Szukaj

Informacje o Rover 400 II Sedan 2.0 Di 105KM 77kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,9
~adm
Rover 400 II
Sedan 2.0 Di 105KM 77kW
Eh... To samochód dość dziwny. Na początku zawsze budzi pozytywną reakcję - wszyscy patrzą na skórę w jasnym kolorze, ładną sylwetkę, aluminiowe felgi, które dobrze się prezentują, widzą przycisk A/C i myślą "Wow - klasa wyższa". Jak usłyszą, że pali ok. 6,5 i kosztował parę tysięcy, to słychać dźwięk uderzenia szczęki, która opadła im aż do podłogi. Ale... nie ma róży bez kolców. 400 mocno rdzewieje, trzeba go garażować i o niego dbać by temu zapobiec, jednak w Polsce mało kto myśli w ten sposób. Tym sposobem ciężko o sztukę, która nie ma rdzy, jeżeli taką się znajdzie i będzie o nią odpowiednio dbać, to na serio może posłużyć jeszcze parę ładnych lat. Jednak w tym momencie bardziej denerwuje mnie spokojny charakter samochodu - owszem do codziennych podróży jest wystarczająco zrywny. Co więcej dobrze się trzyma drogi. Jednak moc można poczuć w wąskim zakresie, ciśnięcie go nie daje zbyt dużo frajdy - w zamian uzyskuje spalanie na niemal stałym poziomie niezależnie od wagi nogi. Poza tym w moim coraz więcej rzeczy piszczy we wnętrzu, szczególnie na wybojach - irytujące. Poza te drobne awarie i klekot "rozbitego" drążka zmiany biegów na luzie. PS. "Czy kupił bym jeszcze raz" - Odpowiedź na to pytanie nie jest taka oczywista. Tak, Jeśli bym miał na samochód kilka tysięcy (kilka więcej niż 5) to bym poszukał zadbanego Rovera z dobrym wyposażeniem. Nie, jeżeli tak jak teraz mam coraz więcej kasy i będę mógł kupić coś bardziej high-life'owego.
3,6
~zuko1234567
Rover 400 II
Sedan 2.0 Di 105KM 77kW
Jestem użytkownikem zuko123456. Tylko nie wiem jak poprawić poprzednią opinię. Niezłe oszczędne auto. Jednak małe w środku. Jak dla dwojga może być. Fotele mogłyby być wygodniejsze. Bagażnik robi wrażenie. W poprzedniej opini napisałem \"zakup życia\", teraz, po sprzedaży, muszę napisać SPRZEDAŻ ŻYCIA!!! To nie jest auto na krótko. Auto sprzedawałem od października do końca czerwca!!!! Dokładając w nie 4 tys. (łączny koszt rejestracji, części i oleji - silnik, skrzynia) musiałem zejść z ceny początkowej 4 tys. WSZYSTKO PRZEZ TĄ RDZĘ i małą popularność marki. Jednak koszty zakupu tak oszczędnego i bogato wyposażonego auta są śmieszne. Dlatego jak je kupujesz zastanów się czy zamierzasz się z nim żenić. W tym związku trudno o rozwód i w dodatku zawsze będzie w plecy (tylko alimentów nie płacisz:)) Jednak nie kupiłbym jeszcze raz tego auta ze względu na trudności w zbyciu.
4,3
~kubańczyk
Rover 400 II
Sedan 2.0 Di 105KM 77kW
samochód i dla młodych i dla starszych. Najbardziej podoba mi sie sylwetka tego samochodu. Przód, lampy, zderzak są świetne. trochę limuzyny i trochę sportowego auta. Jeśli chodzi o środek to jakby ktoś wsiadł do hondy civic to nie zauważyłby żadnej ale to żadnej różnicy.mimo kierownicy. W roverze jest oczywiście ładniejsza. Podzespoły są też od hondy, np.ostatnio wymieniałem łóżysko to kupiłem do civic. Więc jeśli ktoś uważa że honda to gówno, więć rónież uważa że rover 400 też jest gówniany. ale tak oczywiście nie jest. Do tego jest super oszczędny. średnio 6 l/100km. Mój ma jeszcze zielone skóry, klime i pęłną elektrykę a wszystko na niezłych felach więc się prezentuje. A więc ładny, oszczędny, wygodny, w miarę bezawaryjny.
Åšrednie spalanie dla Rover 400 II Sedan 2.0 Di 105KM 77kW 1995-2000
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Rover 400 II
Sedan 2.0 Di 105KM 77kW
Absolutnym maksimum spalania było 7.8 litra, było to w zimę, kiedy miałem taki okres, że jeździłem bardzo krótkie odcinki o charakterze miejskim - czyli przy jeździe na niedogrzanym silniku i sporym obciążeniu. Minimum to 5.5l, trasa 800km, prędkości 100-130 + wyprzedzania jak się dało + trochę stania w korku + jakieś 20km po mieście. Także chyba nieźle? Średnio 6.5-6.8 w zależności od stylu jazdy. W zimę raczej nie zanotowałem wzrostu spalania - pewnie przez to, że nie używam wtedy klimy. Ceny napraw są ok. Do tego co ma prawo się zepsuć są zamienniki, części używane, więc nie jest źle. do tego parę rzeczy wspólne jest z hondą civic (np. zawieszenie)
5,8
Rover 400 II
Sedan 2.0 Di 105KM 77kW
Zachwycająco niskie. Pomimo nielekkiej konstrukcji przy jeździe w trasie 100-110km/h (przy wyprzedzaniu do 140km/h) spalanie 4,5l/100km; przy jeździe 120-140km/h (chwilowo nawet 180km/h) 5,5l/100km; przy jeździe 140-160 km/h - 6,3l/100km. Co do napraw to nie miałem ich zbyt wiele. Z wymuszonych tylko wymiana klocków z przodu 100PLN + wymiana. Poza tym nic mi się (odpukać) nie zepsuło a zrobiłem przez rok 17000km. Inne ceny: filtr powietrza - 20-30PLN, filtr paliwa - 25-50PLN; filtr oleju 20-30PLN.
6,2
Rover 400 II
Sedan 2.0 Di 105KM 77kW
Pojemność silnika 2.0 , 105 KM około 6 litrów dieselka. Jeżdżę tanio i na stację nie zaglądam zbyt często. Jak na swój rocznik i już ostro najechany silnik spalanie wyceniam na znakomite (zapewne od nowości spalał jeszcze mniej! Ceny napraw i części wielokrotnie tańsze niż do volkswagenów audi czy bmw lub porównywalnie. (sprawdzone!). Części da się dostać praktycznie od ręki.

Usterki Rover 400 II

Liczba wpisów: 15
Auto nie chce rano palić
  • Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Witam co rano mam problem z odpalaniem mojego auta rover 416 auto po przekreceniu kluczyków w stacyjce w ogóle nie reaguje dopiero po chwili po włączonym prądzie i dodaniu gazu odpali, pytanie jaki jest powód/ przyczyna ? Dodam ze kontrolki normalnie się zapalają, dziś rano też nie chciał zapalić ale po włączeniu prądu i odczekaniu chwili tak z minuty i załączeniu się radia odpalil bez dodawania gazu tak jak by musiał odczekać jakaś chwilę na zimnym silniku aż prąd cały się rozejdzie, gdy odpalił polecialo dużo białego dymu. Po pierwszym przekreceniu jest aby taki trykot zero reakcji kontroli nie gasną, świece były wymieniane i czyszczone bo myślałam że to przez to.[b] :wink:
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
awaria sondy lambda
  • Rover 400 II
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Witam wszystkich użytkowników tej marki.Pomóżcie bo juz trace resztki nerwów i cierpliwosci!! Moj rover sprawowal sie naprawde dobrze..do czasu..juz od 2 lat (ok180tys.km) miewa humory zwlaszcza w wilgotna aure-szarpie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu,wymienialem wszystko co mozliwe,swiecy,kable napiecia,kopulke z palcem,aparat zaplonowy,wreszcie podlaczyme komputer uniwers u elktromech. i stwierdzil ze moze to byc sonda..ok zmienilem ale jakos nie zauwazylem poprawy.Wstawilem LPG (220tys.) i to byl gwozdz do trumny..ile sie naregulowali gazownicy to nie zliczę!bylem w ASO w Bialymstoku (odradzam!!) powiedzieli ze to wina komputera,kupilem drugi a z racji tego ze nie maja odpowiedniego sprzetu (komp.TB4) zeby zgrac komp z imobil to pojechalem do Wawy,tam poweidzieli ze to Awaria sondy!nie pracuje w ogole..Komputer byl OK..kupilem sonde wstawlilem..cud! normalnie pracuje silnik!:) radosc nie trwala dlugo bo kilku dniach powrocilo szarpanie,turganie itp.a mnie szarpie nerwy i nie wiem juz co za ch..w nim siedzi.
1 komentarz
nie można uruchomić silnika
  • Rover 400 II Sedan 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000
  • silnik
początek to lekkie przerywanie silnika na niskich obrotach, następnie zgasł w trakcie jazdy i od tego momentu nie można go uruchomić, brak iskry na świecach. cewka? , czujnik wału korbowego czy inny diabeł?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
6 komentarzy
Rover 400 II Sedan