Luksusowy model (segment F) produkowany od 2010 roku. Rok wcześniej Rolls-Royce zaprezentował prototyp 200EX, który posłużył jako baza dla wersji produkcyjnej. Ta powstała na płycie podłogowej BMW F01 – dzieli ją m.in. z BMW Serii 7. Ghost nazywany jest „baby Rollsem”, z racji mniejszych rozmiarów i prawie dwukrotnie niższej ceny od flagowego Phantoma (m.in. stąd jego rynkowy sukces). W 2014 roku samochód został zaprezentowany w wersji po faceliftingu. Swoją nazwą nawiązuje do słynnego modelu Silver Ghost z początku ubiegłego wieku.
czytaj więcej
Utarło się, że to wszystko przez kryzys - nawet Rolls-Royce musiał szukać nowych pomysłów na siebie. Lepiej wierzyć jednak w kreatywność ludzi, którzy postawili na swoistą „demokratyzację” marki. Ghost to nie Phantom, ale ciągle Rolls-Royce z całą jego magią i klasą.
~Powagosław
„Baby Rolls”, „Rolls bez szofera”… I jeszcze „Rolls dla Chińczyka”, bo to m.in. w Chinach Ghost notuje rekordy sprzedaży i to nie na szczytach biznesowego łańcucha pokarmowego (albo nie tylko). W Polsce też się sprzedaje, bo gust mamy przecież nie gorszy.
~Luzacjusz