Szukaj

Informacje o Rover 200

Lata produkcji: 1985 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia

Rover 200 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Rover 200

Liczba ocen: 458
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Seba
Rover 200 III
Hatchback 1.4 Si 103KM 76kW
Auto z silnikiem 1.4 boryka się z dwiema poważnymi usterkami i nie są to opinie odosobnione. Pierwsza dotyczy alternatora, który potrafi zwyczajnie się spalić, (w moim przypadku powstał nawet pożar, od płonącej obudowy plastikowej alternatora zajęła się mata wygłuszająca maskę, gdyby nie szybka interwencja z gaśnicą auto zapewne by doszczętnie spłonęło). Druga awaria to wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą. Ponieważ model samochodu był bardzo lubiany ze względu na stylistykę i stosunek pojemności silnika do mocy przez osoby młode, często silniki były źle traktowane. Tzn samochód ten szczególnie nie lubi wkręcania na wysokie obroty kiedy jest nierozgrzany silnik. Praktycznie nie ma egzemplarza, który po 100 tys km nie miałby do wymiany uszczelki pod głowicą! A to już spory koszt patrząc na wartość tych samochodów.
4,3
~Ulv
Rover 200 III
Hatchback 1.4 Si 103KM 76kW
Ogólnie samochód jest dobrym wyborem. Ma ponadczasowy wygląd. Nawet dziś ludzie się za nim oglądają. Silnik i układ jezdny zachęcają do dynamicznej jazdy, do której to auto wydaje się być stworzone. Jednak wiele radości z jego użytkowania potrafią zabrać usterki. Najważniejsze, aby sprawdzić dobrze autko przed zakupem, najlepiej poprosić o pomoc kogoś, kto miał do czynienia z marką. Jeśli kupi się samochód w dobrym stanie, nie da powodów do narzekań. Ja swój bardzo lubiłem, mimo tych usterek :)
3,5
~Janusz
Rover 200 III
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Tanie, ładne, w miarę ekonomiczne auto miejskie, w sam raz dla młodego kierowcy lub kobiety. Wady to na pewno uciążliwe naprawy uszczelki pod głowicą, ciężko z diagnostyką. Zalety - solidna blacha, wiele usterek możemy naprawić samemu. Względnie ekonomiczne - spalanie najmniej to 6,5l w trasie (4 osoby, 90km/h), najwięcej 10l po mieście w zimę. Średnio tak 8,5-9l LPG 2gen. Benzyny pali około litr mniej.

Raporty spalania Rover 200

Liczba raportów: 435
Średnie spalanie dla Rover 200
5,5 – 11,1
l/100 km
5,6 – 5,9
l/100 km
7,8 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Rover 200 III
Hatchback 2.0 SDi 105KM 77kW
Naprawy nie są drogie, choć często zdarzają się drobne, upierdliwe usterki. Części zamienne kosztują grosze, można kupić na szrocie, filtry etc tanie. Olej 10W40 też tani. W Łodzi, w 95% jazda miejska do i z baaardzo zakorkowanego centrum (ciągle remonty) pali około 6.9-7.2l, więc całkiem nieźle. Lekka noga, nie gazuję go, cały czas hamuję silnikiem, ale sporo krótkich dystansów na zimnym silniku. Nie wiem jak da się w mieście zrobić katalogowe 6l. Chyba, że mówimy o takim mieście, gdzie jedyne postoje mamy wtedy, gdy rolnik przeprowadza krowy przez drogę ;-) Zimę spalanie rośnie 0,5-1l. W trasie podobno da się skopcić około 5l. Nie sprawdzałem
10,3
Rover 200 II
Coupe 2.0 Turbo 200KM 147kW
Jak już pisałem przy ocenie silnika, nie mam najmniejszych zastrzeżeń do spalania tego auta - w mieście pali między 10,3-10,5 przy normalnej jeździe do 12-12,5 przy ostrzejszym traktowaniu.przy katowaniu na torze spalił 20l/100kmh, co też uważam za niezły wynik, biorąc pod uwagę fakt,że jeździł 6 godzin z pedałem w podłodze,2 bieg do odcięcia,3 bieg do odcięcia,hamowanie i od nowa:)Ceny części wbrew obiegowej opinii bardzo przystępne - klocki 120 zł, tarcze 170zł,wahacz(sworznie niewymienne niestety) koło 100zł, komplet do rozrządu to ok 150zł(nie jest wymagana wymiana pompy wody),gumki w zawieszeniu po kilkadziesiąt złotych,także bardzo przystępnie.amortyzatorów jeszcze nie wymieniałem,nie mam pojęcia ile kosztują, ale nie spodziewam się dramatu:)Problemem jest zaufany mechanik - mój obecny stopniowo naprawia błędy poprzednich.nie każdy to auto zna(w zasadzie niewielu) nie każdy to auto chce serwisować.pomijając już rzeszę zwyczajnych partaczy, na których trafić w Polsce nie trudno.
8,2
Rover 200 III
Hatchback 1.4 Si 103KM 76kW
Zużycie paliwa oczywiście zależy od tego jak kto depta. Przy spokojnej jeździe w mieście jest to 8l/100km. Przy większej potrafi 'połknąć' dużo więcej. Trasa nie ma się co martwic. 150 km jechanych autostradą, na liczniku 150-160 mniej więcej cały czas. Samochód spalił niedużo ponad 6 litrów! :) Co do napraw i przeglądów. Podstawowe rzeczy jak klocki, tarcze, filtry nie jest źle. Klocki z Boscha - 120 zł. Więc widzimy, że źle nie jest. Gorzej jest z wymianą zawieszenia np. amortyzatorów, gdzie ceny kształtują się od 250 zł w zwyż za jeden. Trzeba oszczędzac zawieszenie! :)

Usterki Rover 200

Liczba wpisów: 35
Stukanie podczas powolnego ruszania do przodu...
  • Rover 200 III 2.0 SDi 105KM 77kW 1995-2000
  • zawieszenie
Witam wymieniałem ostatnio w moim Roverku wahacze, końcówki drążków, drążki, łączniki stabilizatorów i osłonę przegubu z lewej strony, ustawiłem zbieżność i teraz pojawił się następujący problem: Podczas powolnego ruszania z miejsca pojawia się stukanie (wydaje mi się) z okolic lewego koła które czuć na kierownicy i na pedałach. Nie jest to mocne lecz lekkie stukanie. Byłem na stacji diagnostycznej ale nic nie wykryli. A to dalej stuka. Podczas dynamicznego ruszania ten problem nie występuje. Może raz stuknie i to wszystko. Co to może być, bo nie chciałbym się znowu pakować w jakieś wielkie koszta? Dzięki z góry i pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Brak mocy w moim dieselku.
  • Rover 200 III 2.0 SD 86KM 63kW 1995-2000
  • silnik
Właśnie wróciłem z pracy, a podczas tego powrotu, natknąłem się na zastanawiające zachowanie mojego auta, a raczej jego silnika. Jest mróz -20 stopni. W baku paliwa powyżej 10 litrów. Trasa 30km. Silnik prawidłowo uruchomiony: Trzy razy grzane świece, odczekanie paru chwil na jałowym biegu i zrównoważona jazda w pierwszych kilometrach. W połowie trasy, przy wyprzedzaniu na 4 biegu, przy obrotach 2700, silnik dziwnie przerwał (jakby brak mocy), ale nic wrzuciłem 5 i jadę dalej. Pare km dalej przy rozpędzaniu na trójce i czwórce przy obrotach 2200 to samo i tak do samego domu. Po tych przerwaniach nie zbliżałem się do tych obrotów po raz kolejny w obawie o silnik. Czy takie zachowanie silnika diesla jest normalne przy takich temperaturach? Mam się martwić? Coś z tym zrobić? Proszę o podpowiedź
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nawiew.
  • Rover 200 III 1.4 Si 103KM 76kW 1995-2000
  • układ chłodzenia
Nawiew nie reaguje. Gdy włączam na pozycję 1,2... i kolejne, nic się nie dzieje. Dodatkowo nie działają dwa ostatnie ustawienia nawiewu(szyba i coś jeszcze), nie działają w sensie, że nie da się na nie włączyć.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Rover 200