Szukaj

Informacje o Rover 45 Sedan

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia

Rover 45 Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4520 mm
Szerokość 1700 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1920 mm
Wysokość 1394 mm
Rozstaw osi 2620 mm
Rozstaw kół - przód 1480 mm
Rozstaw kół - tył 1470 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1060 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 940 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 850 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 930 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1340 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1340 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 810 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 470 l

Oceny Rover 45 Sedan

Liczba ocen: 79
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,2
~Przywiązany do modelu 45
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Jak na auto o przebiegu prawie 270tys. myślałem, że będzie lepiej. Dużo by wymieniać wad tego samochodu. A napaliłem się na niego na początku, bo to moje pierwsze autko. Ogólnie rzecz biorąc nie polecam. Cały czas coś się psuje. Ale po kolei: 1. Alternator poszedł przy 220tys. 2. Przeguby wymieniałem już 3 razy z obu stron. 3. Wycieraczki się zacinają. 4. Bagażnik spada na głowę. 5. Wymieniłem już wszystkie klamki zewnętrzne. 6. Paruje w dni deszczowe (bez klimy ani rusz). 7. Woda w bagażniku. 8. Regulacja świateł nie działa jak należy. 9. Zderzak tylny odstaje. 10. Fotel kierowcy chodzi jakby miał zaraz odpaść. 11. Jazda w zimę przy większych mrozach nastręcza wiele niedogodności z uwagi na baaaaardzo długie nagrzewanie się auta. 12. Skrzyni biegów drży i wydaje metaliczny dźwięk. 13. Turbo niby jest, ale załącza się powyżej 2tys. obrotów. 14. Wymieniony wtryskiwacz. 15. Jazda powyżej 100km/h odpada z uwagi na hałas panujący w środku. 16. Szyba przednia od kierowcy ostatnio się zacina. 17. Pompa wspomagania poszła przy 240tys. 18. Sprzęgło przy 250tys. do wymiany. Na plus mogę dodać, że hamulce pracują ok i nie ma z nimi żadnych problemów (odpukać w niemalowane). Na razie jeszcze jeżdżę tym autem, ale zastanawiam się nad zmianą, bo usterki naprawdę są denerwujące. Słyszałem jeszcze, że popma wtryskowa często pada przy 300tys., więc najwyższy czas na zmianę.
4,2
~Karol Białystok
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
silnik mimo że troche głosny przy predkościach powyżej 150km/h to poza tym super; przy ponad 300 000km nie bierze oleju, lekko spocone jedynie turbo ale dolewac nic nie musze od wymiany do wymiany, Silnik na zwykłej pompie firmy VP BOSCH jak w większości 2 litrówek(Ford, BMW, OPEL) do tej pory wymianiłem to co opisuja fora czyli: przepływomierz- (wkład BOSCH ten sam co w astra 2 jedynie obudowa inna), , naprawa pompy BOSCH -kozt 500zł, nie regenerować jakby co jak polecają zakłady, w tej pompie przy 200tys wysiada jeden z oporników elektroniki,o godzinie pompa naprawiona. Zawieszenie nie srawia żadnych problemów mimo ciezkiej eksploatacji, brak problemów z rdzą, zawieszenie jak w Civic, silnik jest Rovera- tsra sprawdzona jeszcze w terenówkach jednostka która przeszła jedynie modyfikacje, a nie jak piszą czesto laicy, że niby od hondy, Słaba widoczność prze tylna szybe, ale super lusterka boczne ułatwija parkowanie oraz jazdę - praktycznie brak martwych punktów, Jako serwis polecam Nowe miasto nad Wartą. Spalanie w trasie wyjazd w góry średnio 5l.100km. W mieście do 7,5 przy ciężkiej nodze. zima do max 8 l/100km. Mogło by byc lepiej.
4,2
~max
Rover 45
Sedan 1.8 i 16V 117KM 86kW
Bardzo dobry silnik, przy spokojnej jeździe zaskakująco ekonomiczny (na trasie 6 l/100 km na benzynie BP Ultimate 98!), ceny części zamiennych wyższe niż w innych markach, ale moim zdaniem opłaca się zainwestować jeśli ktoś chce jeździć tym autem dłużej niż rok-dwa, super zawieszenie: trochę twarde, ale jednocześnie sprężyste i auto dobrze trzyma się na zakrętach i nie buja i nie wybija zębów jadąc po dziurach, klima działa super, dobrze zabezpieczony przed korozją... widzę coraz więcej ludzi w roverach 25 i 45 :)
Średnie spalanie dla Rover 45 Sedan
7,3 – 8,6
l/100 km
5,8 – 6,0
l/100 km
8,3 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Rover 45
Sedan 1.8 i 16V 117KM 86kW
Ciężko uwierzyć znajomym ale przy mojej ciężkiej nodze i jeździe dynamicznej na wysokich obrotach regularnie spala mi 10 litrów gazu na 100 kilometrów.Silnik jak dotąd bezawaryjny,oleju nie bierze.Bardzo wygodne fotele.Zadbany egzemplarz prezentuje się jak zgrabna limuzyna.Łatwo się zakochać w tym aucie :) Jedynymi wadami są: -bieg wsteczny (cięzko wchodzi) -1,2,3 bieg nawiewu (chyba każdemu się spaliły) ale już 4 i 5 jest na chodzie, a więc tragedii nie ma :) -wyciszenie :( niestety dźwięk silnika jest dość mocno słyszalny Ogólnie mówiąc za tą cenę warto się pokusić , ponieważ samochód jest jej wart :)
6,3
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Auto idealne na trasy, ale w mieście też daje radę. Mój styl jazdy: (czekam - smaruję, nie pałuję jak zimny. Nie przekraczam granic nawet jak rozgrzany, a chłodzę po trasie z rosądkiem w każdym bądź razie) - wszystko opisane na końcu z tych bardzo istotnych lecz podstawowych procedur. Jak jadę to w miarę dynamicznie: do 2100obr/min i zmiana biegu - przy zimnym/do 2500obr/min jak ciepły. Gdy trzymam się stałej prędkości np. ~60km/hto 1900-2000 obr/min jakbyście zwrócili uwagę na dane samochodu to maksymalny moment obrotowy uzyskujemy przy 2000obr/min. Uważam, że podczas dłuższego rozpędzania auto spali więcej niż wyższego chwilowego spalania przez krótszą chwile, a w tym wszystkim pomaga nam turbina. Spalanie: na trasie odcinek 35 km i z powrotem po kilku godzinnym przestoju - 5,2L/100km w mieście wypada troszeczkę gorzej i to jest zależne od warunków czy zima i mrozy czy lato i upały rzecz jasna ;) Tak więc: zima: miasto krótkie odcinki gdzie silnik się prawie nie nagrzewa to wynosiło mnie 8L/100km, a zdarzyło się nawet 9L/100km. Warto zaznaczyć, że 3,5 km trasy i tak codziennie w te i zpowrotem. W trasie pali normalnie dalej te 5,2L/100km no do 5,5L/100km, ale zachowując prędkość na poziomie kreseczki 120km/h. Ogólnie rzecz ujmując diesel po odpaleniu na mrozach czyli w zimie zużywa dużo, dużo więcej ropy. Dopiero po kilku kilometrach spalanie spada i normuje się, akurat wtedy byłem na miejscu, a nawet nie - wybacz Roverku. Lato: miasto wypija mi na 100km tak 6-7L jeżeli mówimy tu tulko o samym mieście i nie pełnym nagrzaniu się silnika bo jak ciepły to nie weźmie więcej niż 6 literków czyli tyle, a nawet mniej co niektórzy łykają przez upalny weekend browarków ;) na trasie dalej zostajemy 120km/h (~2700obr/min) i 5,2L/100km. Osobiście uważam, że jakby jechać w okolicy 2200obr/min (nie wiem jaka prędkość wychodzi) to wtedy zmieściłby się w 5L. Ja to jeszcze sprawdzę i dam znać. Szukajcie po nicku za parę miesięcy bo ropa po brzegi w baku tak szybko się nie kończy jak LPG czy PB! Jeszcze jedna uwaga. Pamiętajcie, że nasze silniki diesla z turbosprężarkami nie lubią "pałowania" kiedy zimne. Przyjmuję też zasadę, że nie należy odpalać i jechać lecz chwilę zaczekać ~15-40s, aż olej się porozprowadza po silniku i TURBINIE. Kiedy już wskazówka temperatury prawie poziomo i jest rozgrzany to można przyciskać mocniej w mieście i na trasie, a także spod świateł, pamiętając o tym, że zawsze rozsądnie. Nikt poza nami nie zna tak dobrze (pod wieloma względami) naszej wspaniałej maszyny! Po gorącej trasie nawet takiej spokojnej jak moja 120km/h po zatrzymaniu NIE GAŚCIE silnika odrazu, lecz zaczekajcie te ~50-80s, aż olej ostudzi i dosmaruje używaną zapewne przez dłuższy czas i na wyższych obrotach turbinę, która jest nam cenna i daje przewagę!
5,9
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
AUTKO ANGLIK ,posiadam od 2 lat ,na początku miałem masę wydatków bo jak to w Anglii nikt o starsze auta nie dba ,rozrząd (rolki+paski włącznie z paskiem pompy paliwa 490 fontów,pompa wspomagania 240 przepływomierz powietrza 60 no i na dodatek skorodowana rura cieczy chłodzącej połączona z rurkami paliwowymi 160, czy było warto? Warto bo autko jest rewelacyjne,Mała masa własna 1220 kilo 101 koni rozpędza rewelacyjnie, muszę przyznać ze nogę mam bardzo ciężką , średnie spalanie zawsze na poziomie 6.2 6.4 przy prędkościach 120-150, do pracy mam 40 kilosów krętymi drogami ,nie jestem zwolennikiem pieszczenia się z pedałem gazu i obserwowania wskaźnika paliwa, wiec wynik jaki to auto daje to porostu cud :) zawieszenie dostatecznie sztywne, od 2000 roku kiedy za drobne poprawki wzięło się bmw ,auto przestało się bujać jak stara huśtawka (przykład rover 400),100% godne polecenia :)
Rover 45 Sedan