Szukaj

Informacje o Rover 400 II Sedan 1.6 Si 113KM 83kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1590 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 113 KM (83 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 80 x 79 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Wyciszenie
Åšrednie spalanie dla Rover 400 II Sedan 1.6 Si 113KM 83kW 1995-2000
7,8
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Rover 400 II
Sedan 1.6 Si 113KM 83kW
Świetne auto za rozsądne pieniądze. Mam go 2 rok i jestem bardzo zadowolony - przy zakupie kierowałem się 3 wytycznymi: 1. wygodny - obszerne wnętrze, wygodne fotele 2. tani - w 2007 kosztował mnie 7tys 3. wyposażony - wspomaganie, 2x airbag, klimatyzacja Po zakupie palił ok. 12l/100km, ale był w kiepskim stanie (co wskazuje cena zakupu) - podejrzewam, że poprzedni właściciel lubił wysoko kręcić silnikiem, bo jak się okazało wymontowano odcięcie paliwa... Po regeneracji głowicy, wymianie kabli, świec, płynów, filtrów, czyszczeniu silniczka krokowego, wymianie rozrządu całość z pompą wody, wymianie akumulatora (koszt: 1500zł) autko jak nowe :). Od 2 lat tylko tankuje, nie dolewam oleju, jak na leciwe już autko cały czas się podoba, jest wygodne, spory bagażnik, dobre zawieszenie - świetnie trzyma w zakrętach, jak trzeba wyprzedzić redukcja przy 80km/h na trzeci bieg i kręci do 140km/h momentalnie, części jak widać po kosztach "małej" naprawy zaskakująco niskie, mankamentem może być blacha - tylne nadkola lubią korodować. Po krótkim wstępie przejdę do meritum - autko przy ekonomicznej jeździe w mieście (poznańskie korki) potrafi spalić 8l/100km - zaznaczam, że jest to ekonomiczna jazda, czyli wolne bujanie się, hamowanie silnikiem, delikatne operowanie gazem. Na trasie w lecie przejechałem 720km na jednym baku (48l do rezerwy), więc jakieś 6,7l/100km nie przekraczając 120km/h. Kolejnym moim autem zapewne będzie Rover 45 z 2005r - wielka szkoda, że marka sprzedana chinolom....
9,8
Rover 400 II
Sedan 1.6 Si 113KM 83kW
10-12l gazu 8-10l benzyna jesli chodzi o naprawy to posiadam auto 1 rok do tej pory wymienilem ..: kompletne sprzeglo, nadmuch, parownik,wachacze,koncowki drozkow,pompa paliwa,przewody,swiece,elektryczny predkosciomeirz,rorzosznik kompletny,wymiana wtryskow, beledy w komputerze, usterki dotyczace gazu,klamki wnetrze
9,8
Rover 400 II
Sedan 1.6 Si 113KM 83kW
Rover 416i z silnikiem 1.6 16v 113KM TwinCam to dobre auto ale nie ekonomiczne i nie najlepiej sprawdza sie w górach gdzie mieszkam długie przełożenie pozwalają na jazdę wykorzystującą wysokoobrotowy silnik ale kosztem spalanie i elastyczności no i trzeba namachać sie dźwignią zmiany biegów ale ten samochód dobrze przyspiesza po przekroczeniu 140km/h na 5 biegu no i jak silnik pracuje do momentu 8000rpm to pozwala osiągnąć 200km/h przy miękkim resorowaniu i komforcie w środku

Usterki Rover 400 II

Liczba wpisów: 15
Auto nie chce rano palić
  • Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Witam co rano mam problem z odpalaniem mojego auta rover 416 auto po przekreceniu kluczyków w stacyjce w ogóle nie reaguje dopiero po chwili po włączonym prądzie i dodaniu gazu odpali, pytanie jaki jest powód/ przyczyna ? Dodam ze kontrolki normalnie się zapalają, dziś rano też nie chciał zapalić ale po włączeniu prądu i odczekaniu chwili tak z minuty i załączeniu się radia odpalil bez dodawania gazu tak jak by musiał odczekać jakaś chwilę na zimnym silniku aż prąd cały się rozejdzie, gdy odpalił polecialo dużo białego dymu. Po pierwszym przekreceniu jest aby taki trykot zero reakcji kontroli nie gasną, świece były wymieniane i czyszczone bo myślałam że to przez to.[b] :wink:
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
awaria sondy lambda
  • Rover 400 II
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Witam wszystkich użytkowników tej marki.Pomóżcie bo juz trace resztki nerwów i cierpliwosci!! Moj rover sprawowal sie naprawde dobrze..do czasu..juz od 2 lat (ok180tys.km) miewa humory zwlaszcza w wilgotna aure-szarpie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu,wymienialem wszystko co mozliwe,swiecy,kable napiecia,kopulke z palcem,aparat zaplonowy,wreszcie podlaczyme komputer uniwers u elktromech. i stwierdzil ze moze to byc sonda..ok zmienilem ale jakos nie zauwazylem poprawy.Wstawilem LPG (220tys.) i to byl gwozdz do trumny..ile sie naregulowali gazownicy to nie zliczę!bylem w ASO w Bialymstoku (odradzam!!) powiedzieli ze to wina komputera,kupilem drugi a z racji tego ze nie maja odpowiedniego sprzetu (komp.TB4) zeby zgrac komp z imobil to pojechalem do Wawy,tam poweidzieli ze to Awaria sondy!nie pracuje w ogole..Komputer byl OK..kupilem sonde wstawlilem..cud! normalnie pracuje silnik!:) radosc nie trwala dlugo bo kilku dniach powrocilo szarpanie,turganie itp.a mnie szarpie nerwy i nie wiem juz co za ch..w nim siedzi.
1 komentarz
nie można uruchomić silnika
  • Rover 400 II Sedan 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000
  • silnik
początek to lekkie przerywanie silnika na niskich obrotach, następnie zgasł w trakcie jazdy i od tego momentu nie można go uruchomić, brak iskry na świecach. cewka? , czujnik wału korbowego czy inny diabeł?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
6 komentarzy
Rover 400 II Sedan