, a że uszczelka pod głowicą, a że koszty utrzymania... Dzisiaj równie stanowczo wybrał bym ten samochód!
Średnie spalanie dla Rover 75 Sedan 2.0 V6 150KM 110kW 1999-2005
9,8
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,2
Rover 75
Sedan 2.0 V6 150KM 110kW
Instalacja lpg kosztowała mnie 4500 zamontowana przy 183000 aktualnie 250000 bez żadnych problemów mocy nie brakuje, lepsza wersja 2,5 teraz takiego bym szukał jak bym miał kupić. Ogólnie wygodne auto nie dużo pali jak na masę i rozmiary,minusy według mnie bardzo słabiutkie audio fabryczne nie wiem jak w bogatszych wersjach,mi się trafiła wersja bez klimatyzacji i bez tylnych elektrycznych szyb co jest rzadkością ale kupiłem go ze względu na bardzo dobry stan techniczny i jak naraźie nic nie robiłem oprócz montażu lpg , oczywiście system vis mam sprawny.
12,8
Rover 75
Sedan 2.0 V6 150KM 110kW
Jak na silnik 2.0 V6 spalanie LPG rzędu 12l/100km w cyklu mieszanym (przy sekwencyjnej instalacji STAG 300) jest bardzo dobrym wynikiem. Ok 15l/100km na autostradzie przy prędkości ciągłej ok. 160-180km/h. Części zawieszenia w cenach zbliżonych do części do BMW (zresztą zawieszenie jest przeniesione bodajże z modelu BMW serii 3) - wahacze przednie całe aluminiowe, bez możliwości wymiany samych sworzni. Bardzo dobra dostępność części zawieszenia zarówno w sklepach tradycyjnych jak i na Allegro.
10,3
Rover 75
Sedan 2.0 V6 150KM 110kW
Auto kupiłem z przebiegem 68tys km zrobiłem nim narazie około 8tys, jedynie wymieniałem olej i rozrząd, spalanie nawet niezłe jak na komfort jazdy, jednak troszke brakuje mu mccy, przesiadłem się z BMW E39 rownież 2litry jednak bmw lepiej się zbiera ale wiecej pali. Jak narazie nic sie nie psuje jak głoszą rover 75 to skarbonka, jak dbasz tak masz. Wiec obalam mit. Auto ładnie się prezentuje z zewnątrz ale to nie Jaguar, jedynie te felgi 15calowe jakby to porównać Ford Mondeo na kołach z fiesty, w środku retro style, jednak wykonanie konsoli radia i panelu klimatyzacji proównałbym do Lanosa. Ale zalety też są :) Pozdrawiam

Usterki Rover 75

Liczba wpisów: 19
Szybkie grzanie wody
  • Rover 75 Sedan 1.8 120KM 88kW 1999-2005
  • układ chłodzenia
Po zakupie auta bezproblemowo przejechałem ok. 100 km. W pewnym momencie wskaźnik temperatury zaczął się podnosić a następnie trochę opadł i po chwili poszedł w górę do maximum. Zatrzymałem się i po niecałej minucie temperatura opadła do połowy podziałki.Ruszyłem dalej i znowu to samo. Podczas postojów próbowałem odkręcać korek wlewu wody i wtedy było słychać syczenie uchodzącego powietrza i delikatny wyciek wody.Po zgaszeniu silnika słychać jakby gdzieś woda chciała krążyć ale coś ją powstrzymuje jakby płynęła przez wąski przesmyk. Proszę o pomoc 502485562
Problem rozwiązany
1 komentarz
Szybkie grzanie wody
  • Rover 75 Sedan 1.8 120KM 88kW 1999-2005
  • układ chłodzenia
Po zakupie auta bezproblemowo przejechałem ok. 100 km. W pewnym momencie wskaźnik temperatury zaczął się podnosić a następnie trochę opadł i po chwili poszedł w górę do maximum. Zatrzymałem się i po niecałej minucie temperatura opadła do połowy podziałki.Ruszyłem dalej i znowu to samo. Podczas postojów próbowałem odkręcać korek wlewu wody i wtedy było słychać syczenie uchodzącego powietrza i delikatny wyciek wody.Po zgaszeniu silnika słychać jakby gdzieś woda chciała krążyć ale coś ją powstrzymuje jakby płynęła przez wąski przesmyk. Proszę o pomoc 502485562
Oczekuje na rozwiązanie
Skrzynia biegow.
  • Rover 75 Sedan 2.0 V6 150KM 110kW 1999-2005
  • układ napędowy
Witam.Problem jest taki: zona parkowala samochod.Po wrzuceniu wstecznego okazalo sie, ze auto nie jedzie.Ponowne wrzucenie biegu wstecznego nic nie dalo a przy tym okazalo sie, ze nie ma tez biegu 2 i 4 a teraz to juz i samochod zostal na biegu trzecim i nie idzie go wyrzucic ani zmienic na inny.Dodam, ze dzwignia zmiany biegow jest luzna, ale czuc i slychac moment wchodzenia biegu lecz auto stoi.Mam pytanie. Czy szykowac sie na wymiane skrzyni biegow czy tez moglo sie stac, ze poluzowala sie linka? pozdrawiam.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Rover 75 Sedan