Szukaj

Informacje o Rover 200 III 1.4 Si 103KM 76kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Seba
Rover 200 III
Hatchback 1.4 Si 103KM 76kW
Auto z silnikiem 1.4 boryka się z dwiema poważnymi usterkami i nie są to opinie odosobnione. Pierwsza dotyczy alternatora, który potrafi zwyczajnie się spalić, (w moim przypadku powstał nawet pożar, od płonącej obudowy plastikowej alternatora zajęła się mata wygłuszająca maskę, gdyby nie szybka interwencja z gaśnicą auto zapewne by doszczętnie spłonęło). Druga awaria to wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą. Ponieważ model samochodu był bardzo lubiany ze względu na stylistykę i stosunek pojemności silnika do mocy przez osoby młode, często silniki były źle traktowane. Tzn samochód ten szczególnie nie lubi wkręcania na wysokie obroty kiedy jest nierozgrzany silnik. Praktycznie nie ma egzemplarza, który po 100 tys km nie miałby do wymiany uszczelki pod głowicą! A to już spory koszt patrząc na wartość tych samochodów.
4,3
~Ulv
Rover 200 III
Hatchback 1.4 Si 103KM 76kW
Ogólnie samochód jest dobrym wyborem. Ma ponadczasowy wygląd. Nawet dziś ludzie się za nim oglądają. Silnik i układ jezdny zachęcają do dynamicznej jazdy, do której to auto wydaje się być stworzone. Jednak wiele radości z jego użytkowania potrafią zabrać usterki. Najważniejsze, aby sprawdzić dobrze autko przed zakupem, najlepiej poprosić o pomoc kogoś, kto miał do czynienia z marką. Jeśli kupi się samochód w dobrym stanie, nie da powodów do narzekań. Ja swój bardzo lubiłem, mimo tych usterek :)
4,3
~mumin
Rover 200 III
Hatchback 1.4 Si 103KM 76kW
Kupiłem mojego Rovera za 8tys rok temu. 5 drzwi, klima, alektryka, CZ, pilot. Miał pękniętą szybę, lusterko i zderzak - komuś się garaż skończył ;) Ale mechanicznie był (i nadal pozostaje) bez zarzutu! Zrobiłem na nim 15tys, w Holandii byłem, kilka razy nad morzem. Spalanie średnie 7,5l, połowa w mieście, wtedy pali dużo więcej, nawet pod 10 wydaje mi się, ale na trasie się uspokaja do 6, nawet przy 110-120km/h. Przy 140 spala znów więcej. Dbam o niego, wymieniam wszystko co konieczne i nic się nie dzieje. Spokojna eksploatacja, brak obaw że ukradną, podoba się żonie. O niebo lepszy od Escorta, choć trzeba się do niego przyzwyczaić.
Średnie spalanie dla Rover 200 III 1.4 Si 103KM 76kW 1995-2000
7,7
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Rover 200 III
Hatchback 1.4 Si 103KM 76kW
Zużycie paliwa oczywiście zależy od tego jak kto depta. Przy spokojnej jeździe w mieście jest to 8l/100km. Przy większej potrafi 'połknąć' dużo więcej. Trasa nie ma się co martwic. 150 km jechanych autostradą, na liczniku 150-160 mniej więcej cały czas. Samochód spalił niedużo ponad 6 litrów! :) Co do napraw i przeglądów. Podstawowe rzeczy jak klocki, tarcze, filtry nie jest źle. Klocki z Boscha - 120 zł. Więc widzimy, że źle nie jest. Gorzej jest z wymianą zawieszenia np. amortyzatorów, gdzie ceny kształtują się od 250 zł w zwyż za jeden. Trzeba oszczędzac zawieszenie! :)
8,0
Rover 200 III
Hatchback 1.4 Si 103KM 76kW
Moje pierwsze auto zakupione zaraz po zrobieniu prawa jazdy. Przez dwa lata zrobiłem nim 48tys. km. Więc myślę, że nie mało. Auto dynamiczne i jednocześnie w czasie gdy go posiadałem również ekonomiczne, dzięki ówczesnym ceną LPG. No i też dzięki świetnej holenderskiej instalacji LPG. Jeździłem codziennie do pracy(50km łącznie), co dwa tygodnie na uczelni(tak ze w jeden weekend robiłem ponad 300km), i dodatkowo sporo wyjeżdżałem tak po prostu gdzie droga poniosła. Auto jak na wiek i klasę zapewniało dobry komfort, fajnie się trzymało drogi(na lato opony 185 szerokości). Jeśli chodzi o naprawy, to amortyzatory(wszystkie 4), zaraz po zakupie wymiana rozrządu, i po upływie roku nowe tarcze, klocki. I jeszcze kompletny układ wydechowy. Największy plus tego auta to mała popularność, dlatego go kupiłem. Jeśli ktoś nie boi się troszeczkę wyższych kosztów utrzymania niż w przypadku aut z zachodniej europy to polecam. Ale kupujcie tylko po kompleksowym sprawdzeniu, najlepiej przez mechanika jeśli się ktoś słabo zna. Ostatecznie poszedł do żyda po awarii silnika, tak zwane HGF, znawcy wiedzą o co chodzi. W razie pytań można napisać, kuba-turbo@wp.pl. Pozdrawiam
8,6
Rover 200 III
Hatchback 1.4 Si 103KM 76kW
Na początku myślałem że jest problem ze zbyt dużym spalaniem, jednak jako młody kierowca nie zwróciłem uwagi na wiele czynników w tym technikę jazdy, które wpływały na tak spore spalanie (raz wyszło ponad 12l/100km), jednak teraz gdy już się rozjeździłem wiem, że autem da się jeździć w miarę ekonomicznie (zmiana biegów przy ~3k rpm, gdy można hamowanie silnikiem, oraz nie wciskanie "gazu do dechy" bez potrzeby :)) Wydaje mi się, że spalanie może być nawet mniejsze niż 6,6l/100km, jednak wątpię, żeby udało mi się to osiągnąć z racji tego, że ten samochód po prostu nie lubi jechać wolno i czasem po prostu trzeba go przycisnąć :) Po mieście około 8l/100km jest znośną ilością, natomiast trasa jak w raporcie 6,6l/100km również nie najgorzej. Polecam.

Usterki Rover 200 III

Liczba wpisów: 29
Stukanie podczas powolnego ruszania do przodu...
  • Rover 200 III 2.0 SDi 105KM 77kW 1995-2000
  • zawieszenie
Witam wymieniałem ostatnio w moim Roverku wahacze, końcówki drążków, drążki, łączniki stabilizatorów i osłonę przegubu z lewej strony, ustawiłem zbieżność i teraz pojawił się następujący problem: Podczas powolnego ruszania z miejsca pojawia się stukanie (wydaje mi się) z okolic lewego koła które czuć na kierownicy i na pedałach. Nie jest to mocne lecz lekkie stukanie. Byłem na stacji diagnostycznej ale nic nie wykryli. A to dalej stuka. Podczas dynamicznego ruszania ten problem nie występuje. Może raz stuknie i to wszystko. Co to może być, bo nie chciałbym się znowu pakować w jakieś wielkie koszta? Dzięki z góry i pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Brak mocy w moim dieselku.
  • Rover 200 III 2.0 SD 86KM 63kW 1995-2000
  • silnik
Właśnie wróciłem z pracy, a podczas tego powrotu, natknąłem się na zastanawiające zachowanie mojego auta, a raczej jego silnika. Jest mróz -20 stopni. W baku paliwa powyżej 10 litrów. Trasa 30km. Silnik prawidłowo uruchomiony: Trzy razy grzane świece, odczekanie paru chwil na jałowym biegu i zrównoważona jazda w pierwszych kilometrach. W połowie trasy, przy wyprzedzaniu na 4 biegu, przy obrotach 2700, silnik dziwnie przerwał (jakby brak mocy), ale nic wrzuciłem 5 i jadę dalej. Pare km dalej przy rozpędzaniu na trójce i czwórce przy obrotach 2200 to samo i tak do samego domu. Po tych przerwaniach nie zbliżałem się do tych obrotów po raz kolejny w obawie o silnik. Czy takie zachowanie silnika diesla jest normalne przy takich temperaturach? Mam się martwić? Coś z tym zrobić? Proszę o podpowiedź
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nawiew.
  • Rover 200 III 1.4 Si 103KM 76kW 1995-2000
  • układ chłodzenia
Nawiew nie reaguje. Gdy włączam na pozycję 1,2... i kolejne, nic się nie dzieje. Dodatkowo nie działają dwa ostatnie ustawienia nawiewu(szyba i coś jeszcze), nie działają w sensie, że nie da się na nie włączyć.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Rover 200 III