AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Auta
Rover
45
Sedan
2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
Informacje
o Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
Lata produkcji:
1999 – 2005
(1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005)
Segment:
Niższa klasa średnia
Dodaj do ulubionych
Usuń z ulubionych
Dane techniczne
Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
Produkowany
od
1999
do
2005
roku
Pojemność skokowa
1994
cm
3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
101
KM
(74
kW
)
przy
4200
obr/min
Maksymalny moment obrotowy
240
Nm przy
2000
obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
20,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni
Manualna
Napęd na przednią oś
Dostępny
Liczba biegów
5
Zobacz dane techniczne
Oceny
Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
Liczba ocen:
31
Ogólna ocena
4,0
/5
Średnia dla segmentu
4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(79%)
Zalety
+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
+ Układ jezdny
+ Stosunek jakość/cena
Wady
- Bezawaryjność (drobiazgi)
- Wentylacja i ogrzewanie
- Wyciszenie
Wybrane
oceny
2,2
~Przywiązany do modelu 45
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Jak na auto o przebiegu prawie 270tys. myślałem, że będzie lepiej. Dużo by wymieniać wad tego samochodu. A napaliłem się na niego na początku, bo to moje pierwsze autko. Ogólnie rzecz biorąc nie polecam. Cały czas coś się psuje. Ale po kolei: 1. Alternator poszedł przy 220tys. 2. Przeguby wymieniałem już 3 razy z obu stron. 3. Wycieraczki się zacinają. 4. Bagażnik spada na głowę. 5. Wymieniłem już wszystkie klamki zewnętrzne. 6. Paruje w dni deszczowe (bez klimy ani rusz). 7. Woda w bagażniku. 8. Regulacja świateł nie działa jak należy. 9. Zderzak tylny odstaje. 10. Fotel kierowcy chodzi jakby miał zaraz odpaść. 11. Jazda w zimę przy większych mrozach nastręcza wiele niedogodności z uwagi na baaaaardzo długie nagrzewanie się auta. 12. Skrzyni biegów drży i wydaje metaliczny dźwięk. 13. Turbo niby jest, ale załącza się powyżej 2tys. obrotów. 14. Wymieniony wtryskiwacz. 15. Jazda powyżej 100km/h odpada z uwagi na hałas panujący w środku. 16. Szyba przednia od kierowcy ostatnio się zacina. 17. Pompa wspomagania poszła przy 240tys. 18. Sprzęgło przy 250tys. do wymiany. Na plus mogę dodać, że hamulce pracują ok i nie ma z nimi żadnych problemów (odpukać w niemalowane). Na razie jeszcze jeżdżę tym autem, ale zastanawiam się nad zmianą, bo usterki naprawdę są denerwujące. Słyszałem jeszcze, że popma wtryskowa często pada przy 300tys., więc najwyższy czas na zmianę.
4,2
~Karol Białystok
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
silnik mimo że troche głosny przy predkościach powyżej 150km/h to poza tym super; przy ponad 300 000km nie bierze oleju, lekko spocone jedynie turbo ale dolewac nic nie musze od wymiany do wymiany, Silnik na zwykłej pompie firmy VP BOSCH jak w większości 2 litrówek(Ford, BMW, OPEL) do tej pory wymianiłem to co opisuja fora czyli: przepływomierz- (wkład BOSCH ten sam co w astra 2 jedynie obudowa inna), , naprawa pompy BOSCH -kozt 500zł, nie regenerować jakby co jak polecają zakłady, w tej pompie przy 200tys wysiada jeden z oporników elektroniki,o godzinie pompa naprawiona. Zawieszenie nie srawia żadnych problemów mimo ciezkiej eksploatacji, brak problemów z rdzą, zawieszenie jak w Civic, silnik jest Rovera- tsra sprawdzona jeszcze w terenówkach jednostka która przeszła jedynie modyfikacje, a nie jak piszą czesto laicy, że niby od hondy, Słaba widoczność prze tylna szybe, ale super lusterka boczne ułatwija parkowanie oraz jazdę - praktycznie brak martwych punktów, Jako serwis polecam Nowe miasto nad Wartą. Spalanie w trasie wyjazd w góry średnio 5l.100km. W mieście do 7,5 przy ciężkiej nodze. zima do max 8 l/100km. Mogło by byc lepiej.
3,5
~Krzysiek
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Auto jak dla mnie fajnie wyglada, proporcje klasycznego sedana, dużo chromów, fajne reflektory z przodu, fabryczne fantazyjne alusy. W srodku poza kanapami lata 90. Diesel roverowski kompletna kupa pod wzgledem kultury pracy. Tak pozatym auto bezawaryjne, cześci dostępne - pasują z Hondy Civic.
Zobacz wszystkie opinie
Raporty
spalania
Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
Liczba raportów:
36
Średnie spalanie dla
Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
on
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania
Wybrane raporty
spalania
On
6,3
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Auto idealne na trasy, ale w mieście też daje radę. Mój styl jazdy: (czekam - smaruję, nie pałuję jak zimny. Nie przekraczam granic nawet jak rozgrzany, a chłodzę po trasie z rosądkiem w każdym bądź razie) - wszystko opisane na końcu z tych bardzo istotnych lecz podstawowych procedur. Jak jadę to w miarę dynamicznie: do 2100obr/min i zmiana biegu - przy zimnym/do 2500obr/min jak ciepły. Gdy trzymam się stałej prędkości np. ~60km/hto 1900-2000 obr/min jakbyście zwrócili uwagę na dane samochodu to maksymalny moment obrotowy uzyskujemy przy 2000obr/min. Uważam, że podczas dłuższego rozpędzania auto spali więcej niż wyższego chwilowego spalania przez krótszą chwile, a w tym wszystkim pomaga nam turbina. Spalanie: na trasie odcinek 35 km i z powrotem po kilku godzinnym przestoju - 5,2L/100km w mieście wypada troszeczkę gorzej i to jest zależne od warunków czy zima i mrozy czy lato i upały rzecz jasna ;) Tak więc: zima: miasto krótkie odcinki gdzie silnik się prawie nie nagrzewa to wynosiło mnie 8L/100km, a zdarzyło się nawet 9L/100km. Warto zaznaczyć, że 3,5 km trasy i tak codziennie w te i zpowrotem. W trasie pali normalnie dalej te 5,2L/100km no do 5,5L/100km, ale zachowując prędkość na poziomie kreseczki 120km/h. Ogólnie rzecz ujmując diesel po odpaleniu na mrozach czyli w zimie zużywa dużo, dużo więcej ropy. Dopiero po kilku kilometrach spalanie spada i normuje się, akurat wtedy byłem na miejscu, a nawet nie - wybacz Roverku. Lato: miasto wypija mi na 100km tak 6-7L jeżeli mówimy tu tulko o samym mieście i nie pełnym nagrzaniu się silnika bo jak ciepły to nie weźmie więcej niż 6 literków czyli tyle, a nawet mniej co niektórzy łykają przez upalny weekend browarków ;) na trasie dalej zostajemy 120km/h (~2700obr/min) i 5,2L/100km. Osobiście uważam, że jakby jechać w okolicy 2200obr/min (nie wiem jaka prędkość wychodzi) to wtedy zmieściłby się w 5L. Ja to jeszcze sprawdzę i dam znać. Szukajcie po nicku za parę miesięcy bo ropa po brzegi w baku tak szybko się nie kończy jak LPG czy PB! Jeszcze jedna uwaga. Pamiętajcie, że nasze silniki diesla z turbosprężarkami nie lubią "pałowania" kiedy zimne. Przyjmuję też zasadę, że nie należy odpalać i jechać lecz chwilę zaczekać ~15-40s, aż olej się porozprowadza po silniku i TURBINIE. Kiedy już wskazówka temperatury prawie poziomo i jest rozgrzany to można przyciskać mocniej w mieście i na trasie, a także spod świateł, pamiętając o tym, że zawsze rozsądnie. Nikt poza nami nie zna tak dobrze (pod wieloma względami) naszej wspaniałej maszyny! Po gorącej trasie nawet takiej spokojnej jak moja 120km/h po zatrzymaniu NIE GAŚCIE silnika odrazu, lecz zaczekajcie te ~50-80s, aż olej ostudzi i dosmaruje używaną zapewne przez dłuższy czas i na wyższych obrotach turbinę, która jest nam cenna i daje przewagę!
On
5,9
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
AUTKO ANGLIK ,posiadam od 2 lat ,na początku miałem masę wydatków bo jak to w Anglii nikt o starsze auta nie dba ,rozrząd (rolki+paski włącznie z paskiem pompy paliwa 490 fontów,pompa wspomagania 240 przepływomierz powietrza 60 no i na dodatek skorodowana rura cieczy chłodzącej połączona z rurkami paliwowymi 160, czy było warto? Warto bo autko jest rewelacyjne,Mała masa własna 1220 kilo 101 koni rozpędza rewelacyjnie, muszę przyznać ze nogę mam bardzo ciężką , średnie spalanie zawsze na poziomie 6.2 6.4 przy prędkościach 120-150, do pracy mam 40 kilosów krętymi drogami ,nie jestem zwolennikiem pieszczenia się z pedałem gazu i obserwowania wskaźnika paliwa, wiec wynik jaki to auto daje to porostu cud :) zawieszenie dostatecznie sztywne, od 2000 roku kiedy za drobne poprawki wzięło się bmw ,auto przestało się bujać jak stara huśtawka (przykład rover 400),100% godne polecenia :)
On
6,4
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Spalanie ok, autko generalnie jest w porząku. Model 2005 po lifcie. Jeździ się na prawdę super. Mam od 3 lat, nic nie trzeba robić (poza normalnymi rzeczami jak olej, hamulce itp). Nic się nie psuje ;)
Zobacz wszystkie raporty spalania
Usterki
Rover 45
Liczba wpisów:
7
rover 45 td silnik nie ma tej mocy jak poprzednio bylo
Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
silnik
silnik tracil moc ---usteka jak byla poszla uszczelka na intercolerze ---tak pokazal komputer ---po wymianie uszczelki jest o wiele lepiej ale auto nie to samo ---rozpedza sie pomalu a pa kilu sekundach jest dopiero moca taka jaka byla --slyszalem ze jest jakies urzadzenie odpowiedzialne za moc silnika ktora sie czesto psuje i mechanicy o tym za bardzo nie wiedzo --prosze o podpowiedz co dalej --gdzie szukac [filter powietrza sprawdzalem]dzieki za rady jakies urzadzenie odpowiedzialne za moc --moze
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Problem z niskimi obrotami 20itd
Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
silnik
1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak
1
Nie
0
Witam mam problem z niskimi obrotami jadac do 1500ob mięsa się jechać obroty spadają odrazy do 1000ob jeśli rusze gazem 2lub3 razy stabilizuje się do puki nie rusze gazem i od nowa to samo powyżej 1500ob jest ok wymieniłem potencjometr gazu nic nie dalo
gaśnie silnik
Rover 45 Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 1999-2005
silnik
auto podczas jazdy zaczyna przerywać jagby nie paliło na wszystkie świece i gaśnie, zapala się kontrolka ABS, jak się auto uruchomi od nowa jest OK do momentu ponownego zapalenia się kontrolki ABS i znowu zaczyna przerywać jazda po wybojach
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zobacz wszystkie zgłoszone usterki
Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
4,0 (31 ocen)
Wybierz inny silnik
1.4 i 16V 103 KM
1.6 i 16V 109 KM
1.8 i 16V 117 KM
2.0 i V6 24V 150 KM
2.0 TD 101 KM
2.0 TD 113 KM
Wybierz inny silnik
Rover 45 w pigułce
Rover 45
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Rover 45
Dane techniczne
Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
Raporty zużycia paliwa
Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
Opinie
Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
Usterki
Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
Publikacje
Rover 45
Newsy
Rover 45
Galerie
Rover 45
Nasze pomiary
Rover 45
Filmy
Rover 45
Ogłoszenia
Rover 45
Ceny aut używanych
Rover 45
Dziennik kosztów
Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
Opinie o instalacjach LPG
Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
Testy zderzeniowe
Rover
Sprawdź
numer VIN
Poznaj historię auta przed zakupem!
Sprawdź
Aktualnie przeglądasz
Rover 45 Sedan
Dane techniczne
79 raportów
zużycia paliwa
79 opinii
użytkowników
6 zgłoszonych
usterek
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy