Szukaj

Informacje o Rover 25 Hatchback 1.4 i 16V 103KM 76kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1999-2005. W ofercie Rovera zastąpił niespełniający oczekiwań model 200. „25-tka” była de facto zmodernizowaną wersją „200-tki” trzeciej generacji, którą stylistycznie upodobniono do Rovera 75. W 2004 roku model przeszedł solidny face-lifting. Od 2003 roku dostępny był również w odmianie dostawczej Rover Commerce. Z kolei usportowiona wersja modelu 25 oferowana była jako MG ZR, natomiast uterenowiona została nazwana Rover Streetwise.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~tajger
Rover 25
Hatchback 1.4 i 16V 103KM 76kW
Po pięciu latach jazdy tym samochodem zdecydowałem się podzielić swoją opinią. Ogólne wrażenia bardzo pozytywne, jest to świetne auto na dojazdy do pracy, nie pali dużo, a przy tym silnik 1.4 103KM pozwala na dynamiczne przemieszczanie się po mieście. Nisko położony środek ciężkości i dość sztywne zawieszenie sprawia, że auto prowadzi się pewnie w zakrętach. Jak dla mnie daje to świetne wrażenia z jazdy. Auto zapewnia dobrą widoczność przy parkowaniu, a jego gabaryty pozwolą wcisnąć się w ciaśniejsze miejsca, gdzie inni odpuścili sobie parkowanie. Dodatkowo auto ma mały promień skrętu, dzięki czemu łatwo "łamać się" w ciasnych uliczkach. Jeśli chodzi o mój samochód to wspomaganie kierownicy i hamulców mogłoby być mocniejsze, ale do tego można się przyzwyczaić. Wnętrze wykonane jest z przyjemnych, miękkich plastików, choć mogłoby być lepiej wygłuszone. Przy jeździe powyżej 120 km/h robi się głośno w kabinie i słychać podmuchy wiatru. Ale to akurat nie jest dla mnie problem, bo nie jeżdżę szybciej. Fotele mogłyby być lepiej wyprofilowane, co można poczuć po długiej trasie. Z tyłu wiezienie osób wysokich może być dla nich uciążliwe ze względu na dość niski sufit. Co do eksploatacji to jest nieźle, koszty paliwowe na niskim poziomie, a wymiana części jest niedroga. Nie ma co się obawiać, że do tego auta nie znajdzie się części, bo tak nie jest. Wiele części pasuje z Civica i BMW. Aby uniknąć popularnej usterki dla tego modelu związanej z przedmuchami w uszczelce głowicy należy zawsze dogrzać silnik zanim zacznie się go żyłować. Zatem podsumowując jest to fajne, niedrogie w utrzymaniu auto dla singla, bądź pary, szczególnie dobre na dojazdy do pracy i poruszanie się po mieście zapewniające dobre wrażenia z jazdy.
4,3
~M
Rover 25
Hatchback 1.4 i 16V 103KM 76kW
OCENIAM BARDZO DOBRZE AUTO MIMO NIE WIELKIEJ POJEMNOŚCI PRZYSPIESZA NAPRAWDĘ DOBRZE SPOKOJNIE MOŻNA PODSTAWIĄĆ SIĘ DO GOLFA 1.6 A JAK KTOŚ MA DOBRA NOGĘ TO I TOYOTA Celica VI 1.8 NIE WYCHYLI SIĘ AUTO PROWADZI SIĘ DOBRZE W ZAKRĘTACH ZAWIESZENIE W SAM RAZ COŚ POŚREDNIEGO MIEDZY OPLEM TIGRĄ A TOURANEM ALE TRZEBA UWAŻAĆ NA ZIMNY SILNIK I ZWRACAĆ UWAGĘ NA HAMOWANIE PRZY WYŁĄCZNYM ABS TYŁ NIE ZBLOKUJĘ BEZ UŻYCIA RĘCZNEGO JEŚLI SAMOCHÓD MA SERYJNE HAMULCE WIEM ŻE WIĘKSZOŚĆ LUDZI UWAŻA ŻE TO JEST DOBRZE PRZYZNAM I JA ALE NIE PRZY TYM SAMOCHODZIE
3,9
~DKW
Rover 25
Hatchback 1.4 i 16V 103KM 76kW
Niejest to limuzyna więc niewymagajmy żeby był dopracowany w najdrobniejszych szczegołach. Jest to mały samochód moim zdaniem wsam raz dla młodego człowieka. Niema w nim poważnych usterek a części eksploatacyjne są tanie i dostępne od ręki, a więkrzość pasuje od Hondy Civik lub Accord. Najwiękrze niedogodności to ze jest strasznie głośno w środku i ma niewygodne fotele. Jeszcze jedna uwaga co do prowadzenia samochodu w koleinach tu jest tragicznie trzeba uważać żeby kierownicy nie wyrwało z rąk ale takie uroki małego samochodu. Polecam GAZ do tego samochodu bardzo ładnie na nim chodzi. Chociaż samochód posiada pewne niedociągnięcia najważniejsze jest to że się nie psuje i jest tani w utrzymaniu a jak komuś nie pasuje że mu troche plastik w drzwiach skrzypi w samochodzie za 15-20tys zł to niech sobie kupi Rowera ale na pedały.

Usterki Rover 25

Liczba wpisów: 6
Problem z grzaniem
  • Rover 25 Hatchback 1.4 i 16V 103KM 76kW 1999-2005
  • układ chłodzenia
Mam rovera 25 hatchback 1.4 benzyna 16V rok 1999 i mam problem z chłodzeniem przy ustawieniu grzania na 1 spokojnie grzeje trochę normalnie zaś jak zwiększę 2,3,4 to po prostu jest mi zimno niby czuć, zimne z ciepłym powietrzem nawiewało, w ogóle to trzeba trochę dłużej poczekać przejechać by w ogóle coś grzało też dziwne, co może być tego powodem?? i co z tym zrobić by działało?? Czy może być to nagrzewnica, przepalone rezystory,czy termostat czy coś innego, słyszałem też że mozę jest zabrudzona nagrzewnica i może wystarczy ją przeczyścić, nie mam pojęcia ??
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
brak mocy i cos go chamuje ma gaz brc
  • Rover 25 Hatchback 1.4 i 16V 103KM 76kW 1999-2005
  • lpg
zalozylem gaz typu brc 27 sierpnia i przejechalem na nim 1000km i na nastepny dzien brak mocy, na benzynie przy obrotach 3200 cos go chamuje i po 4000 obrotach znow go chamuje i na gazie tak samo pierw sie dzialo najpierw na benzynie na gazie troche jezdzil ale tak samo sie stalo nie moge go rozpedzic na benzynie i na gazie ,,, bylem u mechaniko asz 8 sprawdzalo inic nie wykryli . niewiem co jest grane , mechaniki sprawdzili mi rozzad kable swiece wydech . brak mocy i cos go chamuje prz 3200 obrotach nie morze sie rozpedzic na benzynie i gazie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Samochód odpala i od razu gaśnie
  • Rover 25
  • silnik
  • 163 tys. km
Witam. Proszę o pomoc od paru tygodniu mam problem z rover 25 2004r 1.4 103km Mianowicie samochód podczas podpalania od razu gaśnie uruchomi się dopiero gdy dodam mu trochę gazu. Nie ma znaczenia czy jest zimny silnik czy ciepły. Czytałem że może być to problem z silniczkiem krokowym wyciągnąłem go wygląda na czysty i nie pęknięty czy może być coś jeszcze oprócz tego? Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Rover 25 Hatchback