AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Auta
Rover
600
2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
Informacje
o Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
Lata produkcji:
1993 – 2000
(1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000)
Segment:
Klasa średnia
Dodaj do ulubionych
Usuń z ulubionych
Dane techniczne
Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
Produkowany
od
1993
do
2000
roku
Pojemność skokowa
1997
cm
3
Typ silnika
benzynowy
Moc silnika
131
KM
(96
kW
)
przy
5400
obr/min
Maksymalny moment obrotowy
178
Nm przy
4800
obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu
DOHC
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
16
Stopień sprężania
10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku
wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni
Manualna
Napęd na przednią oś
Dostępny
Liczba biegów
5
Zobacz dane techniczne
Oceny
Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
Liczba ocen:
80
Ogólna ocena
4,3
/5
Średnia dla segmentu
4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(97%)
Zalety
+ Stosunek jakość/cena
+ Silnik
+ Całokształt
Wady
- Skrzynia biegów
- Wyciszenie
- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wybrane
oceny
4,6
~pbskarpy
Rover 600
Sedan 2.0 Si 131KM 96kW
Ten egzemplarz, który miałem (bo właśnie sprzedałem) był po prostu super! Kupiłem auto w 2013 roku od warszawskiego cwaniaka. Trochę było kłopotu z zakupem, ale finalnie okazało się, że wszystko gra. Moja wersja to 2,0 131KM ze Szwajcarii z bardzo niestandardowym wykończeniem: dwukolorowa beżowo-niebieska tapicerka oraz automat. Nie znam innego takiego Roverka. Nie wierzyłem w przebieg 129 tys. km, ale na ostatnim przeglądzie pzed sprzedażą okazał się być prawdziwy. Super! Jeździłem 16letnim samochodem, który miał prawdziwy niski przebieg. Wskazywać na to mógł również stan podwozia, wnętrza, lakieru itp. Przez dwa lata: wymieniłem stare opony na nowe zimówki i letnie, olej w silniku i skrzyni biegów, raz zgubiłem kluczyki (600 zł), kupiłem ori roverowskie 17" calowe felgi, łączniki i gumy stabilizatora i chyba to wszystko. Klima nie działała od początku i tego nie ruszałem. Mój był pewnie stuknięty, bo z lewego błotnika schodził nieudolnie malowany lakier i na tyłach miał dwa małe ogniska korozji. Samochód nigdy mnie nie zawiódł, nigdy. Zawsze odpalał na strzała. Czy zima czy lato. W środku jak w salonie. Mega przyjemne fotele, zapach sóry i świetny jasne wnętrze. Sprzedałem, bo szukam czegoś większego. Miłość od pierwszego wejrzenia. Cudowna linia klasycznego sedana. Może jeszcze kiedyś do niego wrócę...
4,2
~Dalajlama
Rover 600
Sedan 2.0 Si 131KM 96kW
Bardzo fajne auto. Żałuje, że sprzedałem. Silnik niezawodny pomimo ogromnego przebiegu 320000 km. Nic dziwnego w końcu to silnik jak i zawieszenie ( i wiele więcej) pochodzi od hondy accord. Oleju nie pobierał :) wygodne auto, Świetnie trzyma się drogi. Niestety nie lubi podtlenku LPG co skutkowało częstymi wystrzałami ;( Zawieszenie dobre i wytrzymałe. Psuję się często otwieranie elektrycznych szyb to znaczy rolki na prowadnicach sie wycierają i szyby sie kosza podczas podnoszenia. Ale to da sie zrobić. Blacha jak to blacha lubi gdzie nie gdzie pordzewieć ale za to podłoga w stanie nienaruszonym. Mankamentem Roverow jest słabe ogrzewanie. Niestety trzeba marznac w zime
4,3
~piter34@tlen.pl
Rover 600
Sedan 2.0 Si 131KM 96kW
Bardzo fajne auto. Przede wszystkim praktycznie całkowicie bezawaryjne. Nie każdy wie, że to mechaniczna kopia Hondy Accord produkowanej w latach 93-97 (Honda brała od ROVERa silnik diesla i montowała do Accorda i Civica). Bagażnik jest spory, ale z załadowaniem dwóch dużych walizek i wózka dziecięcego może być problem (szkoda, że nie było wersji kombi). Problem miałem też z wysoką choinką i długimi towarami zakupionymi w pewnym sklepie meblowym. Tylna kanapa wprawdzie się rozkłada (asymetrycznie), ale otwór który powstaje jest "mikroskopijny"... Fajna sylwetka, dobre materiały we wnętrzu (tylko welur lub skóra), elementy chromowane i imitujące drewno podkreślają wyjątkowość auta. :) Szkoda, że ROVER nie przewidział następcy dla R600 i wycofał ten model z produkcji (wraz z R800) w 99 roku (wtedy zadebiutował ROVER 75). Dla osób zastanawiających się, czy warto pakować się w ROVERki, polecam odwiedziny na stronie www.roverki.pl i przestudiowanie artykułu "ROVERki - fakty i mity". Po przeczytaniu wiele spraw w głowie się "wyprostuje", zazwyczaj po skrzywieniu rzeczywistości przez znajomych "znawców", którzy ROVERki widzą tylko na ulicy, a całą swoją wiedzę na temat tej marki czerpią z zasłyszanych plotek. :) Jeżeli zbrzydły Ci opatrzone i oklepane Ople, Volkswageny, Renault i inne Francuzy, że o autach na F nie wspomnę, kupuj ROVERka! W przypadku serii 600 to japońska niezawodność w brytyjskim opakowaniu. Dyskretny urok prestiżu. ;-)
Zobacz wszystkie opinie
Raporty
spalania
Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
Liczba raportów:
58
Średnie spalanie dla
Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
pb
9,2
l/100 km
lpg
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania
Wybrane raporty
spalania
LPG
10,8
Rover 600
Sedan 2.0 Si 131KM 96kW
Co do spalania, to w mieście Krakowie, w korkach i przejazdach średnio po 10-15km auto spalało ok. 11,5l/100km w lecie i niecały litr więcej zimą. Po założeniu gazu spalanie waha się w granicach 13-15 litrów. W trasie na benzynce przy prędkościach 100-130kmh spalanie niecałe 9. Przy spokojnej jeździe da się zejść do 8 litrów. Na gazie z reguły pali prawie 10 litrów przy ostrzejszej jeździe, a jak się jedzie spokojnie to można zejść do 9-ki. Co do przeglądów i napraw, to ceny części nie odbiegają od cen aut tej samej klasy (np. VW Passat czy Opel Vectra), jeżeli oczywiście patrzymy na ceny tego samego producenta. Zamienników jest mniej, ale wszystko jest do dostania (polecam www.tomateam.pl).
Pb
10,7
Rover 600
Sedan 2.0 Si 131KM 96kW
Jazda 100 % trasa bardzo oszczędna jazda do 90 km/h - 7,2 l/100km. Jazda bardziej agresywna około 9 l. Dynamiczna jazda na krótkich odcinkach 100 % w mieście to spokojnie 14,5 l. Natomiast jazda mieszana mniej-więcej po połowie miasto/trasa to 10,7 l łyknie.
Pb
8,3
Rover 600
Sedan 2.0 Si 131KM 96kW
Jak na silnik o tej pojemności to spalanie jest dobre,umiarkowane i zbytnio nie spustoszy nam portfela,jedynie podczas bardzo dynamicznej jazdy może spalić 10,5-11l benzyny,przy normalnej jeździe zadowala się w zależności od trasy i jazdy 7-9l benzyny.
Zobacz wszystkie raporty spalania
Usterki
Rover 600
Liczba wpisów:
6
Rover 620Si nie odpala,mozliwy problem z alarmem
Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
instalacja elektryczna
Witam.Mam rovera 620si 1993 i nie wiem czemu nie odpala.rozrusznik kręci a nie odpala nieraz odpali.Grzebalem przy czujniku pod maska bo wierze ze to wina alarmu(obklejalem go na rozne sposoby i odpalal a potem znowu lipa).Mam rozwalony pilot,wczesniej odlaczylem z niego baterie i auto chodzilo ale teraz po tym odlaczeniu czujnika znow wlozylem baterie i pare razy odpalil ale teraz juz nie chce.Słyszałem że to moze byc wina alarmu lub immo,jak pozbyc sie ewentualnej blokady?Dodam ze pilot prawdopodobnie jest nieorginalny.Dodam tez ze byl przypadek ze po odpaleniu strasznie obroty szalaly az go przelaczylem na Gaz(sekw.).Problemy z obrotami rowniez wystepuja ale nie az takie,potrafi lekko falowac a czasem chodzi idealnie.Palil od kopa niezaleznie czy byl zimny czy cieply. Proszę o pomoc bo auto stoi a ja jestem bezradny w temacie niemam nikogo kto by mi to zrobil.
Oczekuje na rozwiązanie
auto nie chce odpalic
Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
instalacja elektryczna
Witam.Chciałbym prosic o pomoc.Mam rovera620si pojemnośc 1997,rok produkcji 1993 131KM.Mam taki problem że auto nie odpala.Rozrusznik kręci a nie odpala.Zawsze przed odpaleniem po przekręceniu zapłonu słyszałem takie tykniecie i mignęła lub zgasła pomarańczowa lampka czek, a teraz nie nie robi tak i nie odpala.Słyszałem że te auta miały seryjnie montowane jakieś blokady antykredzieżowe z alarmem i może to coś od tego i tez słyszałem że te auta maja cyfrowy immobilizer.Bardzo proszę o pomoc jeśli ktoś może mi pomóc to bardzo proszę i z góry bardzo dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nie wchodza biegi
Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
układ napędowy
mam problem ze skrzynia biebow ostatnio nie mogo wcisnac biegu na wlaczonym wchodza na sile silniku ale na zimnym dziala bez problemu ale jak wejdzie to troche czuc tarcze czy to mozliwe ze tarcza jest do wymiany nie wiem
Oczekuje na rozwiązanie
Zobacz wszystkie zgłoszone usterki
Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
4,3 (80 ocen)
Wybierz inny silnik
1.8 i/Si 115 KM
2.0 i 115 KM
2.0 SDi 105 KM
2.0 Si 131 KM
2.0 Ti Vitesse 200 KM
2.3 Si 158 KM
Wybierz inny silnik
Rover 600 w pigułce
Rover 600
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Rover 600
Dane techniczne
Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
Raporty zużycia paliwa
Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
Opinie
Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
Usterki
Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
Publikacje
Rover 600
Newsy
Rover 600
Galerie
Rover 600
Nasze pomiary
Rover 600
Filmy
Rover 600
Ogłoszenia
Rover 600
Ceny aut używanych
Rover 600
Dziennik kosztów
Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
Opinie o instalacjach LPG
Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
Testy zderzeniowe
Rover
Sprawdź
numer VIN
Poznaj historię auta przed zakupem!
Sprawdź
Aktualnie przeglądasz
Rover 600
Dane techniczne
243 raporty
zużycia paliwa
260 opinii
użytkowników
7 zgłoszonych
usterek
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy